Toon posts:

[PHP/MYSQL] Pagina toont na versturen niet de goede uitkomst

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
http://www.thecounters.net

Ik heb onderstaand script geschreven, en dit werkt in principe goed.
Het is een script die eerst de wedstrijden weergeeft waarvan ik de uistlag nog niet weet, met daarnaast een invoer vakje, en een submit button om de uitslag in te voeren en te versturen.

Echter op het moment dat ik een uistlag in vul en op ok druk. wordt de pagina "insturen.php" opnieuw geladen, dit klopt ook want dit heb ik aangegeven bij <form action"insturen.php">. Nu is het probleem dat wanneer ik de uitslag heb ingevuld en de pagina opnieuw tevoorschijn komt de wedstrijd er nog steeds tussen staat. Druk ik dan echter opnieuw op de link (onderaan in de footer), dan verdwijnt de zojuist ingevoerde wedstrijd niet. (zoals het hoort dus).

Weet iemand misschien hoe dit komt en nog belangrijker wat ik hieraan kan doen?

P.S. ik heb nog een vraagje, weet dat hij eigeniljk niet hier thuis hoort, maar misschien dat iemand meteen op beide vragen een antwoord weet.

Ik heb ook een script geschreven voor een nieuws/verslagen systeem. Dit werkt ook goed alleen in IE wordt de titel gecentreerd weergeven. In firefox werkt het wel, en staat de text netjes links.

Heb volgende al geprobeerd:
css: align-text: left;
<td align="left"> titel </td>
<table align="left"> <td> titel </td> </table>
<td> <left> titel </left> </td>

Ik snap echt neit waarom het gecentreerd wordt, de tabellen eronder doen het namelijk wel gewoon..

Alvast bedankt.

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
<?php
//The Counters - Zaalvoetbalvereniging
//De index pagina
//Created by Jordi Vredenburg

$rootdir="../";
$section="ContactLidWorden";
//Het eerste deel van de standaardopmaak laden
include($rootdir . "Opmaak/header.inc.php");
include($rootdir . "Opmaak/leftmenu.inc.php");
//Hier begint de middelste kollom
?>

<tr>
    <td>[img]"<?php[/img]Opmaak/Afbeeldingen/spacerd.gif" height="2" width="380" id="" /></td>
</tr>
<tr>
    <td valign="top">
        <table width="380" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
            <tr>
            <td height="14" class="menutitel" width="44"></td>
            <td height="14" class="menutitel">De volgende uitslagen zijn nog niet bekend.</td>
            </tr>
        </table>
    </td>
</tr>
<tr>
    <td valign="top">

<?php

//--verbinding maken met de database
include($rootdir . "Database/connect.inc.php");

//--haal de uitslagen uit de database
$sql = 'SELECT DATE_FORMAT(date_time, \'%d %b\') AS `datum`, `hometeam`, `awayteam`, `result`, `wedstrijd_id` FROM `programma+uitslagen` WHERE date_time < DATE_SUB(NOW(), INTERVAL 50 MINUTE) AND  `result` IS NULL OR `result` = "" ORDER BY date_time DESC';
$result=mysql_query($sql);

//--Rijen tellen en bij geen rijen aangeven dat er nog geen uitslagen bekend zijn
if (mysql_num_rows($result) < 1){
    echo "<span class=\"menulist\">Op dit moment zijn alle uitslagen bekend.";
} else {

//--Resultaat in een array zetten 
//--Gegevens weergeven in tabel
while($row=mysql_fetch_array($result)){
?>
        <table width="380" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
      <tr>
        <td colspan="5">[img]"<?php[/img]Opmaak/Afbeeldingen/spacer.gif" height="1" width="380" id="" /></td>
        </tr>               
        <tr>
            <td class="menulist" width="44" align="left"><?php echo $row['datum'] ?></td>
            <td class="menulist" width="111" align="left"><?php echo $row['hometeam'] ?></td>
            <td class="menulist" width="10" align="left">-</td>
            <td class="menulist" width="111" align="left"><?php echo $row['awayteam'] ?></td>
            <td class="menulist" width="104" align="left">
                <form action="insturen.php" method="post" name="result">
                <input type="hidden" name="id" value="<?php echo $row['wedstrijd_id'] ?>">
                <input type="text" size="3" name="result"><input type="submit" name="SubmitResults" value="Ok">
              </form>
            </td>           
      </tr>
        </table>
<?php }}
mysql_close();
?>
  </td>
</tr>
<tr>
    <td>[img]"<?php[/img]Opmaak/Afbeeldingen/spacerd.gif" height="1" width="380" id="" /></td>
</tr>    
<?php

if(isset($_POST['SubmitResults'])){
        $id=strip_tags($_POST['id']);
        $result=strip_tags($_POST['result']);

if(strlen($result)<3){
      //Geen inhoud
      $error_msg.="Voer een uitslag in (0-0).";
      }
      else {

include($rootdir . "Database/connect.inc.php");
        $sql='UPDATE `programma+uitslagen` SET `result` = "' . $result . '" WHERE wedstrijd_id = ' . $id . '';
        mysql_query($sql);

//Alle velden ingevuld - eMail genereren - vul als testuw eigen e-mailadres in achter $recipient
       $recipient="webmaster@thecounters.net";
       $subject="Uitslag.";
       $mail_body ="Het bericht is op " . date("d-m-Y") . " om " . date("H:i") . "uur verzonden.\n";
       $mail_body.="Het bevat de volgende inhoud:\n\n";
       $mail_body.="Onderwerp: " . $subject . "\n";
       $mail_body.="Wedstrijd: " .

$id . "Uitslag: " . $result . "\n";
       $mail_body.=$vraag . "\n\n ---- Einde van de automatisch gegenereerde eMail ----";

}}

//Het einde van de middelste kollom en het begin van de rechter kollom laden
include($rootdir . "Opmaak/rightside.inc.php");

//Hier staan de sponsors
include($rootdir . "Opmaak/sponsors.inc.php");

include($rootdir . "Opmaak/footer.inc.php");
?>

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-04 07:00
Je haalt de gegevens uit de DB, wijzigt iets, en bouwt dan de pagina's op a.h.v. de al opgehaalde gegevens. Je zal dus opnieuw je DB moeten uitlezen na het toevoegen of wijzigen van iets.

offtopic:
Het is kolom, met 1 l :)

Tweede vraag:
1. css: align-text: left;
2. <td align="left"> titel </td>
3. <table align="left"> <td> titel </td> </table>
4. <td> <left> titel </left> </td>
Denk dat je met een CSS-constructie als in 1 het verst komt, maar maak er dan text-align van en geen align-text. Even CSS-manual doornemen, staan een hoop leuke dingen in ;).

[ Voor 43% gewijzigd door sjroorda op 29-11-2005 12:30 ]

Verwijderd

De code vanaf regel 76 moet als eerste worden uitgevoerd idd :) Dus voor de select op regel 36.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 12:30 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:32

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ik snap vrij weinig van je probleem. Daarnaast post je een redelijke lap code. Probeer eens rustig uit te leggen wat je nu precies bedoelt, wat er nu precies gebeurd en wat je nu eigenlijk wilt hebben. Post daarbij alleen de relevante (dus niet alle) code.

Haal ook gelijk je W&G vraag weg. Je weet dat dat hier niet thuis hoort en je weet waarschijnlijk ook wel dat in deze vorm het in W&G een gesloten topic gaat opleveren.

Edit: ah zo zit het dus ;) Dat had je dus zelf ook wel kunnen vinden door gewoon eens logisch naar de code te kijken en er eens rustig in gedachten door heen te lopen. Zie ook P&W FAQ - Leer **** debuggen!!. We verwachten dat je hier zelf kan debuggen. of dat in elk geval probeert. Aangezien je denk ik zo wel verder kan sluit ik je topic.

[ Voor 31% gewijzigd door Creepy op 29-11-2005 12:32 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.