Maxtor DiamondMax10 80 gB aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• draayertje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-03 08:46
Goedendag,

Ik heb nu een een Maxtor DiamondMax Plus 9 van 80 gB in mijn pentium 4-3 ghz hangen. Dit is een SATA schijf. Echter komt het nu regelmatig voor, vooral na een tijdje niet aan geweest te zijn, dat de pc de schijf niet meer herkent bij het opstarten. De schijf wordt dan herkend als een Maxtor Calypso, met 0 cylinders enz... Tevens is tijdens het opstarten een mechanische klik te horen. Pas na 80 keer resetten herkent ie hem weer als zijnde de goede schijf. Omdat ik nergens een goede oplossing voor dit probleem heb kunnen vinden, heb ik een nieuwe schijf gehaald. Een Maxtor DiamondMax 10, van 80 gB, tevens een SATA schijf. Nu het probleem: Hoe sluit je deze schijf in vredesnaam aan op de voeding???? Bij de Diamondmax plus 9 ging er gewoon een normaal wit stekkertje in, met geel/rode/zwarte bedrading. Bij de DiamondMax 10 zit er geen aansluiting voor een soortgelijk stekkertje...

nieuwe schijf:
Afbeeldingslocatie: http://www.chip.cn/images/2005/0315/maxtor.jpg

oude schijf:
Afbeeldingslocatie: http://www.hothardware.com/reviews/images/maxtorsata/driveend.jpg

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Bij een beetje kwaliteits moederbord zit een coverter voor naar je voeding

Zoiets dus

Afbeeldingslocatie: http://www.usn.ru/upload/catalog/a/9/13782032_2xSATA-power.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door Gunner op 29-11-2005 12:17 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Even bij de pc winkel een 4 pins naar SATA power verloopstekkertje halen :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:39

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

S-ATA voedingstekker halen. Ook zou ik als ik jou was eens kijken op de maxtor site of je de oude DM9 schijf niet met RMA kunt sturen. Heb ik onlangs gedaan met 2 160 GB DM9 schijven, en kreeg 2 250 GB DM9 schijven terug :*) .
Nu heb je natuurlijk nooit de garantie dat je een grotere schijf terug krijgt, maar je krijgt dan wel een schijf terug die weer gewoon werkt.

Duurt trouwens een week of 4 (in mijn geval).

Hier kon uw advertentie staan

• draayertje
Oke, en zo'n verloopje sluit ik dan aan op de brede aansluiting van de schijf?

Lijkt me een goed idee, om de oude op te sturen voor RMA. De schijf is net een jaar oud, hoe lang zit er garantie op die dingen?

[ Voor 48% gewijzigd door draayertje op 29-11-2005 12:21 ]

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:39

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

draayertje schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 12:20:
Lijkt me een goed idee, om de oude op te sturen voor RMA. De schijf is net een jaar oud, hoe lang zit er garantie op die dingen?
3 jaar, maar je kunt het zelf controleren op de site van maxtor. Ze geven garantie aan de hand van de fabrikage datum. In het onwaarschijnlijkste geval heeft jouw DM9 2 jaar op de plank gelegen (is de DM9 al zo oud??) alvorens jij hem kocht.
Gewoon effe het serienummer (staat op de sticker bovenop de schijf) op de site inkloppen.

Hier kon uw advertentie staan

• draayertje
Oke, hartelijk bedankt, ik ben helemaal geholpen! _/-\o_

• draayertje
Euhm toch nog niet helemaal geholpen :) Nu wil ik de nieuwe schijf aan gaan sluiten, en wil ik het sata verloopstekkertje in het 4 polige stekkertje drukken dat nu in de oude schijf zit. Ik wil de oude schijf (eventueel na RMA) er ook weer inhangen. Kan ik deze schijf ook voorzien van stroom middels zo'n sata power stekkertje? Er zit wel zo'n aansluiting aan...

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-02 13:05
Als ik mij niet vergis, had de DM 9 reeks een dubbele stroomvoorziening: OF witte molex, OF S-ATA power. Je kan dat dus gewoon aansluiten.

Wat je niet wil doen (ECHT NIET) is én molex én S-ATA power aansluiten. Het zou zonde van de schijf zijn.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• draayertje
hehe, nee, dat was ook niet mijn bedoeling :) Ik heb nog wel meer molex stekkertjes over in mijn kast, maar die zitten nu mooi bijeengebonden met tie-rips. Aangezien het verloopstekkertje molex - s-ata toch twee s-ata uitgangen heeft, dacht ik dat ik mooi allebei de schijven via s-ata kan voorzien van stroom. Kan ik het huidige molex stekkertje gebruiken om het verloopstekkertje aan te hangen. Bedankt voor de reactie!
Pagina: 1