Linux op Amiga 1200???

Pagina: 1
Acties:

• Victor78
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06 20:53
Hoi,

Ik heb nog een oude Amiga 1200 staan met een 68030 en 18mb ram en een 120mb harddisk. Geen fpu maar wel een mmu. Oja ook geen cdrom en geen nerwerk of modem ofzo. Is er een manier om hier linux op te krijgen? Via een seriele of paralle kabel naar mijn normale linux pc ofzo?

Verwijderd

ik meen me te herinneren dat het alleen kon als je amiga een co-processor had, maar ik kan me vergissen....

Verwijderd

misschien meer iets voor NetBSD??
(nooit een amiga gehad btw)

• Victor78
Geen oude amiga bezitters hier? Heeft niemand een successtory voor me?

Kan ik anders via seriele of paralle poort een verbinding maken, dan laat ik wel gewoon het amiga os er op.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

NetBSD zou iig moeten werken ja

• Victor78
Hmmm, okee, geen linux dus, maar ik wil NetBSD ook wel proberen. Kun je er iets meer over vertellen? Heb je links hiervoor?

Verwijderd

NetBSD staat o.a. bekent om het draaien op "ongewone" hardware. Iemand heeft het bijvoorbeeld op een dreamcast draaien. Meer weet ik er ook niet van, behalve dat zoiets niet eenvoudig is.

http://www.netbsd.org

• Victor78
Hmmm, ik heb die site eens zitten bekijken en volgens mij zijn er twee problemen. 1. de 120mb schijf is te klein 2. ik heb geen netwerkkaart.
Heeft iemand een idee hoe ik het toch voor elkaar kan krijgen? (dus zonder een nieuwe hd of netwerkkaart te kopen;))

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Kijk voor meer info eens op de Linux/m68k page.

Al wel eens draaiende gehad op een 1230 (met FPU :)) en PPC

• Victor78
Ja, effe gelezen, maar voor linux heb je dus echt een amiga met fpu nodig. Jammer. Mensen nog tips voor NetBSD?

• Victor78
Ik heb nog even zitten kijken maar ik denk dat die hardeschijf gewoon te klein is. Zowel OpenBSD als NetBSD draaien wel op mijn hardware, maar willen toch heel wat meer MBtjes. Zou het mogelijk zijn om een via een verbinding met mijn linuxpc via nfs een deel van die ruimte daar dus neer te zetten? Dan moet ik zeker wel een netwerkkaart hebben, een seriele of paralle link zal dan wel te langzaam zijn. Wat kost een netwerkkaart voor amiga 1200 tegenwoordig?

• GraveR
Volgens Computer City kost een NIC voor de 1200 159,- (Waarschijnlijk PCMCIA).

• Victor78
Hmmm, dat vind ik toch al best veel geld voor een beetje klooien. Zou serieel of parallel niet toch een optie zijn?

• GraveR
Op zich moet dat wel kunnen... Heb op dit moment zelf een A1200 aan mn Win2K bak hangen dmv een nullmodem kabel.

Werkt 'gewoon' via TCP/IP :) Dus kan gewoon inetten op die 1200 (8>

• Victor78
Ik heb amigados 3.0 met kickstart 3.0, is dat nog een probleem?

Verwijderd

Probeer anders Minix -- past op 6 floppies...

• Victor78
Hmmm, mimix, het enige wat ik daar van weet is dat je het filesystem niet in de kernel van linux hoeft te doen. Wat is dat dan? Heb je wat links?

• Victor78
De link naar de amiga minix-faq doet 't niet dus ik vraag hier maar even wat.
- heb je ook X voor minix?
- kan ik via serieel of parallel verbinding maken met m'n huidige linux-pc?
- die minix-disks die daar staan op wat voor schijfjes moeten die?
- kan ik eventueel amigados weer terugzetten?

Verwijderd

op http://www.linux-m68k.org/Registry/amiga.html staan zelfs AmigA 500's.
Wel geupgraded naar 68030

• Victor78
Ja, maar ze hebben wel allemaal een FPU.

Verwijderd

Waarom hang je er ten eerste niet gewoon een 3,5" HDD aan..... hoewel je dan wel een 2,5 -> 3,5 verloopstekker moet hebben. Maar dan kun je wel die ouwe 850mb hdd, die je vast nog wel ergens hebt liggen, er aan hangen.

Met een nul-moden kabel (serieel of parallel) kun je dan alle software overzetten van een pc naar je amiga (is wel mega traag, maar t werkt). Op het Aminet kunt je wel software vinden... op sommige Amiga Emulatie Sites kun je ook de kabel-layouts wel vinden.
Pagina: 1