Toon posts:

[ASP] reposten van request.form

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn bedrijf maakt gebruik van een old-school ASP intranet systeem :'(, en helaas (gelukkig) zijn m'n ASP skills wat onder de maat. Ik heb een paar pagina's gemaakt die contact maken met een access database en lijsten opvragen aan de hand van een inputform. Tot zover alles goed en ok, hierbij maak ik gebruik van de basic parameter features en vraag deze op met bijv. request("thema"). :P

Nu willen we ook de mogelijkheid om de gegeneerde pagina te exporteren richting Excel. Hiervoor moet ik de request.Form string reposten (opnieuw) + nog een action=Excel parameter.

<input name="excel" class=cmd type="submit" value="Excel" NAME="action" ID="Submit1">
<input type=hidden type="submit" value="'<%=Request.Form%>'" NAME="repost" ID="Hidden0">

Helaas lukt dit niet, omdat
thema=Grondwater&thema=Ruimtelijke+ordening&action=Zoeken

omgezet wordt naar
thema%3DGrondwater%26thema%3DRuimtelijke%2Bordening%26action%3DZoeken%27

|:(

waardoor de request("thema") de mist in loopt. Nu heb ik geprobeerd om de Request.Form in een string te zetten en deze string te reposten, maar dan kan ik het handige request("thema") niet gebruiken, omdat deze alleen werkt op Request.Form

kortom: Hoe repost ik op een goede manier de pagina + een extra formcontrol waarde erbij? :/

Alvast bedankt voor de reacties...

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-04 20:50
Goh, waar heb je al allemaal gezocht? Dit is echt zo makkelijk...

code:
1
2
3
For Each Item In Request.Form
  Response.Write "<input type=""hidden"" name=""" & Item & """ value=""" & Request.Form(Item) & """ />"
Next

Verwijderd

Topicstarter
Flard schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 11:35:

code:
1
2
3
  Response.Write "<input type=""hidden"" name=""" & Item & """ value=""" & Request.Form(Item) & """ />"
Next
Damn, voortaan toch eerst een asp pro vragen i.p.v. zelf aankloten waar ik niks van af weet.
Werkt flex! bedankt!

Ownage! _/-\o_

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Flard schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 11:35:

code:
1
2
3
Next
Ik zou wel nog even wat output escapen enzo ;)
Dit schreeuwt natuurlijk om (b.v.) insertion van javascript code:
test.asp?id="><script>alert('Whoops!');</script><input%20type=hidden%20name="something"%20"

:Y)

(Ja, ook al gebruik je request.form; een post doen met een gespoofte referrer stelt niet zo veel voor...)

Visual Basic:
1
2
3
  Response.Write "<input type=""hidden"" name=""" & Server.HTMLEncode(Item) & """ value=""" & Server.HTMLEncode(Request.Form(Item)) & """ />"
Next

Zo dus ;)

[ Voor 216% gewijzigd door RobIII op 29-11-2005 11:58 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij