Toon posts:

Mail servers koppelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo heren,

Ik zit op stage met een probleem, er zijn 2 lokaties. Deze heb ik nu verbonden met een VPN verbinding. Nu draaien op beide lokaties een eigen interne mail server. Nou wil ik deze mail servers eigenlijk met elkaar koppelen zodat ze een gezamelijke agenda kunnen beheren. En intern kunnen mailen over de beide lokaties. Nou kan ik 1 mail server opzetten maar dan volgt het probleem dat als de vpn verbinding wegvalt dat dan 1 van de lokaties geen interne mail heeft.
Is het dan mogenlijk om de mailservers te koppelen?

Gr Gijs

Verwijderd

vertel eerst eens welk mailplatform en OS er gebruikt wordt. Ook de bandbreedte van de VPN kan nuttig zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Op beide servers draait Windows 2000 server family
Er draait beide microsoft mail server.
En de vpn verbinding gaat via een 3mbit adsl verbinding dit ook aan beide kanten!
Op de eerste vestiging draait Office 2000
en de andere vestiging Office 2003

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 11:13 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
Je begrijpt dat email voor een bedrijf erg belangrijk is, en dat ze het waarschijnlijk niet leuk gaan vinden als jij op eigen houtje en zonder geschikte kennis daarmee gaat lopen 'knutselen'.

Maar voor we verder gaan iets meer info, wat voor mailservers etc is vrij handig om te weten.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:08
microsoft mail ? Da's wel heel oud...

Je bedoelt ongetwijfeld MS Exchange ? Als je daar niet voldoende van weet, zoek er dan eerst iemand bij die dat wel weet.

Die kan je alles vertellen over public folders en replication en meer van dat soort gein..

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Stage? Huiswerktopics zijn niet toegestaan.

Aan de TS te zien heb je hier te weinig kennis voor dus vraag het eens aan je stagebegeleider.

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Topicstarter
Dit is geen huiswerk. Ik moet zelf oplossingen zoeken, de stage begeleider heeft er minder verstand van dan mij. (dan ist wel erg weinig jah) :p

Ik vraag ook niet om kant en klare oplossingen maar om een duwtje in de goeie richting.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

je krijgt in ieder geval een duwtje naar SA.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Google en MS Technet zouden je een duwtje in de goede richting moeten geven :) Welke versie van Exchange is ook wel heel belangrijk.
http://www.microsoft.com/exchange/techinfo/default.mspx

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:08
Oh, en voor het geval er op beide vestigingen en SBS doos staat, dan ben je snel klaar, want dan kan het niet.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Pagina: 1