[HP Pavilion zv6200] Cooler maakt erg veel lawaai

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• killerbee17
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-06-2024
Ik heb een HP laptop Pavilion zv6200 series. Het gaat om aan AMD 64 3200+ @ 2.0 ghz met cool&quiet technologie. Nou maakt de processorcooler opeens enorm veel meer lawaai dan vroeger, terwijl de cpu helemaal niet warm is.

Als ie opstart draait de fan heel snel, dan start de bios en gaat de fan langzamer draaien. Vroeger bleef de fan op die snelheid draaien, en pas als de pc warm werdt, ging ie harder draaien. Maar nu is het zo dat als windows start, de fan weer harder gaat draaien, terwijl dit helemaal niet nodig is denk ik.

Met speedfan kan ik de ventilatoren ook niet regelen, omdat ie deze niet detecteerd.

Zijn er tooltjes om de cool&quiet bij te stellen oid?
Of gewoon een andere oplossing voor het lawaai?

wwweet ik veel...

Verwijderd

schroef eens open, en blaas het stof weg.
En je kunt cool&quit aan of uitzetten in BIOS

• killerbee17
Ik heb de laptop sinds de zomervakantie, dus zoveel stof zal er toch wel niet inzitten?

Ik heb al in de bios gekeken, maar kan nix vinden over koeling oid.

Ik vind cool & quiet wel goed, als het werkt. Maar volgens mij krijgt ie gewoon een verkeerde temperatuurwaarde ofzo, dat daarom de fan zo hard draait.

[ Voor 33% gewijzigd door killerbee17 op 29-11-2005 12:35 ]

wwweet ik veel...

Verwijderd

wat bedoel je met vroeger, en wat heb je ermee gedaan sinds die fan harder ging draaien?

• killerbee17
Ik heb het idee dat de fan vroeger gewoon rustig door bleef draaien zoals ie in de bios ook doet. Vroeger is dus gewoon een tijdje geleden, ik kan me niet herinneren dat er iets geks mee gebeurd is in die tijd.

wwweet ik veel...

Verwijderd

ik zou toch nog eens goed in de bios kijken, en alles doorspitten

• killerbee17
Dr zit echt een hele beperkte bios op. Ik heb het nog niet kunnen vinden, maar ik zoek nog wel even.

Maar in de bios zou ik alleen cool&quiet uit kunnen schakelen? Of ook aanpassen? Want eigenlijk wil ik wel weer een goed werkende cool&quiet koeling.

wwweet ik veel...

Verwijderd

mss systeenherstel :?
Pagina: 1