Ik heb een HP laptop Pavilion zv6200 series. Het gaat om aan AMD 64 3200+ @ 2.0 ghz met cool&quiet technologie. Nou maakt de processorcooler opeens enorm veel meer lawaai dan vroeger, terwijl de cpu helemaal niet warm is.
Als ie opstart draait de fan heel snel, dan start de bios en gaat de fan langzamer draaien. Vroeger bleef de fan op die snelheid draaien, en pas als de pc warm werdt, ging ie harder draaien. Maar nu is het zo dat als windows start, de fan weer harder gaat draaien, terwijl dit helemaal niet nodig is denk ik.
Met speedfan kan ik de ventilatoren ook niet regelen, omdat ie deze niet detecteerd.
Zijn er tooltjes om de cool&quiet bij te stellen oid?
Of gewoon een andere oplossing voor het lawaai?
Als ie opstart draait de fan heel snel, dan start de bios en gaat de fan langzamer draaien. Vroeger bleef de fan op die snelheid draaien, en pas als de pc warm werdt, ging ie harder draaien. Maar nu is het zo dat als windows start, de fan weer harder gaat draaien, terwijl dit helemaal niet nodig is denk ik.
Met speedfan kan ik de ventilatoren ook niet regelen, omdat ie deze niet detecteerd.
Zijn er tooltjes om de cool&quiet bij te stellen oid?
Of gewoon een andere oplossing voor het lawaai?
wwweet ik veel...