Toon posts:

Nieuwe 3d app en game pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okey, me pc die ik op dit momment heb, begint nu naar mijn idee heel traag te worden en met elk nieuw programma zit ik met crossing fingers te hopen dat hij het zal blijven draaien.

Ik ben veelal met website / flash / lightwave 3d / Photoshop bezig, buiten dat ben ik ook niet vies van een spelletje :)
me budget ? mag best wat kosten maar wil toch echt proberen onder de 1000,- te gaan zitten
ook neem ik nog een aantal dingen over van me oude pc zoals :

250 gb maxtor schijf
plextor Dvd brander
Geluids kaartje

Er is 1 echte eis en dat is dat ik 2gb interne wil hebben mede voor de design programma's

nou dit is het lijstje waar ik zelf aan zat te denken :

Behuizing : Lian Li PC-7 Plus ( heb deze op dit momment ook alleen ouder model alleen deze kast gaat naar iemand anders.
Voeding : Tagan TG480-U22 2force (Retail) 480 watt

Moederbord : Asus A8N-E (Retail, sound, Gb-LAN, RAID)
(waarschijnelijk ga ik toch geen sli gebruiken)

CPU : amd 64 3500+

Grafische kaart : Asus Extreme N7800GT/2DHTV (Retail)

Geheugen : Corsair DIMM 2 GB (Retail, DD400-233-TWINX2048-3200C2, DC Kit)

Nou ja dat was het lijstje.
Ik ben geen tweaker of iets ik wil gewoon een goede stabiele pc, die toch zeker weer 2 jaartjes mee kan.

Wat vinden jullie ?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 13:57 ]

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-02 16:05
Zet er ene andere voeding in! Die Qtec is echt rotzooi! (lees maar een paar reviews)

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
waarom neem je geen dual-core?
en doe die q-tec eruit joh, die maakt het er niet stabieler op

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
Okey, andere voeding wat raad je me aan ? 400 watt is dacht ik wel genoeg en ik hoef ook niet met kerstboom lichtjes te hebben enz

dual core ja .. hmm
AMD Athlon64 X2 4400+ (2.2 GHz) (Retail, OPGA, "Toledo", boxed) ik zou deze kunnen nemen die is nog redelijk binnen het budget ..

• Sjeepee
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:16
Q-Tec er inderdaad uit!!

Maakt stilte uit? Zo nee: dan iets van een Asus of Coolermaster pakken voor rond de 40 euro. Maakt stilte wel uit? Dan kijken naar merken als Tagan, Nexus, Seasonic e.d. Zit je wel rond de 80,-

Het profijt van een dualcore bij bijvoorbeeld photoshop is behoorlijk: maar ga gewoon voor een X2 3800+: die X2 4400+ betaal je een stuk meer voor, en of je dat gaat merken (...)

Als je dan nog wat budget overhebt, zou je een snelle 10Krpm (WD Raptor) als primaire harddisk, kunnen nemen (naast de 250GB voor de data). Daar kun je dan je werkbestanden en swapfile op zetten.

Verder aardige opzet: weet of je SLI ooit gaat gebruiken, anders zou je voor de A8N-E kunnen gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Sjeepee op 29-11-2005 10:53 ]

Love Hardware!

Verwijderd

Topicstarter
cool master eXtreme Power 380W ATX Formfactor 2.01

Wat ik me alleen afvraag wat betekent die form factor ?

okey ik heb nu Athlon64 X2 3800+ (2 GHz) (256 KB) wel iets beter kwa prijs dan die andere :)

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Weet je zeker dat jet red qua budget met een X2 processor?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Verwijderd

Ik heb de tagan 480W power supply en met een systeem van jou zou ik ook maar eens gaan kijken voor een >400W psu ivm met stroomverbruik van je componenten. Bovendien is het enige waar je juist niet op moet bezuinigen nog altijd je voeding omdat de slechtere merken je spulletjes zoals je moederbord kunnen FUBAR-en.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Ik wil niet vervelend zijn maar voor onder 400 watt voeding erin zetten is wel erg aan de lage kant denk ik zo. Ik denk dat je zo rond de 450 moet gaan zitten als ik kijk wat voor hardware je erin zet. Verder zien de specs er goed uit!

Verwijderd

Topicstarter
Okey ik ga ff zoeken naar een 450 watt voeding, ik zit nu alleen wel te twijfelen aan die dual core proc. zal ik daar echt veel profijt van hebben ? .. meestal als ik aan het renderen ben (3d) zorg ik dat er zo min mogelijke andere programma's draaien scheelt soms in de render tijd ..
en buiten dat die dual core is vrij prijzig. nou ja .. ff zoeken :)

Bedankt voor de reactie's !!

Edit : CoolerMaster eXtreme Power 430 watt ,,, zal dit genoeg zijn dan ?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 11:35 ]

Verwijderd

Je zou voor een voeding eens kunnen kijken naar : Antec SmartPower II 450W of Tagan TG480-U01 480W de antec kost rond de 70 en de tagan 85.

Verwijderd

Topicstarter
oke het is deze geworden .. jullie hebben wel gelijk voeding is best belangerijk als dat brak is heb je kans dat de rest ook fucked up is

Tagan TG480-U22 2force (Retail) dit is hem geworden 480 watt

Verwijderd

http://www.tomshardware.com/cpu/200508011/index.html

dat is misschien een fijne review voor je. vergelijken ze dual core amd's en intels + single core cpus in game testen en programma's met encoden enzo.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor die review heb besloten om toch niet de dual core te nemen, mede omdat ik veel programma's niet te gelijk draai, op sommige uitzonderingen na dan.. dus kan ik het budget een beetje drukken, echter welke processor ga ik dan nemen ?? ik weet het nog niet

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 10:44:
Okey, andere voeding wat raad je me aan ? 400 watt is dacht ik wel genoeg en ik hoef ook niet met kerstboom lichtjes te hebben enz

dual core ja .. hmm
AMD Athlon64 X2 4400+ (2.2 GHz) (Retail, OPGA, "Toledo", boxed) ik zou deze kunnen nemen die is nog redelijk binnen het budget ..
Een 400W is inderdaad genoeg. Geen reden om er een 480W in te steken. Kwaliteitsvoedingen leveren echt wel wat er op het stickertje staat, itt Sweex en Q-Tec. Al kan wat marge nooit kwaad voor de toekomst :).

Als je geen dual-core neemt, dan is de 3500+ de beste koop qua prijs/kwaliteit. Anders neem je een 3000+ en klok je die wat over >:).

[ Voor 18% gewijzigd door Borromini op 29-11-2005 12:40 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Okej die tagan 480 watt voeding had ik eerst ook in mijn game pc (nu een tagan 580 u22) en zit nu in de server op mijn slaapkamer. Hij is erg stabiel ook tijdens games en zwaar rekenwerk. Ook is de geluidsproductie erg laag. Is gewoon een erg goeie voeding voor de prijs. Neem geen sweex of qtec voor een pc die aardig wat vermogen nodig heeft meestal ben je dan duurder uit.

Over het geheugen de Corsair DIMM 2 GB (Retail, DD400-233-TWINX2048-3200C2, DC Kit) kan ik ook erg tevreden zijn. Het blijft lekker cool en is erg rap. Ik zelf heb het overklocked tot 240 Mhz en geen vastloper gehad.

ik zou als processor een amd 64 3500+ nemen met een goeie cooler. Heb zelf een coolermaster hyper 48 en de temps zijn 26 idle en 33 full load. de processor heb ik zelf ook en vind hem erg snel. Heeft op dit moment een goeie prijs/kwaliteit verhouding en anders zou ik een 3000+ nemen

De grafische kaart heb ik een Asus Extreme N7800GT/2DHTV waar ik erg onder de indruk van ben. Het geluid valt best mee maar hoort hem wel iets. Prestaties zijn buitengewoon goed 3dmark 05 heb ik met stock setting net geen 7000 punten te pakken en met de automatische overklock detectie van de nvidia drivers kom ik op 8088 puntjes wat ik toch een mooie score vind van een kaart voor zo'n prijs

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 12:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
CPUs Socket 939 -
Athlon64 3700+ (2.2 GHz) dit word hem denk ik

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 12:55:
CPUs Socket 939 -
Athlon64 3700+ (2.2 GHz) dit word hem denk ik
Zou ik niet nemen. Las laatst dat ie de slechtste prijs/kwaliteits verhouding had. Zou een 3000+ of een 3500+ nemen met een goeie en stille cooler

Edit: Dit is het artikel nieuws: 23 desktopprocessors in het strijdveld geplaatst

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 13:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
is die lijst nog ergens terug te vinden ?

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:16
3500+ is gewoon de beste koop. Die 3700+ is zo'n stuk duurder een het verschil is nihil.

Verwijderd

Trouwens weet niet hoeveel budget je nog over hebt maar je zou kunnen overwegen om een DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D te nemen. Ding is erg stabiel en werkt ook uitstekend met het geheugen. Het is ongeveer 3 tientjes duurder maar is het geld meer dan waard.

Verwijderd

Topicstarter
DFI zegt me helemaal niks, me zusje heeft asus, ik heb zelf msi .. beide altijd gedraaid zonder problemen .. DFI nooit geprobeerd weet niet .. ik blijf bij asus denk ik .. misschien dat ik nog even bij msi kijk

Verwijderd

asus a8n-e
amd 64 3500+
asus 7800Gt
Corsair 2x1gb
tagan 480

dat zou wel een goede setup zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik denk dat dat hem ook word hoor Wassie, heb ff gekeken ik kom nu uit op

1234,- euro .. volgens de alternate prijs .. weet nog niet of ik hem daar bestel of dat ik hier of daar losse compo's bestel (kost wat meer tijd maar is denk ik wel iets goedkoper)

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:16
leuk bedrag ;) 1234 euro :P

Verwijderd

icomputers en azerty zijn goede winkels en goedkoper dan alternate. je kunt misschien wel die Gigabyte 7800GT bij alternate bestellen 339Euro. spaart je 60euro uit tenopzichte van de Asus versie

edit: het is wazzie en niet wassie :P:P

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 14:18 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

1337 was beter geweest :+

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Misschien om eens te kijken op www.azerty.nl. geheugen is er 27 euri goedkoper en de grafische kaart ook een paar euri. RMA Afdeling is ook helemaal top daar.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 14:50:
Misschien om eens te kijken op www.azerty.nl. geheugen is er 27 euri goedkoper en de grafische kaart ook een paar euri. RMA Afdeling is ook helemaal top daar.
Rma is idd goed geregelt daar ik had 1 keer een toetsenbord met azerty ipv qwerty en een keer iets besteld wat later niet bleek te passen ( eigen domme fout ) , toetsenbord 2dagen erna in huis en mijn geld van dat onderdeel dat niet paste binnen 2dagen terug op mijn rekening. dus zeker een aanrader om daar spullen te kopen :)

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Ik heb je beginpost nog een keer gelezen en het lijkt erop dat het gamen niet het allerbelangrijkste is.
Terwijl je nu in je pc wel kiest voor een vrij dure videokaart met een wat simpelere processor, terwijl je die voor bewerkingsprogr weer goed zou kunnen gebruiken.
Waarom kies je niet voor een goedkopere videokaart in combi met een betere processor (de x2)?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Verwijderd

Topicstarter
had ik kunnen doen qauck, maar ik game toch regelmatig, de rede, waarom ik niet voor die x2 gegaan ben is omdat ik bijna nooit 2 apps tegelijk draai en dan heb ik zoiets van dan maar een net ff betere video kaart voor games dan een duurde proc .. but thats just me

ja wel funny bedrag ... als ik ff tijd heb ga ik ff berekenen wat het kost als ik de onderdelen vanaf de pricewatch bij elkaar zoek

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb hem bestelt :d .. nu maar ff afwachten hoop dat ik mooi voor het weekend hem heb leuk sinterklaas kado :P
Pagina: 1