Toon posts:

Voeding kaduuk, muis idem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit even met een probleem dat mij net even boven m'n pet gaat.

Al geruime tijd geleden heeft mijn voeding het door oververhitting begeven. Maarja, ik heb dus een nieuwe voeding gekocht en toen kwam ik op het idee meteen windows maar opnieuw te gaan installeren. Het eerste wat me opviel was dat mn muis niet werkte bij de installatie. Dan denk je dus meteen dat dat komt doordat je een Logitech MX 1000 hebt en dat die in het installatieproces niet ondersteund wordt. Maar toen alles eenmaal geinstalleerd was deed deze muis het dus ook niet in windows. Ik dus windows nog maar een keer installeren.. weer hetzelfde probleem. Toen heb ik vervolgens onze p/s2 muis aangesloten, weer hetzelfde probleem.

Vervolgens gingen alle lichtjes op mn toetsenbord heel raar knipperen en ben ik maar even op de search gaan kijken. Daar bleek dus dat de voeding die ik had gekocht wel vaker voor problemen zorgt (ik neem aan dat de naam Sweex jullie iets zegt >:) :X ). Het was overigens de versie die pretendeert 400 watt vermogen te hebben.

Ik heb toen dus bij iemand anders de pc even met een Zalman voeding van 400 watt aangesloten, maar die werkte dus alleen via de kvm-switch. Direct aangesloten weigerde de muis wederom dienst :/ .

Nu heb ik dus al verscheidene USB en ps/2 muizen aangesloten, maar geen van allen werkt gewoon. Nu lijkt het me sterk dat ik ze allemaal verkeerd heb aangesloten of dat die muizen allemaal defect zijn. Maar ik ben benieuwd of iemand dit bekend voorkomt. In de search ben ik 1 keer hetzelfde soort probleem tegengekomen maar dat lag dus aan de voeding. Aangezien het vervangen van de voeding weinig verschil maakt ben ik bang dat er misschien iets in mn moederbord kapot is.

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:37
Probeer eens een adnere windows XP cd. Misschien is je CD kapot en zijn de drivers verminkt ? en probeer een BIOS reset/update?

Verwijderd

Topicstarter
Zou kunnen. Ik heb wel laatst mijn laptop geinstalleerd met deze cd en vervolgens die draadloze muis daar ook op gebruikt. Ik zal het proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heb ik ook het moederbord vervangen. En nu breekt mijn klomp toch echt. Toetsenbord en muis werken prima (althans, hij brult meteen dat er een usb muis gevonden is) , maar nu werken de IDE-devices niet. Ze krijgen allemaal wel stroom maar worden niet gevonden, maken ook geenszins de indruk dat ze actief zijn.

Het moederbord wat ik nu aangeschaft heb is de K8N van Asus, daar waar ik eerst de MSI k8t had.

Wat zijn de kenmerken / klachten nog even op n rijtje:

- Harde schijf, dvd-rom en dvd-writer krijgen wel stroom, maar reageren precies hetzelfde als wanneer de IDE-kabels ontkoppeld zijn. Kortom: niet.
- dvd-writer's lampje brandt constant
- num lock lampje brandt zelfs als de pc uit is
- Als alle IDE- devices ontkoppeld zijn start de bios razendsnel op. Als er iets aangesloten is duurt het zeker een minuut voor er reactie is.

Ik heb:

- Alle mogelijke jumpersettings en kabelposities uitgeprobeerd
- Videokaart omgewisseld (geforce 1 voor radeon x700)
- In de search gezocht zonder bevredigende resultaten (allerminst zelfs)
- Op google gezocht
- Op de site van asus gezocht

Specs:

AMD athlon 64 3000+
512 mb Elixir 400 mhz DDR geheugen
Asus K8N met nforce 3 chipset
Sapphire radeon x700
MAxtor 5T040H4 40 gig
NEC dvd brander
Pioneer dvd speler

Hebben er mensen een idee, of kan ik net zo goed weer teruggan naar MyCom? Ik ben er niet echt fan van maar misschien een bios update?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 19:05 ]

Verwijderd

Gooi er ns een A-merk voeding van 400watt ofzo in . . . ;)

Verwijderd

Topicstarter
Is n Zalman niet genoeg?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2006 11:25 ]

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 19:04:
Inmiddels heb ik ook het moederbord vervangen. En nu breekt mijn klomp toch echt. Toetsenbord en muis werken prima (althans, hij brult meteen dat er een usb muis gevonden is) , maar nu werken de IDE-devices niet. Ze krijgen allemaal wel stroom maar worden niet gevonden, maken ook geenszins de indruk dat ze actief zijn.

Het moederbord wat ik nu aangeschaft heb is de K8N van Asus, daar waar ik eerst de MSI k8t had.

Wat zijn de kenmerken / klachten nog even op n rijtje:

- Harde schijf, dvd-rom en dvd-writer krijgen wel stroom, maar reageren precies hetzelfde als wanneer de IDE-kabels ontkoppeld zijn. Kortom: niet.
- dvd-writer's lampje brandt constant
- num lock lampje brandt zelfs als de pc uit is
- Als alle IDE- devices ontkoppeld zijn start de bios razendsnel op. Als er iets aangesloten is duurt het zeker een minuut voor er reactie is.

Ik heb:

- Alle mogelijke jumpersettings en kabelposities uitgeprobeerd
- Videokaart omgewisseld (geforce 1 voor radeon x700)
- In de search gezocht zonder bevredigende resultaten (allerminst zelfs)
- Op google gezocht
- Op de site van asus gezocht

Specs:

AMD athlon 64 3000+
512 mb Elixir 400 mhz DDR geheugen
Asus K8N met nforce 3 chipset
Sapphire radeon x700
MAxtor 5T040H4 40 gig
NEC dvd brander
Pioneer dvd speler

Hebben er mensen een idee, of kan ik net zo goed weer teruggan naar MyCom? Ik ben er niet echt fan van maar misschien een bios update?
Is de hele boel niet gewoon doorgebrand bij het doodgaan van je voeding? ;)

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:15
jazekrs wel. Weet je zeker dat je de ide kabels wel goed hebt aangesloten niet prongelijk verwisselt. Als er zo'n uitsteekseltje aanzit dat hij er maar op 1 manier in kan dan zit dat wel goed

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Topicstarter
matiasjansen schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 11:30:
[...]

Is de hele boel niet gewoon doorgebrand bij het doodgaan van je voeding? ;)
Bij dat vorige moederbord had ik met toetsenbord nog windows XP weten te installeren en die startte echt in 5 seconden op. Ik weet niet hoe dat werkt als t doorgebrand is, maar ik gok dat ie dan niet meer zo snel opstart ;)

Verwijderd

Topicstarter
peeter123 schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 11:31:
jazekrs wel. Weet je zeker dat je de ide kabels wel goed hebt aangesloten niet prongelijk verwisselt. Als er zo'n uitsteekseltje aanzit dat hij er maar op 1 manier in kan dan zit dat wel goed
Ja ik weet niet, bluawe plug in t moederbord, zwarte in de master, grijze in de slave. ze kunnen zoals elke IDE kabel maar op 1 manier gekoppeld worden dus..
Pagina: 1