Toon posts:

Wifi internet werkt wel. Met kabel niet. [Sitecom WL-108]

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Er is iets vreemds aan de hand met mijn Sitecom WL-108 draadloos routertje/adsl modem. Ik kan niet meer op de instellingen pagina van de router komen (http://192.168.0.1).

Internetten gaat prima via Wifi maar als ik mn kabel er in plug en de wifi disable op mijn laptop krijg ik geen verbinding. Zelfs na restarten blijft mijn verbinding op 'acquiring network address' staan. Zowel mijn draadloze verbinding als mijn bedrade verbinding staan op automatisch een IP adres verkrijgen dus dat sluit IP conflicten uit lijkt mij.

Oftwel:
- hoe krijg ik weer verbinding met de instelpagina op http://192.168.0.1
- hoe kan het dat mijn wifi internet wel werkt en mijn bedrade variant niet.

Ik gebruik Windows XP met de laatste updates.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Verwijderd

Eerst zou ik kijken of je je router in kan, dan kan je daar zien of er instellingen verkeerd instaan. Aangezien het je met WiFi wel lukt, zou ik even je WiFi werkend krijgen, en dan een ipconfig /all doen

Daar staat ook een Default Gateway bij, vul dat als adres in in je Internet Explorer, en je zou verbinding moeten hebben met je router.

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-03 23:01
Er vanuitgaande dat de configurie ok is en heeft gewerkt:

Draai eens een Winsockfix>?

http://download.softpedia.com/software/tweak/winsockfix.exe

[ Voor 25% gewijzigd door Pakjebakmeel op 29-11-2005 09:57 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:18

lier

MikroTik nerd

Welke IP adressen krijg je toegewezen ?
Krijg je wel een IP adres toegewezen als je bedraad Internet ?
Geef even een ipconfig /all voor zowel je WiFi als bedraad (waarom disconnect je WiFi eigenlijk ?).

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 19:55

Apie!

Newer, better & confusinger

Ik weet het niet zeker, maar er staat me iets van bij dat je in dezelfde ip range als je sitecom zitten om via UTP bij de admin console te komen.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reply's.

Een probleem is dat ik dus niet met Wifi en niet met de bedrade versie op de router pagina kom.

Met wifi krijg ik wel een IP adres toegewezen. Maar als ik met de bedrade variant ga krijg ik geen IP. Dit is dus op dezelfde computer dus het ligt niet aan protocolen oid.

Zou het helpen als ik de router reset? Ik ben alleen bang dat ik daarna nog steeds niet op de router pagina kan komen en ik helemaal ver van huis ben.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:18

lier

MikroTik nerd

Ben bang (of eigenlijk niet...) dat dat de enige logische vervolgstap is. Zorg dat je in ieder geval een verbinding met je router kan maken. Controleer eventueel ook op firmware updates en sla je handleiding er (voor de zekerheid) nog een op na.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1