Makkelijk schakelen tussen draadloze verbindingen

Pagina: 1
Acties:

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 13:42

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Ik heb een laptop, heeft een vast IP adres en hangt thuis aan een draadloos netwerk waarbij ik geen gebruik maak van DHCP. Werkt prima.

Echter als ik m'n laptop meeneem naar iemand anders die zelf een eigen draadloos netwerk heeft en ik wil daarop aansluiten, moet ik elke keer de TCP/IP instellingen wijzigen (ander IP adres en DNS servers) zodat de laptop op dat netwerk kan.

Ik kan mij niet voorstellen dat dit niet handiger kan. Zover ik heb gezien kan je deze instellingen wijzigen, maar dat geldt dan voor alle draadloze verbindingen. Ik zou graag per verbinding deze instellingen willen vasthouden.

Dus als ik bij iemand anders ben, met een simpele handeling de juiste gegevens oproepen en instellen die nodig zijn voor dat specifieke netwerk. De instellingen voor de draadloze verbindingen worden wel apart vastgehouden (dus de WAP, SSID instellingen etc).

Ik gebruik Windows XP Home, wellicht dat XP Prof. dat wel kan.

Iemand wat tips ?

[ Voor 7% gewijzigd door Xymox op 29-11-2005 09:47 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Verwijderd

Volgens mij kun je in Windows bij je IP-instellingen via een tabblad een alternatieve ip configuratie opgeven. Wellicht dat je heir voldoende aan heb. Anders zou ik eens kijken naar een stukje software dat hiervoor zorgt, zal ongetwijfeld bestaan.

• Aram
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-08-2025
- http://www.winips.com
- http://www.iljaherlein.de/netsetman/

en waarschijnlijk nog veel meer van dat soort zooi via Google te vinden.

Mijn advies: probeer het te houden bij DHCP!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Aha, inderdaad bij de geavanceerde TCP/IP instellingen van ik meerdere IP adressen invullen en ook iets met metrics doen. Zou ik hiermee kunnen bereiken wat ik wil ?

Heeft iemand een uitleg over wat je daarmee kan doen en hoe het werkt ?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Verwijderd

sorry, zit nu op werk en daar hebben ze die instellingen dichtgetimmerd, dus kan er nu even niet voor je naar kijken. Maar probeer eens wat zou ik zeggen. Al moet ik zeggen dat die 2 links die eerder zijn gegeven waarschijnlijk makkelijker werken, en DHCP uiteraard altijd de voorkeur heeft.

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Inderdaad, winips lijkt me de geeigende tool. Ik zal daar even mee gaan spelen.

Verwijderd

ibm access connections is ook heel goed vind ik. freeware en werkt op alle pc's ( dus ook desktops).
Pagina: 1