[Exchange] Uitgaande email wordt niet bezorgd --> VIRBL

Pagina: 1
Acties:

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-08 08:11
Hoi mensen,

Ik heb een SBS2003 machine met daarop Exchange geinstalleerd. Voor de uitgaande email heb ik in de SMTP connector van Exchange het volgende staan:

"Forward all mail through this connector to the following smart hosts"
mailrelay.planet.nl.

Email ontvangen en bezorgen gaat prima, echter emailen naar 1 domein geeft problemen, ik kan wel email van dit domein ontvangen. De beheerder van dit domein zegt wel andere emails binnen te krijgen. Als ik vanuit @home naar hun email komt het ook aan. Dit geeft me het vermoeden dat er misschien bij ons iets fout is geconfigureerd.

Als ik een email naar het betreffende domein stuur krijg ik dit bericht terug:

Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp: RE: Prijsopgave
Verzonden: 29-11-2005 8:47

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

j.peters@domein.nl op 29-11-2005 8:48
Het bericht kan niet worden bezorgd vanwege een configuratiefout op de server. Neem contact op met de beheerder.
< smtp50.wxs.nl #5.3.0 SMTP; 553 5.3.0 <j.peters@domein.nl>... Mail from 195.121.247.15 rejected -IP in virbl see http://virbl.bit.nl>

Ik heb die website bekeken virbl.bit.nl maar ik kan er niet uit opmaken bij wie de fout ligt, bij ons of bij het andere domein. Iemand een idee?

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 22:57

Gerco

Professional Newbie

klik

Bij de virbl hebben ze blijkbaar gemerkt dat er een virus (43x) verstuurd is van de mailserver van wide-xs (smtp50-real.wxs.nl) en ze hebben 'em in de blacklist gegooid. De fout ligt dus bij 1 van hun users. Ze komen waarschijnlijk wel in aanmerking voor NL-whitelist, zoals beschreven op de site van virbl, ze zijn immers een access provider. Neem eens contact op met je access provider, aangezien zij de enige zijn die er iets aan kunnen doen.

Zie de FAQ van virbl.
Hosts will be automatically delisted if he have not seen any viruses coming from that host in 24 hours.

[ Voor 58% gewijzigd door Gerco op 29-11-2005 10:02 . Reden: Niet goed gelezen ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• trekker22
Maar mijn access provider is dus planet waar wij ons ADSL geregeld hebben neem ik aan?

En dus als het goed is kan het betreffende domein dus niet door klanten van Planet worden gemailed?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:33
Het probleem is dat het IP 195.121.247.15 virussen verzend. Dit IP adres staat op verschillende BlackLists. Daar zit het probleem. Dit is alleen de SMTP server planet zoals het er uit ziet. Ik zou eens gaan bellen met planet (veel success)

[ Voor 10% gewijzigd door Rolfie op 29-11-2005 11:37 ]

• trekker22
Dat is mooi, dus een mailserver van planet staat op een groot aantal blacklists. Je zou verwachten dat Planet dit toch zelf goed in de hand heeft... Misschien dat dit alleen geldt als je gebruik maakt van de mailrelay optie van planet...

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:33
trekker22 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 11:46:
Dat is mooi, dus een mailserver van planet staat op een groot aantal blacklists. Je zou verwachten dat Planet dit toch zelf goed in de hand heeft... Misschien dat dit alleen geldt als je gebruik maakt van de mailrelay optie van planet...
Je hebt het over planet he..... B)
Pagina: 1