DVD speler & TV kaart

Pagina: 1
Acties:

• B@RT
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-02-2024
Kee, ik zal proberen het een en ander uit te leggen.

Ik heb een SBlive 1024 geluidskaart. Daarop aangesloten een DTT2500 speakerset (dolby digital). Ik heb ook een TV kaart (Pinnacle PCTV Pro, stereo). Deze werken goed samen (Tv geen Dolby digital helaas):'(

Nou wil ik graag een DVD speler om eens goed van mijn speakerset te genieten. Voor betere geluids- en beeldkwaliteit heb ik dan zo'n decoderkaart nodig. Maarrrr....Alle sloten op mijn moederbord zijn bezet.:'(

Dat kan dus niet. Daarom wil ik graag een losse DVD speler. Op de meeste DVD spelers zit vast wel een Composite of een S-video uitgang. Deze wil ik aansluiten op mijn TV kaart. En daarmee wil ik dus DVD's gaan kijken :)

Nu komen de vragen....
Wat is de kwaliteit van het beeld als het via de S-video of de Composite uitgang naar mijn TV kaart moet ?
Gaat het Dolby Digital geluid verloren als het eerst via de TV kaart naar de geluidskaart moet?
Is er op de meeste DVD spelers ook een losse audio uitgang aanwezig (gewoon eentje waar je ook een koptelefoon op aan kan sluiten) dan kan ik het geluid eventueel direct op de Line-in van mijn geluidskaart aansluiten.

Thanx>:)

• itdinges
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-07-2025
Waarom Koop je niet gewoon de DVD-player voor in je PC, ik neem aan dat je geen losse TV gebruikt. Tevens kan je dan de DVD direct digitaal op je geluids kaart aansluiten. deze lus je digitaal door naar je DTT2500 en hopla DolbyDigital!
En voor het Kijken neem je PowerDVD 3.0!
Ik weet niet wat voorn configuratie hebt maar zo'n extra DVD Encore Card heb je eigenlijk helemaal niet nog. De systeem van tegenwordig onderstunen DVD toch wel.
Denk hierbij aan je MoBo, Grafische Kaart en zelfs je processor heeft hier instructie voor!>:)

Verwijderd

itdinges schreef op 19 January 2001 @ 09:14:
Waarom Koop je niet gewoon de DVD-player voor in je PC, ik neem aan dat je geen losse TV gebruikt. Tevens kan je dan de DVD direct digitaal op je geluids kaart aansluiten. deze lus je digitaal door naar je DTT2500 en hopla DolbyDigital!
En voor het Kijken neem je PowerDVD 3.0!
Ik weet niet wat voorn configuratie hebt maar zo'n extra DVD Encore Card heb je eigenlijk helemaal niet nog. De systeem van tegenwordig onderstunen DVD toch wel.
Denk hierbij aan je MoBo, Grafische Kaart en zelfs je processor heeft hier instructie voor!>:)
Namens het volledige board mag ik je hierbij een gratis cursus Nederlands aanbieden. Gefeliciteerd!