De zoektocht naar een ECHTE router

Pagina: 1
Acties:
  • 309 views sinds 30-01-2008

• jacobvdm
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-10-2021
Ik zit nu al tijden met een (veelvoorkomend) probleem: m'n router raakt verzadigd na een half uurtje (!) bittorrent aan te hebben staan, het enige wat dan helpt is uit- en aanzetten zodat de NAT table weer vrijkomt. Het gaat om een SMC Barricade 7904WBRA, net nieuw aangeschaft omdat m'n oude (SMC7804) hetzelfde probleem had. Ik heb al gezocht naar nieuwe firmware maar volgens elke (Nederlandse, Amerikaanse, Britse, Taiwanese etc.) SMC support website is v0.39A de laatste, al schijnt ergens al 0.41A in de omloop te zijn.

Het limiteren van het aantal bittorrent (Azureus en uTorrent) connecties naar 100 helpt ook niet bijster veel, de router loopt dan hoogstens ieder uur vast (dwz hij raakt verzadigd). Het downloaden met BT gaat dan nog even door (soms zelfs op hoge snelheden, zelfs voor mijn verbinding, XS4ALL Power 8/2Mbit), maar surfen e.d. lukt dan voor geen meter meer.

Raar detail is dat ik dit probleem met m'n vroegere routers (RIP _/-\o_ ) nooit heb gehad, het lijkt wel of fabrikanten zijn gaan besparen op ieder onderdeeltje tegenwoordig.

Dus nu ben ik op zoek naar een router die gewoon tal van verbindingen slikt zonder moeilijk te gaan doen ieder half uur, een beetje googlen bracht me bij deze site:

http://www.owera.com/index.php?catid=89,80,3&id=89

"Peer-to-Peer (P2P) file sharing applications bring additional issues. These applications makes hundreds of connections and will potentially saturate the uplink bandwidth. They are also designed to be left online and available so other users can connect to them at any time.

The HE-PS will detect P2P connections and its use of the broadband link. It makes sure that any delay sensitive traffic gets the necessary priority, and will dynamically allocate the remaining bandwidth for P2P or data applications."

Alhoewel ik nog nooit van Owera heb gehoord lijkt het erop dat deze router iets beter is ontworpen dan de gemiddelde SMC, met het oog op p2p programmas, al zou ik bij god niet weten waar ik zo'n ding kan krijgen. Toch ziet het er allemaal een beetje vaag uit en heb ik liever iets wat bekender in de oren klinkt. Dus heeft iemand enig idee wat een goede wifi p2p ADSL router is? Ik ben echt al weken op zoek maar tot zover kom ik steeds bij dezelfde forumtopics uit die weinig te maken hebben met dit probleem.

Alvast hartstikke bedankt!

Verwijderd

uhh, gewoon de standaard speedtouch?

• jacobvdm
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 02:03:
uhh, gewoon de standaard speedtouch?
Op allerlei fora ben ik speedtouch gebruikers tegengekomen die precies hetzelfde probleem hebben, bovendien is de zwaarste Speedtouch max 1mbit upstream dus dat is een beetje "zonde" van m'n verbinding. Toch bedankt :)

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-04 23:09

qless

...vraag maar...

ADSL gaat ook "maar" tot 1 Mbps upstream. Dus 8/2 kan niet.

Wil je echt een goede router? Koop dan of een professionele of bouw er zelf een met linux en 2 (of meer :) ) netwerkkaarten

[ Voor 56% gewijzigd door qless op 29-11-2005 09:21 ]

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb hier Emule via een Asus WL500G aanstaan en daar achter staat nu nog een SpeedTouch 510I maar ik ga die SpeedTouch binnen enkele maanden vervangen voor een Planet ADSL2+ ISDN modem. De Emule draait bij mij op volledige snelheid dus volle bandbreedte zowel up als down en de computer staat dan dagen aan op draadloos.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:01
Wij hadden het zelfde probleem bij een bot voor een dc++-hub. Na 100-200 verbindingen liepen zowel de US Robotics als de SMC vast. Uiteindelijk hebben we een Linksys gekocht en de problemen waren voorbij. Dus investeer €55 en koop een goede linksys...

Verwijderd

qless schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 09:20:
Is dat zo joh? Nooit geweten... dacht dat ik wel eens advertenties zag met 2 Mbps upload, maar zal wel in de war zijn met kabelinternet dan :D

Anyway, de meeste linksys routertjes kunnen wel aardig wat connecties aan. Zijn een ietsje pietsje duurder (20 a 30 euro), maar is de investering waard lijkt me. Bovendien zitten er meestal nog wel wat andere leuke features bij die je wellicht ook kan gebruiken :)

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:56

FlipFluitketel

Frontpage Admin
jacobvdm schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 02:12:
[...]

Op allerlei fora ben ik speedtouch gebruikers tegengekomen die precies hetzelfde probleem hebben, bovendien is de zwaarste Speedtouch max 1mbit upstream dus dat is een beetje "zonde" van m'n verbinding. Toch bedankt :)
Zoals qless ook al zei, je hebt met je Xs4All power Abo geen 2mbit upstream.
Dit komt rechtstreeks van de site van Xs4All:
code:
1
2
3
4
5
6
Abonnement Prijs p.m.    Snelheid Kbit/s ** 
ADSL Start    €29,95     800/256 1500/256* 
ADSL Lite     €39,95     1600/512 3000/512* 
ADSL Basic    €59,95     3200/768 6000/768* 
ADSL Fast     €79,95     8000/1024 12000/1024*
ADSL Power    €79,95     2000-8000/512-1024

Er staat dus bij Power 2-8Mbit down (ligt aan de afstand tot de centrale) en 512-1024kbit up.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:23

chromeeh

the Gnome

In m'n DrayTek 2200E kan ik gewoon aangeven hoe snel de (D)DoS trigger moet inspringen (dus op hoeveel connecties), daarnaast kan ik op m'n Cisco dat ook aangeven :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-04 16:18
Ikzelf zit met de 3Com 3CRWE554G72T. Deze heeft me qua instellingen en netwerk stabiliteit nog nooit in de steek gelaten.

Het ADSL zusje ervan is de 3CRWDR100A-72. Ook zijn er nog enkele andere voor ADSL.

Hier nog de volledige lijst met OfficeConnect Routers.

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
itsalex schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 09:24:
Ik heb hier Emule via een Asus WL500G aanstaan en daar achter staat nu nog een SpeedTouch 510I maar ik ga die SpeedTouch binnen enkele maanden vervangen voor een Planet ADSL2+ ISDN modem. De Emule draait bij mij op volledige snelheid dus volle bandbreedte zowel up als down en de computer staat dan dagen aan op draadloos.
Mee eens. Ik draai ook de ASUS WL500G en ik ben er heel erg tevreden mee. De capaciteit van de router is groot (zowel in aantal connecties als in upload/download) en er zitten zeer veel opties op de router waardoor iedereen zijn ding wel kan doen met de router. De prijs ligt misschien iets boven de gemiddelde Sweex of Trust router :r , maar je krijgt er dan ook wel wat voor terug.

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

pak een oud systeem, installeer er smoothwall 3 op en gaan met die banaan.

* iH8 heeft alles altijd vol openstaan en nooit een centje pijn

Aunt bunny is coming to get me!

• mangahuisman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-01 14:18
Neem gewoon een linksys of een draytek vigor.
Prima apparaat!

Verwijderd

2de hands cisco op de kop tikken?

kan je zelfs kijken op wat voor een router je zit aangesloten (show CDP neighbors) :P nutteloos, maar leuk :)

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 10:49 ]

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-04 16:24

Phreak

KTM SuperDuke

Ik heb zelf altijd een Draytek Vigor 2200E gehad, prima machine, veel funties.
Ding is helaas overleden, hierdoor een Draytek Vigor 2900 gekocht.
Het ding is in weze hetzelfde als de 2200E alleen deze heeft als grootste uitbreiding een ingebouwde printserver.

In het begin problemen mee gehad icm een Alcatel Speedtouch Home.
Ik kreeg het oude beestje niet aan het praten met de Draytek.
Nu een nieuwe Speedtouch gekocht (ook geschikt voor adsl2) en alles werkt super.

Blyatifull

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:17

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb persoonlijk niet zulke hele goede ervaringen met Draytek. Ik heb zelf een 2tal 2200E's gehad die beide dezelfde problemen gaven en het na verloop van tijd gewoon begaven. Daarnaast word de 2200E al lang niet meer gemaakt. Er worden ook geen firmwares meer voor ontwikkeld helaas. Bugs blijven zitten, nieuwe features blijven uit.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Een echte router: Cisco 1720 met een ADSL Wicje of een 800 serie. No probs daar.

Trouwens ik heb zelf mijn speedtouch "gebridged" dat wil zeggen, ik heb mijn IP gespoofed naar een 2509, want bridgen kan niet echt. Maar die heeft al nergens geen problemen meer mee. En dat is een oud ding. Dus een 2600 met ADSL wic zou ook perfect gaan.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Euhm

Pfsense of Mikrotik op een Routerboard natuurlijk met behuizing en voeding :-) dit alles achter je huidige ADSL modem die je in stelt als PPTP modem

www.mikrotik.com
www.pfsense.com en dan op deze hardware http://www.inkoopacties.net/ia/b6yrpqzm/1

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Bekend probleem, na een tijd "week of meer" is het afgelopen met de verbinding.
Met een 1ste generatie Alcatel router.
De Draytek 2200 , 2700 lijkt me ook wel wat, heeft iemand daarmee ook last.??

Tweak!

• jacobvdm
qless schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 09:20:

Wil je echt een goede router? Koop dan of een professionele of bouw er zelf een met linux en 2 (of meer :) ) netwerkkaarten
Shit, nooit opgevallen, ben een oude Cistron klant en volgens mij hadden die wel 8/2mbit, ach ja :) Ik heb nergens een oude PC staan en bovendien weet ik echt niks van linux. Maar wat is dan volgens jou een goede prof. wifi modemrouter?
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 13:43:
Een echte router: Cisco 1720 met een ADSL Wicje of een 800 serie. No probs daar.

Trouwens ik heb zelf mijn speedtouch "gebridged" dat wil zeggen, ik heb mijn IP gespoofed naar een 2509, want bridgen kan niet echt. Maar die heeft al nergens geen problemen meer mee. En dat is een oud ding. Dus een 2600 met ADSL wic zou ook perfect gaan.
Die Cisco is geen modemrouter toch? En wat is een Wicje? :D Op eBay staat er een 1720 + Wic voor 99 euro, maar wat moet er dan nog bij om het gedoe wifi te maken?

Dus om even samen te vatten, hier zijn de opties:
Asus WL-500G + Modem (liever een modemrouter eerlijk gezegd, heb trouwens ook posts gezien van gebruikers met dezelfde problemen)

Linksys WRT54GX4 (op de website is het onduidelijk of dit nou ook een modem is, welk model heb jij LuukNouwen?)

Draytek Vigor 2800G

3Com® OfficeConnect® ADSL Wireless 11g Firewall Router

Op 't moment denk ik dat ik voor de 3Com ga, crashoverride, wat bedoel je daar precies mee? Op deze SMC kan ik dat ook, onder "DoS Detect Criteria", maar wat heb ik daaraan ivm het aantal BT connecties?

(Trouwens bedankt allemaal, als je iets wil weten zit je bij GoT kennelijk toch goed :) )

[ Voor 3% gewijzigd door jacobvdm op 29-11-2005 18:26 ]

• Justin_Time
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07-2025
Een wicje is een kaart die je in een 1700 bijvoorbeeld kan stoppen voor extra functionaliteit zoals een bri / adsl etc...

En als je echt alle controle wil hebben en geen gezeik voor stabiliteit dan neem je idd een cisco.

Voor adsl 1 zoals bij jou wordt dat een 837 of 836. (837 analoog andere isdn) of als je voorbereid wil zijn op adsl 2 neem je een 877 of 876 (877 analoog).

ADSL2 wordt nu gelukkig ook perfect ondersteunt door cisco.

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

Verwijderd

NC_Phreak schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 11:38:
Ik heb zelf altijd een Draytek Vigor 2200E gehad, prima machine, veel funties.
Ding is helaas overleden, hierdoor een Draytek Vigor 2900 gekocht.
Het ding is in weze hetzelfde als de 2200E alleen deze heeft als grootste uitbreiding een ingebouwde printserver.

In het begin problemen mee gehad icm een Alcatel Speedtouch Home.
Ik kreeg het oude beestje niet aan het praten met de Draytek.
Nu een nieuwe Speedtouch gekocht (ook geschikt voor adsl2) en alles werkt super.
Grappig, we hebben exact dezelfde hardwarehistorie. Mijn probleem is dat ik de 2900 niet aan de praat krijgn met een alcatel 716. Welke alcatel heb jij in combinatie met de 2900 draaien en bij welke provider

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-04 13:59
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 13:43:
Over de 1700 (en vergelijkbaar) kan ik niet oordelen, maar met de 82x/83x uitvoeringen heb ik geen echt goede ervaringen. Erg veel bugs, in bijna alle IOS versies is er wel IETS dat niet werkt, varierend van vage disconnects (line down, enige dat help is reset hele apparaat), tot compleet niet werkende fw featuresets. Zowiezo heb je (nieuw) voor hetzelfde geld een 85x, met evt wireless als optie. Nog geen ervaring mee.

Met het beschikbaar komen van ADSL2+ zit ik er dus ook serieus over te denken om de huidige 837 te vervangen door een ander merk/model. Welke weet ik nog niet, moet in elk geval goede rulebased firewall hebben. Standaard Linksys valt dus af, mogelijk een Draytek 2800g.

[ Voor 16% gewijzigd door ijdod op 29-11-2005 23:49 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Justin_Time
ijdod schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 23:46:
[...]

Over de 1700 (en vergelijkbaar) kan ik niet oordelen, maar met de 82x/83x uitvoeringen heb ik geen echt goede ervaringen. Erg veel bugs, in bijna alle IOS versies is er wel IETS dat niet werkt, varierend van vage disconnects (line down, enige dat help is reset hele apparaat), tot compleet niet werkende fw featuresets. Zowiezo heb je (nieuw) voor hetzelfde geld een 85x, met evt wireless als optie. Nog geen ervaring mee.

Met het beschikbaar komen van ADSL2+ zit ik er dus ook serieus over te denken om de huidige 837 te vervangen door een ander merk/model. Welke weet ik nog niet, moet in elk geval goede rulebased firewall hebben. Standaard Linksys valt dus af, mogelijk een Draytek 2800g.
Ik heb met zowel de 837 als 877 erg goed ervaringen. En ik gebruik haast elke functie van het ding :) (firewall, vpn. qos etc..) Er is idd een ios versie geweest die een klapperende lijn veroorzaakt maar dat is al lang voorbij.

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Koop de Draytek Vigor 2900! Topspul. Dit is echt de enige router waar ik nog nooit gezeik mee heb gehad.

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-04 16:24

Phreak

KTM SuperDuke

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 22:42:
[...]

Grappig, we hebben exact dezelfde hardwarehistorie. Mijn probleem is dat ik de 2900 niet aan de praat krijgn met een alcatel 716. Welke alcatel heb jij in combinatie met de 2900 draaien en bij welke provider
Ik had de Draytek 2900 icm een Alcatel Speedtouch Home, zolang ik de wan verbinding op 10mbit / half-duplex zette dan werkte het geheel een beetje.
Telkens dropte hij m'n verbinding voor 10 sec elke 5 minuten.
Ik heb nu de Alcatel Speedtouch 546i, deze heb ik geconfigureerd met het configuratie tooltje van de speedtouch website. Hiermee heb ik het modem zo geconfigureerd dat deze geen modem/router meer is maar alleen een dom modem. Het is zelfs zo dat het ding zelf geen verbinding meer kan opzetten. De draytek maakt nu gewoon een pptp verbinding met m'n gebruikersnaam en wachtwoord naar Planet Internet. De router krijgt het Wan IP. Werkt nu super.
Hier staat m'n hele verhaal en hoe ik het opgelost heb.

Blyatifull

• bastv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-04 20:48
draytek vigor 2800g
nieuw model van draytek, vorige week zaterdag binnen gekregen. wireless adsl modem/router
te veel settings om op te noemen.
Draytek vind ik persoonlijk de beste op routergebied. en dit nieuwe model is gewoon super.
google maar voor specs etc.

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:04

Valkyre

Kitesurf FTW!

ik heb nu ook een draytek 2900 ivm een speedtouch (560 dacht ik) werkt allemaal zonder problemen.
en ook bij mijn ouders heb ik een draytek 2300 staan, vroeger zat ik daar ook te p2p en.
nooit problemen mee gehad.

conclusie ook als ik het topic zo lees, koop een draytek :) zijn iets duurder dan de std routers, maar is de investering zeker waard. :D

iRacing Profiel

• Justin_Time
Het gaat nu wel een beetje een opsomming topic worden.

Misschien kun je beter afvragen wat JIJ een "ECHTE" router vindt.

Zijn er bepaalde feauture sets/functies die je wilt hebben (vpn,qos/wifi/adsl2/firewall/nat) en dan de volgende vraag wat wil je er voor uitgeven.

Dus met andere woorden wil je alleen een stabiele lijn die jou leech gedrag aankan dan is zo'n draytek idd voldoende of wil je meer exotische configuraties?

[ Voor 3% gewijzigd door Justin_Time op 30-11-2005 14:14 ]

• jacobvdm
WiNlUx schreef op woensdag 30 november 2005 @ 10:39:
Koop de Draytek Vigor 2900! Topspul. Dit is echt de enige router waar ik nog nooit gezeik mee heb gehad.
En je hebt met deze geen problemen als je veel BT connecties opent? De 2800G is een ADSL(2) router, dus ik denk dan dat ik daar voor ga.
Justin_Time schreef op woensdag 30 november 2005 @ 14:14:
Het gaat nu wel een beetje een opsomming topic worden.

Misschien kun je beter afvragen wat JIJ een "ECHTE" router vindt.

Zijn er bepaalde feauture sets/functies die je wilt hebben (vpn,qos/wifi/adsl2/firewall/nat) en dan de volgende vraag wat wil je er voor uitgeven.

Dus met andere woorden wil je alleen een stabiele lijn die jou leech gedrag aankan dan is zo'n draytek idd voldoende of wil je meer exotische configuraties?
Ja wat mij betreft heb ik mijn beslissing gemaakt (Draytek 2800G), lijkt me aan de hand van alle replies hier een stuk stabieler dan dit SMC 7904 rotding (toch niet de goedkoopste van SMC), en met veel meer features. Eigenlijk moet het ding gewoon idd mijn leech (/seed) gedrag aankunnen en internet routen naar 2 (soms 3) computers, niet veel exotisch dus, maar toch fijn al die opties, leuk om te tweaken :)

Iedereen bedankt :> _/-\o_

[ Voor 66% gewijzigd door jacobvdm op 30-11-2005 15:24 ]

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 13:50
Cisco's kunnen afhankelijk van de hoeveelheid geheugen erin enkele 10.000-en of meer connecties tegelijk aan, VEEL meer dan n standaard Linksys ofzo. Maar het is toch wel handig om wat ervaring te hebben als je n (2e hands) cisco aanschaft.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

Ik heb een linksys wag54g (modem/router/draadloos) met daarachter nog een e-tech nooit geen problemen

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-04 08:12
Waarom niet voor een prikje een PII met 2 netwerkkaarten op de kop tikken?
Zet er monowall op en je kunt alles via een simpele webinterface beheren. Veel performanter dan gelijk welke "kleine" router imho.

Hier kun je wat screenshots van monowall vinden: http://www.m0n0.ch/wall/screenshots.php

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Ik heb linksys' drayteks, etc gehad, maar sinds ik een 2e hands Cisco 827 heb gekocht (gaan voor rond de 75-100 euro), ben ik verkocht... Je moet alleen wel wat kennis hebben, en met een serieel kabeltje gaan configureren enzo..

Een PC-based router/firewall vind ik eigenlijk nog fijner en flexibeler, maar die maken geluid, zijn groot, en het belangrijkste, vreten stroom.. En sinds ik mijn eigen electriciteitsrekening moet betalen..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Evil_Homer schreef op woensdag 30 november 2005 @ 15:30:
Waarom niet voor een prikje een PII met 2 netwerkkaarten op de kop tikken?
Zet er monowall op en je kunt alles via een simpele webinterface beheren. Veel performanter dan gelijk welke "kleine" router imho.

Hier kun je wat screenshots van monowall vinden: http://www.m0n0.ch/wall/screenshots.php
Een pc gebruikt veel meer stroom dan een router. Op jaarbasis scheelt dit echt heel veel geld!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 16:44:
[...]
Een pc gebruikt veel meer stroom dan een router. Op jaarbasis scheelt dit echt heel veel geld!
Ik ben zelf al 50 euro per maand kwijt aan de 2 servertjes die ik op zolder heb staan (400W).. Er zijn natuurlijk wel andere oplossingen te bedenken, zoals een oude laptop met 2 NIC's of zo'n VIA Epia ofzo, maar toch onderschat de prijs van stroom inderdaad niet!

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• jacobvdm
Ik heb net bij Salland een Vigor 2800G besteld voor 196 euro inc. verzendkosten, nu maar hopen dat 't vor die prijs m'n verwachtingen waard maakt.
axis schreef op woensdag 30 november 2005 @ 16:47:
[...]

Ik ben zelf al 50 euro per maand kwijt aan de 2 servertjes die ik op zolder heb staan (400W).. Er zijn natuurlijk wel andere oplossingen te bedenken, zoals een oude laptop met 2 NIC's of zo'n VIA Epia ofzo, maar toch onderschat de prijs van stroom inderdaad niet!
Inderdaad, ik geef liever wat meer uit aan een routermodem dan 600 euro of meer per jaar kwijt te zijn aan energiekosten, dat is na een paar jaar toch al snel een mooie PC, of een Xbox360, PS3 en Nintendo Revolution tezamen :D

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 13:50
Een Pc slurpt echt geen 600 euro per jaar aan stroom.. Een pentium 3 als router doet ongeveer 40 watt of minder als je n zuinige uitzoekt.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

Daarmee sluit ik dit dan graag af. Helaas verzanden dit soort topics doorgaans in een opsomming van "[merk] draait hier al jaren prima" en "[merk] moet je nooit kopen, is rotzooi" en daar houden we niet zo van.

Er zijn genoeg wegen om voorlichting te krijgen dus daar zou ik je in het vervolg naar willen verwijzen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.