mobo: P4P800-deluxe
cpu: intel p4 3.00GHz
mem: 2*512 RAM DDR PC400 type PC3200
video: Geforce FX5600XT 256 MB
HDD: WD 200 GB 8 MB Cache 7200
WD 120 GB 8 MB Cache 7200
DVD brander
DVD reader
Power: 300W
Koeling: standaard processor koeler,
luchtstroom door kast (voor 8 cm fan achter 12 cm fan)
Beste Tweakers,
Misschien wel een bekende foutmelding voor sommigen van jullie.
Ik heb sinds een half jaar mijn systeem met bovenstaande configuratie via de standaard overclock-mogelijkheden in de BIOS overclockt met 10% in turbo mode (3320 MHz)! Temp max 55c.
Zou zelfs nog meer kunnen proberen.
Loopt fantastisch geen problemen.
Heb nu afgelopen weekend een USB drive gekocht (Trekstor 300GB) met eigen voeding!
Heb deze nu aangesloten. Nu krijg ik opeens last van een overclocking failure. Dat is toevallig.
Mijn systeem is niet meer te overclocken. Zelfs niet meer in de standaard modus met ingeschakelde turbo.
De boosdoener is nu deze Giga drive, heb dit reeds getest. Zonder doet ie het met doet ie het niet meer.
Ik heb het vermoeden dat het maximale vermogen van de voeding hier mee te maken heeft!?
De extra aansturing van de USB drive vergt ondanks de eigen voeding misschien net iets te veel vermogen.
Zit ik misschien op een dwaalspoor met mijn veronderstelling.
Alvorens ik een nieuwe voeding ga kopen kunnen enkele tips van jullie handig zijn.
B.v.d.,
Gr., Rooch
cpu: intel p4 3.00GHz
mem: 2*512 RAM DDR PC400 type PC3200
video: Geforce FX5600XT 256 MB
HDD: WD 200 GB 8 MB Cache 7200
WD 120 GB 8 MB Cache 7200
DVD brander
DVD reader
Power: 300W
Koeling: standaard processor koeler,
luchtstroom door kast (voor 8 cm fan achter 12 cm fan)
Beste Tweakers,
Misschien wel een bekende foutmelding voor sommigen van jullie.
Ik heb sinds een half jaar mijn systeem met bovenstaande configuratie via de standaard overclock-mogelijkheden in de BIOS overclockt met 10% in turbo mode (3320 MHz)! Temp max 55c.
Zou zelfs nog meer kunnen proberen.
Loopt fantastisch geen problemen.
Heb nu afgelopen weekend een USB drive gekocht (Trekstor 300GB) met eigen voeding!
Heb deze nu aangesloten. Nu krijg ik opeens last van een overclocking failure. Dat is toevallig.
Mijn systeem is niet meer te overclocken. Zelfs niet meer in de standaard modus met ingeschakelde turbo.
De boosdoener is nu deze Giga drive, heb dit reeds getest. Zonder doet ie het met doet ie het niet meer.
Ik heb het vermoeden dat het maximale vermogen van de voeding hier mee te maken heeft!?
De extra aansturing van de USB drive vergt ondanks de eigen voeding misschien net iets te veel vermogen.
Zit ik misschien op een dwaalspoor met mijn veronderstelling.
Alvorens ik een nieuwe voeding ga kopen kunnen enkele tips van jullie handig zijn.
B.v.d.,
Gr., Rooch