Kan iemand me helpen met Outlook 2003?

Pagina: 1
Acties:

• actionInvoke
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Hoi,

Had hier een labtop die gecrasht was, vervolgens deed office raar. Hele zooitje gedeinstalleerd en er opnieuw opgezet. Alles draait fijn, afgezien van het feit dat outlook 2k3 nu niet meer wil opstarten. Nou maakt dat niet zoveel uit, maar de klant bewaart zijn agenda, adressen, mail, etc. erin en het zou een ramp zijn als het niet meer te gebruiken zou zijn.

Als ik outlook start zegt hij: "Unable to open default e-mail folder. The file C:\documents and settings\Rob\Local settings\Application data\Microsoft\Outlook\Outlook.pst is not compatible with this version of the Personal Folders information service. Contact your administrator." Ik heb het bestand gecheckt, en hij is ongeveer 200+ mb, dus ik neem aan dat hij nog intact is. Ik zat te denken dat het misshien een probleem met service packs ofzo was, maar hij blijft het gewoon doen. Ik heb zelf bijna geen ervaring met outlook en zit met mijn handen in mijn haren.

Iemand die dit probleem herkent? Enig idee waar het vandaan komt? Of een programma dat die pst bestanden kan openen (heb er al een paar geprobeert maar waren allemaal waardeloos)? Alles is prima, zolang de data maar gerecoverd kan worden. Heb ook al bij KB en MSTS rond gesnuffeld en gevraagd, maar dat duurt meestal een dag, en zolang heb ik niet.

PLZ HELP! :'(

bvd,

Xerx3s

• martinr
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-05 02:49
Wie weet is het bestand gewoon corrupt geraakt. Bij office/outlook (de XP-versie in ieder geval, zal in 2K3 dan ook nog wel zitten) zit een tooltje, naam is scanpst.exe geloof ik, waarmee je een PST-bestand kunnen laten controleren en ook repareren als dat nodig blijkt.

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-07 01:10

Toff

FP ProMod
Als martinr's tip niet werkt, heb je misschien hier iets aan:
Ik weet niet of dit een vergelijkbaar probleem is, maar ik had ooit een probleem met een Office 2k3 install die onverklaarbaar niet meer te updaten/patchen was.
De oplossing die ik vond bij Microsoft, heet Windows Installer CleanUp (msicuu2.exe).
Hiermee verwijder je alle registerinstellingen van Office, waarna je de install opnieuw doet in dezelfde directory.
Mijn probleem was hiermee opgelost. Mogelijk werkt de registry cleanup voor jou ook verfrissend?

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Wel zelfde versie (>dus ook de taal!)?

Verwijderd

1) move alle bestanden uit de folder die hij noemt (doorgaans .pst bestanden) naar een andere map
2) start outlook, importeer bestanden

• bokkie11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 11:18
heb je wel de zelfde versie van office er op staan ?
zag dit ook een keer bij een klant toen bleek dat hij een andere office versie had geinstalleerd.

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

Verwijderd

Heb ook al bij KB en MSTS rond gesnuffeld en gevraagd, maar dat duurt meestal een dag, en zolang heb ik niet.
De eerste hit op google als ik zoek op die mooie foutmelding die je krijgt, nog geen 5 seconden werk:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;839109

• actionInvoke
  • Niet online
heb je wel de zelfde versie van office er op staan ?
zag dit ook een keer bij een klant toen bleek dat hij een andere office versie had geinstalleerd.
Dit zou wel eens mijn probleem kunnen zijn. Hij had namelijk geloof ik een nederlandse versie eropstaan van de standaard install, en ik heb er mijn engels talige licentie overheen gegooid.

Willem, vreemd, heb best een tijd door de KB articles gesnuffeld, maar ben deze niet tegen gekomen. Bedankt voor de tip.

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Xerx3s schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 14:39:
[...]

Dit zou wel eens mijn probleem kunnen zijn. Hij had namelijk geloof ik een nederlandse versie eropstaan van de standaard install, en ik heb er mijn engels talige licentie overheen gegooid.

Willem, vreemd, heb best een tijd door de KB articles gesnuffeld, maar ben deze niet tegen gekomen. Bedankt voor de tip.
Dat is zeer waarschijnlijk het probleem. Ook zelf eerder gehad met engelse en nl-versies.

• actionInvoke
  • Niet online
Harstikke bedankt mensen! Dankzij de gezamelijke antwoorden heb ik het probleem kunnen oplossen.

/is happy O-)
Pagina: 1