Ik krijg het niet voor elkaar te booten van een geinstalleerd systeem. Ik heb het als volgt opgebouwd:
/dev/sda1: /boot partitie (ext2)
/dev/sda2: / partitie (XFS)
Er zit maar een harde schijf in de computer, deze is SATA.
Ik heb een kernel gecompileerd, waarin ik ondersteuning voor SCSI, RAID devices heb gecompileerd. Uiteraard heb ik ook ondersteuning voor de nodige bestandssystemen erin gestopt.
Ik heb het volgende grub.conf bestand gemaakt:
Deze wordt succesvol op de MBR geplaatst. Als ik vervolgens opnieuw opstart, wordt de kernel wel geladen, maar ik krijg een kernel-panic wanneer geprobeerd het rootbestandssysteem te koppelen.
Ik heb alles wat maar met SCSI harddiscs te maken heeft aangezet, zonder resultaat. Waar zou het aan kunnen liggen?
/dev/sda1: /boot partitie (ext2)
/dev/sda2: / partitie (XFS)
Er zit maar een harde schijf in de computer, deze is SATA.
Ik heb een kernel gecompileerd, waarin ik ondersteuning voor SCSI, RAID devices heb gecompileerd. Uiteraard heb ik ook ondersteuning voor de nodige bestandssystemen erin gestopt.
Ik heb het volgende grub.conf bestand gemaakt:
code:
1
2
3
4
5
| default 0 timeout 5 root (hd0,0) title=Gentoo kernel /boot/kernel-2.6.14-gentoo-r2 root=/dev/sda2 |
Deze wordt succesvol op de MBR geplaatst. Als ik vervolgens opnieuw opstart, wordt de kernel wel geladen, maar ik krijg een kernel-panic wanneer geprobeerd het rootbestandssysteem te koppelen.
Ik heb alles wat maar met SCSI harddiscs te maken heeft aangezet, zonder resultaat. Waar zou het aan kunnen liggen?
Ik ontken het bestaan van IE.