2x laptop in coma; door magneetsluiting van tas?

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161351

Topicstarter
Ik heb sinds kort een Benq joybook 6000-D16, en was best tevreden hierover totdat na ongeveer 2 uur de harddisk voortijdig overleed. Na 12 dagen :( had ik een nieuw exemplaar , hiervan ging de harddisk welgeteld 4 dagen mee. toen ik ging zoeken of meer mensen hier ervaring mee hadden kwam ik een weblog tegen van iemand die ook een benq 6000 had met een hd crash, en die dacht dat door de magneet sluiting van de standaard bijgeleverde tas kwam. ik had mn joybook iig de 2x dat ie crashte op de tas staan. Nu heb ik die magneetjes gecheckt en ze zijn op zich best sterk , ik kan er een ringsleutel 18/19 aan hangen, en dan zijn het dan ook nog is 4 stuks. Anderzijds lijkt het me wel heeeel erg lomp als een fabrikant een tas die je laptop laat crashen meeleverd.

dus mijn vraag is waar kunnen die HD crashes veroorzaakt door worden?

A. Tas-magneten
B. Benq zuigt en levert brakke HD's

of minder reële opties:
C. fat32 naar ntfs geconverteerd
D. Iets anders (software als deamon-tools vond t apparaat ook niet echt tof)

ps. weet iemand mischien wat voor een HD erin zit? (is een 60GB )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 19:57
nja, een hdd crash is echt iets hardware technisch.
Dus ik zou niet zo snel naar software kijken.

Wel zou ik bij je 3e disk meteen kijken wat de smart status is, dus nog voor je hem "weer" op de magneet zet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:33

_Ernst_

Mark It Zero!

Goede kans dat het idd door die magneten komt, aangezien ze vrij sterk zijn..

Het werk is makkelijk op te zoeken trouwens, kijk in je bios, of check het in windows in apparaatbeheer, of schroef hem open.

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Het is zeker mogelijk gegevens van de schijf te vernietigen met een magneet. Ik heb dit als experiment ooit nog eens met een telefoonmagneet gedaan, in oude telefoons steekt echt zo'n joekel in.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-05 14:25

FlyEragon

Alien Monkeys

Kan me niet voorstellen dat het door de tas komt, anders hadden ze wel heel erg veel teruggekregen en zouden ze dit wel weten. En naar mijn weten heb je een behoorlijk sterke (elektro)magneet nodig om een HD te molesteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109948

Je hebt zeker te maken met een behoorlijk sterke magneet aangezien je die sleutel 18/19 eraan kunt laten hangen. Grote kans dat diegene waarvan je dit hebt gelijk heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:53
Wel eens een schijf opengemaakt? Zitten hele sterke magneten in :) Lijkt me ook sterk dat een harde schijf die niet draait /me (//edit hij draait dus wel want hij staat op de tas)* in de war raakt van een magneet, of zelfs crashed. Misschien data gewist met een hele sterke magneet ofzo, maar crashen...lijkt me sterk...

[ Voor 11% gewijzigd door phYzar op 28-11-2005 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-05 08:49

Elektronicanet

Leds do it!

Ik verwacht ook dat het door de magneetjes komt. Trouwens, niet iedereen zet z'n laptop op de tas. De meeste stoppen hem er alleen in :) Dit kan verklaren waarom het (nog) niet ontzettend vaak voorkomt.

[ Voor 16% gewijzigd door Elektronicanet op 28-11-2005 23:51 ]

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170433

Heb de joybook inmiddels ook een drietal maanden en ben er zeer tevreden over!! Maar hier had ik nog niets over gehoord en zolf ook niet ondervonden. Heb m idd weleens op de "hoes" gezet want een echte tas kun je het eigenlijk niet noemen!

Vervoer m altijd in de hoes maar ik zal het in ieder geval in de gaten houden nu O-)
Pagina: 1