Ik heb de wep-key van mijn onderbuurman goed gegokt en wil graag kunnen internetten op zijn aansluiting als backup voor mijn verbinding die er regelmatig uit ligt. Nu kan ik geen IP adres verkrijgen. Hij gebruikt een Speedtouch en de verbinding heet SpeedtouchB09EB7, zal wel een draadloze modem zijn? Heb 192.168.0.1 en 2 geprobeerd in te vullen (bij eigenschappen verbinding), dan verbindt hij wel, maar kan ik niet internetten. Ik woon in Dordrecht. Iemand een idee welk ip-adres in te vullen?
Lijkt me niet de bedoeling om zonder toestemming van je buurman dit te gaan doen. Praat met je buurman?
Vraag eerst eens ff toestemming aan je buurman zou ik zeggen
gaat het verbinding maken ook wat makkelijker , en zal je hoogstwaarschijnlijk wel een Ip krijgen
Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???
Misschien heeft hij alleen bepaalde MAC-adressen toegang gegeven?
Vraag het eens aan hem zou ik zeggen. Surfen op geheel onbeveiligde xs points kan ik inkomen, maar iemands beveiling omzeilen en het als backupverbinding gebruiken zonder het hem te vragen vind ik ronduit lomp..
Dit valt trouwens ook onder de noemer beveiligingen omzeilen, wat niet is toegestaan hier op GoT, zie ook de FAQ.
Tja, noem initiaal.achternaam voor je WEP ook niet echt beveiliging. Alles is volgens mij zo standaard als wat ingesteld. Ken hem verder niet persoonlijk
Dan ga je hem of leren kennen of je haalt beter internet. Wat jij nu probeert te doen is ronduit associaalVerwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 23:39:
Tja, noem initiaal.achternaam voor je WEP ook niet echt beveiliging. Alles is volgens mij zo standaard als wat ingesteld. Ken hem verder niet persoonlijk
Illegaal, sorry.
Beveiliging omzeilen (hoe zwak ook) maakt dat je computervredebreuk pleegt. Als z'n netwerk open was (zonder WEP) had 't gemogen.
Beveiliging omzeilen (hoe zwak ook) maakt dat je computervredebreuk pleegt. Als z'n netwerk open was (zonder WEP) had 't gemogen.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
volgens mij kan het best voorkomen dat je met een verkeerde wep-key verbinding lijkt te hebben, maar geen dhcp krijgt.
Heb ieg een klant geholpen die precies hetzelfde had, na opnieuw instellen van wep-key in zowel AP als pc ging alles weer perfect.
Heb ieg een klant geholpen die precies hetzelfde had, na opnieuw instellen van wep-key in zowel AP als pc ging alles weer perfect.
Als je de achternaam hebt dan weet je toch welke "buur"het is ? Verder is het feit dat hij een wepkey heeft al een vorm van beveiliging(hoewel niet genoeg, en totaal niet veilig lichtelijk gezegd) wel een beveiliging. En die mag je naar mijn idee niet omzeilen.
Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???
ik weet niet hoor maar ik geloof dat deze praktijken niet thuis horen op GOT...
Tja, als jij de code weet van een cijferslot dat iemand om z'n fiets heeft hangen geeft jou dat niet het recht om die fiets te gaan gebruiken
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Ben ook gewoon nieuwsgierig wat het kan zijn. Volgende week krijg ik nieuwe wanadoo 20 mbit max, hoop dat dat beter gaat dan upc.
Verwijderd
Ik hoop dat het met jou beter gaat dan je huidige diefstalpraktijken.
Dit is niet de bedoeling.
Dit is niet de bedoeling.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()