Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Goede en betrouwbare firewall

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Momenteel gebruik ik Sygate firewall pro, maar tot mijn grote verbazing kon ik na de overstap van XS4all naar Versatel geen gebruik meer maken van Windows Update. Als ik mijn Sygate Firwall uit had gezet kon ik wel herkend worden door windows update site en de updates downloaden.
Ook msn kon ik niet meer automatisch op aanmelden.
Ik heb ook geprobeerd om alle progjes in sygate rechten te geven om automatisch verbinding met het internet te maken d.m.v. advanced options of iets dergelijks. Maar helaas mocht dit ook niet baten.

Heeft iemand een oplossing hiervoor of een firewall die net zo hoog scoort of beter zelfs dan Sygate Firewall?

Ik gebruik Windows XP Pro,
Avast Antivirus Home edition, Sygate Firewall
Versatel 20 mb abo

Alvast bedankt

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:42

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Misschien zou je eens kunnen kijken naar ZoneAlarm. Op zich wel een makkelijk programmaatje.
Kijk voor de zekerheid ook nog even tussen deze zoekresultaten :)

[ Voor 60% gewijzigd door Outerspace op 28-11-2005 23:08 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Overstap van XS4ALL naar versatel? hmmm tja als je een uitdaging wil qua service en gebruikers gemak wel ja

Maar ik zou als je alleen een firewall wil ook voor zone-alarm gaan

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 09:24
Ik ben zelf verzot op ZoneAlarm.
De gratis versie heeft een simpele interface, en na een paar weken heb je er geen omkijken mee na, als alles eenmaal goed is ingesteld.

Een aantal jaren geleden was ZoneAlarm de enige gratis firewall welke je computer volledig afschermde van buiten, maar ook van binnen. Tegenwoordige zijn er ook wel wat goede alternatieven, maar ik blijf trouw aan ZoneAlarm.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:53

chromeeh

the Gnome

Mijn persoonlijke voorkeur gaat zelf altijd naar een hardwarematige firewall, mede omdat softwarematige firewalls je pc / netwerkperformance negatief beïnvloeden bij veel netwerk / download verkeer.
Maar de beste softwarematige firewall blijft dan wel BlackIce (helaas niet gratis) :D

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• goof.
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-11 13:20
Een hardwarematige firewall is uiteindelijk ook weer een systeem/appliance waar software op draait, maar in zekere zin heb je gelijk, in dat geval heb je een systeem die dedicated met firewalling bezig is.

Leuk, een Nokia IP260 met Check Point NG AI NGX :P
(en nee, dat is inderdaad waarschijnlijk niet haalbaar voor de gemiddelde gebruiker)

[ Voor 17% gewijzigd door goof. op 29-11-2005 10:26 ]

Assumption is the mother of all fuck-ups

Verwijderd

je hebt toevallig niet stiekem nog "enable stealth mode browsing" aanstaan in je security settings? Dan werkt windowsupdate iig niet (wel vreemd dat die dan eerder wel werkte, maar kan maar beter ff checken... :+ )

Verwijderd

Topicstarter
Dames en heren ik ben er uit,

Heb wat instellingen verandert bij advanced rules

Heb bij tabje ports: Destenation unreachable 3 aangevinkt
Source quench 4 aangevinkt.

Dankzij een engels talige forum.

Maar bedankt voor jullie reacties.

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-11 15:15
goof. schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 10:24:
Een hardwarematige firewall is uiteindelijk ook weer een systeem/appliance waar software op draait, maar in zekere zin heb je gelijk, in dat geval heb je een systeem die dedicated met firewalling bezig is.

Leuk, een Nokia IP260 met Check Point NG AI NGX :P
(en nee, dat is inderdaad waarschijnlijk niet haalbaar voor de gemiddelde gebruiker)
offtopic:
Wat wel haalbaar is; bouw zelf een systeempje met m0n0wall

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:07

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1