Vandaag op het nieuws: MELK IS SLECHT.

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• coolgoza
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-01 23:48
Vandaag hoorde ik op het nieuws dat melk slecht voor je is en dat zo botontkalking juist in de hand wordt gewerkt.
Tot je 3e jaar is het gezond om melk te drinken. Een vertegenwoordiger van de melksector zei: "Ik kan hier moeilijk gaan verkondigen dat het zo is".
Geinig dacht ik.

Ikzelf houdt het meestal bij de taksi(melkbestanddelen inopgenomen) en de chocomel.

Voor de rest mijd ik melkproducten zoveel mogelijk (lactose-intolerantie).

Make everyday a good day!

Verwijderd

Ik heb net een halve liter op en zit nu nog wat yoghurt naar binnen te werken :o

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 10:57
In welke produkten behalve melk zit nog meer calcium dan?

Verwijderd

Bier? :P

Verwijderd

da's lekker...
ik drink toch zo'n liter of 2 per dag

maar heb van m'n botten geen last hoor :)
zijn best wel stevig al zeg ik het zelf

maar op oudere leeftijd valt het wel op dat m'n vader die bijna nooit melk drinkt een stuk sneller 'krimpt' dan m'n moeder die wel veel melk drinkt
en is daardoor een stuk kleiner dan m'n moeder geworden

nog effe en het is een kabouter :P

• dudek
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

dudek

I spy with my little eye

maar hoe zit het dan met de kalk in de melk die je ook nodig hebt voor sterke botten enzo :?

volgens mij is melk pas slecht als je er teveel van drinkt...

Women, you can't live with 'em..... and you can't live with 'em!
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Het calcium nivo hoeven we alleen op peil te houden.
Als je teveel drinkt pies of poep je de overmatige kalk gewoon uit.

Te weinig calcium veroorzaakt pas botontkalking...

De calcium in melk is ook niet slecht, ik weet niet waar dit onderzoek op gebaseerd is, maar ik denk dat het een andere stof is die slecht voor je is.

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Kalk kan je uit meer produkten halen. Yoghurt en kaas bv als je perse bij melkprodukten wilt blijven.

Het is al JAREN bekend dat (koe)melk slecht is. Ongeveer 10% van de wereld bevolking is er allergisch voor. Als je een zware allergie hebt kan je er zelfs aan dood gaan. Bij lichte gevallen (Ik dus) wordt je er alleen misselijk van.

(Koe)Melk drinken is iets van west Europese oorsprong. In Azie wordt het nauwelijks gedronken. Je moet echt zoeken of je het kan vinden.

Als je melk vandaag zou uitvinden zou je het nooit op de markt mogen brengen vanwege de bijwerkingen. Ik verbaas me altijd over de paniek die gemaakt wordt over bv gele kleurstoffen in snoepjes. Daarvan heeft ongeveer 0.1% van, al reeds gedraggestoorde, kinderen last van door wat drukker te worden. Waarna mammie zegt: Neem maar lekker een glaasje melk hoor, daar knap je van op.

Zo zie je maar wat de kracht van reclame is, Al het goeie komt van.....

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• faraway
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-01 12:06

faraway

Dank U...

Wat is er dan zo slecht aan melk, behalve een lactose-allergie? Ik consumeer al van jongs af aan grote hoeveelheden melk, kaas, yoghurt, etc.. :9:P en ben er 2 meter lang en 100kg zwaar mee geworden 8-).

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Maar de eiwitten die daarvoor nodig zijn moet ook gestimuleerd worden. Mensen die nooit melk drinken kunnen er echt niet tegen, maar mensen die er wel tegen kunnen blijven melk gewoon goed verteren.

Ik vraag mij af of het toeval is dat de Nederlanse bevolking gemiddeld de langste is ter wereld en de zuivelconsumptie hiero ook een van de hoogste is.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Het schijnt dat alleen de van oorsprong Deense bevolking nooit koemelk allergie heeft. Hoe verder je zuidelijk en oostelijk komt hoe meer mensen er last van krijgen. Je moet de juiste enzymen hebben om melk te kunnen verteren. Die dingen heb je in grote hoeveelheid als je net geboren bent. Maar dan wel gericht op menselijke melk. Het wordt minder naar mate je ouder wordt, je hebt het immers niet meer nodig. Bij sommige neemt het zover af dat je problemen krijgt. Mijn moeder kon nog geen theelepel koemelk drinken zonder problemen te krijgen. Ze moest ook altijd opletten bij wat ze aan voorverpakt eten kocht. Zelf heb ik het veel minder. Ik kan als het echt moet wel een glas melk opdrinken...zonder te braken. En ik heb als baby echt wel melk gedronken.

• 0rbit
  • Laatst online: 18-03-2021
Tja, en alles wat op het nieuws is, is waar ! :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Daarom zien we Joris 3pinter nie meer.

Die legt al 1Mtr diep met een bossie uiers op zen dakkie

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
[droogklootmode] Melk is zeker slecht, laatst is er nog iemand aan overleden.

Maar ja, die kreeg dan ook een krat op zijn hoofd. [/droogklootmode]

Verwijderd

Nieuwe reclame:

Melk is goed voor elk.
(en dan heel klein onder in het scherm: schaadt de gezondheid en verhoogd de kans op botontkalking.)

Dit moeten ze dadelijk zeker ook op melkpakken gaan zetten. Krijg je ook nog melkaccijns.

Ikzelf houd niet zo van melk. Maar wel van yoghurt, pudding en ijs.

Verwijderd

Ik vraag mij af of het toeval is dat de Nederlanse bevolking gemiddeld de langste is ter wereld en de zuivelconsumptie hiero ook een van de hoogste is.
mmmz zouden die groeihormonen die ze voor koeien gebruiken ook in de melk terecht komen ???

kunnen we school melk sue-en >:) :P

maar inderdaad vrienden van me (half-indoos )
willen nog wel eens aan de schijt gaan van een bekertje melk :D >:)

ik heb trouwens ook gehoord dat het een slijmlaag zou vormen in je maag en darmen waardoor vitaminen niet goed zouden worden opgenomen ...

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Melk bevat veel lactose en niet iedereen heeft enzymen altijd klaar staan om dat te verteren. In Ethiopie kwamen ze daar ook achter toen ze tonnen melkpoeder daarheen brachten bij wijze van hulp. Massaale Diaree en dus heel veel doden.
Je kunt er vaak wel aan wennen doordat lactose-blootstelling vaak de productie van dat enzym aanzet, maar dat hoeft ook niet altijd.
Melk is een van de gezondere dranken, want alternatieeven als cola, koffie en bier is natuurlijk niets. Melk bevat heel veel voedzame stoffen en het is geen toeval dat zuigelingen met alleen een melkdieet volstaan.

Vreemd dat er weer mensen aan de rel gaan wegens vermeende gevaren. Roken en autorijden zorgen voor vele duizenden doden per jaar maar daar hoor je niets over. Beetje vorm van verkeerde probleemstellingen.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op zaterdag 20 januari 2001 14:11 schreef ecteinascidin het volgende:
Melk is een van de gezondere dranken, want alternatieeven als cola, koffie en bier is natuurlijk niets.
Bier is zo slecht nog niet hoor. Het is gemaakt met zuiver water, er zitten eiwitten en suikers in. Het was zeker in de middeleeuwen ongeveer de enige veilige bron van water geweest. En matig alcohol gebuik is ook gezond voor hart en bloedvaten.

En Cola wordt zelfs door artsen voorgeschreven in de tropen bij ernstige diaree. Het bevat veel zuiver water, suiker en ook wat mineralen. Ook heeft het een licht stoppende werking. Het koolzuur raak je kwijt door er een klein schepje zout in te gooien. Iets wat je bij diaree ook goed kan gebruiken. Je kan er zeker twee weken op in leven blijven voor je vitaminegebrek gaat krijgen. De suiker zorgt voor voldoende energie.

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-10-2025

SiliconError

:(){ :|:& };:

Melk is voor baby's en niet voor grote mensen. Koemelk is voor kalfjes :)
Wat zei een van de cabbaretiers ook al weer?
'Heb je wel eens een volwassen vent onder een koe zien hangen?' ofzo?

Anyway... calcium is allemaal wel leuk en aardig maar al die toevoegingen helpen natuurlijk ook niet :r

Verwijderd

"alles is vergif"

Oftewel: Ja, ook melk is op een gegeven moment niet best voor je nee... ;)

Verwijderd

Dat met die melkpoeder in Ethiopië had een hele andere reden. Wat is er namelijk nog meer nodig dan melkpoeder om melk te krijgen?
Juist, water. SCHOON water preferably.
En meestal is de enige water "source" in de buurt het stroompje waarin het hele dorp zichzelf en hun kleren wast...

• Alkaline
  • Laatst online: 13-04-2022

Alkaline

100% acid free

Behalve lactose zit er ook caseïne (melkeiwit) in melk. Het blijkt dat de caseïne de calcium secretie bevordert. Er zijn landen waar ze minder zuivel gebruiken en er minder osteoporose is. Ook wordt caseïne in verband gebracht met andere aandoeningen.

The whole is always greater than the sum of it's parts.

Verwijderd

Als god had gewilt dat volwassen mensen melk drinken,dan had m'n moeder (75jaar!)nu nog wel melk "gegeven".:)

Verwijderd

Ongeveer een jaar geleden las ik ook al zoiets, in natuur&techniek volgens mij.
Het heeft te maken met het soort calcium dat in melk zit, dat is (voor zover ik het nog weet...) een ander soort calcium dan dat van onze botten en derhalve wordt er slechts een heel klein gedeelte calcium uit melk ook werkelijk gebruikt, de rest is afvalstof.
Er werd ook genoemd organisch en anorganisch (=melk) calcium...

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:29

Sabbi

je denkt aan mij.

en dan groeiden tieten aan bomen

:9

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!