Toon posts:

Geforce 3 Ti500, twinview ondersteund?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanmiddag bij iemand een DVI>VGA convertertje gescoord en heb nu even het beeldscherm van een andere PC in het huis 'geleend'. Nu is het natuurlijk mijn bedoeling om mijn bureaublad te extenden maar tot nu toe geven beide schermen (1 Dell CRT+ 1 Dell TFT) alleen een kloon van elkaar weer.

Ik heb iedere optie uit het Nview/Nvidia beeldscherm venster al gehad maar ik kan maar niet de functie vinden waarbij ik dus mijn bureaublad kan extenden in plaats van er een kloon van te maken.

Is er iemand die me hiermee verder kan helpen?

PS: ik heb de search functie al gebruikt maar ik kon er niet mee verder komen.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als ik het me goed herinner kon dat nog niet met die kaart omdat ie maar 1 ramdac heeft. Pas vanaf geforce4 kwam hier verandering in. Zie ook bijv. deze link (gewoon ff willekeurige link van google gepakt, volgens mij is het wel juist wat daar staat).

Je zou wel een goedkoop PCI kaartje kunnen gebruiken (heb je misschien nog liggen in een rommelbak ;)) en daar je tweede scherm op aansluiten.

[ Voor 17% gewijzigd door Palomar op 29-11-2005 00:17 ]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:42
Je moet in ieder geval niet in de nvidia-settings zijn, maar in de windows-settings.
Dus gewoon rechtermuisklik op bureaublad doen, naar eigenschappen gaan en kiezen voor tabblad 'instellingen'.
Daar zie je als het goed is twee schermpjes, dáár moet je het mee regelen...

edit: Oh ja, of 'ie twinview ondersteunt weet ik niet, maar als er twee monitoruitgangen op zitten zou het zomaar kunnen, natuurlijk. Overigens kon de GF2mx400 ook al twinview, dat was ruim voor de GF4.

[ Voor 36% gewijzigd door zetje01 op 29-11-2005 00:25 ]

• Dirk IJntema
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-07 20:12
zetje01 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 00:21:
Je moet in ieder geval niet in de nvidia-settings zijn, maar in de windows-settings.
Dus gewoon rechtermuisklik op bureaublad doen, naar eigenschappen gaan en kiezen voor tabblad 'instellingen'.
Daar zie je als het goed is twee schermpjes, dáár moet je het mee regelen...

edit: Oh ja, of 'ie twinview ondersteunt weet ik niet, maar als er twee monitoruitgangen op zitten zou het zomaar kunnen, natuurlijk. Overigens kon de GF2mx400 ook al twinview, dat was ruim voor de GF4.
Hij moet het kunnen.. ik heb hetzelfde kaartje thuis in een PC zitten waarbij het ook zo gedraait heeft..

Old school gamer

Verwijderd

Topicstarter
As ik beide schermen heb aangesloten heb krijg ik op beiden schermen beeld maar het is een kloon van het eerste scherm. Als je maar eén Ramdac heb betekend dat dan niet dat je ook niet twee schermen aansluiten , ook niet als het een kloon is? Want die kloon geeft ie dus wel weer.

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-07 20:45

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik heb een GF3ti500 gehad en die kon het niet, zoals gezegd omdat ie maar 1 RAMDAC heeft.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/unfor/dualview.JPG

• Abbadon
  • Laatst online: 09:26
Met een GF3 (welke dan ook) kun je géén dualhead draaien. Een clone is altijd mogelijk, nml. gewoon het signaal afsplitsen, maar meer dan dat niet. De GF2 MX serie en de GF4 plus alles daarna kan dit wel maar de GF3 dus niet :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik nog een al cheapo PCI kaartje erbij prik, is mijn probeem dan opgelost of gaat ie dan ontiechelijk traag werken?

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-07 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

Zolang je de secundaire monitor (op het oude pci kaartje) maar gewoon gebruikt voor MSN, winamp, office, internet zal het wel goed gaan.

Gamen en HDTV afspelen zal ik daarentegen niet proberen :P

Goud is geen geld

• Abbadon
  • Laatst online: 09:26
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 17:09:
Als ik nog een al cheapo PCI kaartje erbij prik, is mijn probeem dan opgelost of gaat ie dan ontiechelijk traag werken?
Gaat prima werken. Heb zelf ook twee jaar lang met een GF3 en PCI kaart (GF2 MX) zo een Twinview opstelling gehad :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik weet genoeg, geweldig bedankt allemaal!
Pagina: 1