[ipod 4g] remote repareren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 17:16
Een tijd geleden heb ik een iPod remote 'kit' gekocht. Die kostte maarliefst €39 maar werkte wel perfect. Het gaat dus om dit dingetje:

Afbeeldingslocatie: http://blog.hex.is/dafunk/20040301161813.jpg

Helaas, na een tijd gebruik (half jaar?) trad er kabelbreuk op bij de connector die in de iPod gaat. Daarop heb in die connector eens opengemaakt (plastic kapje eraf). Helaas was daar niet veel aan te solderen (alles was ingegoten in wat leek wit plastic ofzo..). Dit plastic heb ik er wel afgekregen en heb toch geprobeerd te solderen, maar aangezien de connector nu niet makkelijk meer van de iPod af te trekken is trek je heel gemakkelijk de draadjes los.

Mijn vraag: zijn er mensen die weten hoe ik aan een nieuwe (vergelijkbare) connector kom (het lijkt een custom-Apple ding..) of andere tips om te repareren? Zijn er meer mensen met dit probleem? Een nieuwe kopen heb ik niet zoveel zin in, want hoewel de 5G-iPod al een tijdje verkocht wordt is de 'oude' remote, die niet op de 5G werkt, niet eens in prijs gezakt.

Het gaat dus om deze aansluiting:

Afbeeldingslocatie: http://ipodlinux.org/images/5/59/G3connector-small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Je hebt een jaar garantie op zo'n ding. Ga naar de winkel waar je hem gekocht heb (liefst een Apple Store) en krijg gelijk een nieuwe :)
Als je iPod nog garantie heeft, kun je dat serial nummer gebruiken om een nieuwe opgestuurd te krijgen. Mijn iPod had geen garantie meer en ik ben dus naar de Apple Store gegaan waar ik de remote gekocht had.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
Mja, gaat niet werken denk ik als ik er zelf al aan heb zitten prutsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdSTone|IA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-12-2017

ColdSTone|IA

lui..

Je kunt het proberen... het blijft zo dat ie binnen het jaar kapot is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

[img]http:///www.korakal.nl/got/IMG_9563.jpg[/]

witte kapje eraf halen, alle vulling strippen, kabels solderen en bovenkantje vervangen door een busje (ik heb een half plugje gebruikt). Vervolgens aanlijmen met secondenlijm en de ruimte onder het kapje vullen met vloeibare verwarmbare lijm.

Klaar :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
Ik had niet gezien dat je op de Apple-site ook de remote kon aanmelden voor support :) Heb het nu gedaan, er is als het goed is weer een doosje van UPS naar me onderweg (helaas de tweede keer dat ik die support mag gebruiken - vorige keer was het een kapotte harde schijf in de iPod zelf...)
Pagina: 1