Asus WL-500GD stuk?

Pagina: 1
Acties:

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 11:53
Ik heb vanavond mijn Asus WL-500GD voor het eerst nuttig ingezet. Aansluiten (WAN, LAN) en instellen (Gateway, externe USB schijven per FTP delen) werkte allemaal perfect. Na een uurtje internetten geloofde ik het wel. "Mooi!" dacht ik en haalde de schakelaar van de stekkerdoos om, om de kabels los te maken en het hele zaakje op zijn definitieve plaats te gaan installeren.

Na opnieuw aansluiten bleken mijn settings weg. Dat leek mij al niet normaal. Affijn, in een handomdraai heb ik alles opnieuw ingesteld en de router via de webinterface gereset. Vanaf dat moment doet het ding niets meer. Zo lijkt het althans. Alleen de LAN ledjes en het WAN ledje branden kortstondig als ik de voeding erin steek. Het powerledje brand niet en het AIR ledje geeft een heel klein beetje licht.

Een factory reset werkt niet; Voeding eruit, 20 seconden wachten, reset knop ingedrukt houden, voeding erin, wachten... niets, terwijl het power ledje moet gaan knipperen. Ik kan het ding niet pingen en kan er dus ook geen firmware in flashen.

Ik heb diverse alternatieve manieren van resetten geprobeerd; Allemaal even vruchteloos, omdat in die methoden op zijn minst de fabrieksinstellingen teruggezet kunnen worden.

Heeft iemand nog enig idee hoe ik mijn router nieuw leven zou kunnen inblazen of mag ik concluderen dat het hele zaakje RMA gezonden zal moeten worden? :'(

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 11:53
Nou, bij Asus konden ze me ook niet helpen. De winkel waar ik het ding gekocht heb (Euromaxi.nl) heeft nog niet gereageerd. Bij deze dus een subtiele kick, hopende op een ervaringsdeskundige, zoals dat tegenwoordig zo mooi heet.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:46
Ik heb deze router ook, maar (gelukkig) niet dezelfde ervaring gehad.

Werkt de router nog wel als switch? Als zelfs dat niet meer werkt dan lijkt het alsof evt. de bootloader code stuk is welke volgens mij verantwoordelijk is voor de initialisatie. Zelf heb ik deze code wel eens geupdate om m'n memory te upgraden van 16 naar 32MB (zie http://wl500g.info).

Als ik jou was zou ik er lekker niet zelf mee gaan lopen klooien, maar de hele zooi als een DOA RMA-en.