LCD tv ophangen aan gips wand

Pagina: 1
Acties:
  • 2.107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Astra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 08:43
Misschien dat het op dit forum niet helemaal op zijn plaats is, maar aan de andere kant, misschien zitten hier ook wel een paar handige tweakers :)

Mijn vraag is het volgende, ik ben van plan een LCD tv te gaan kopen. En daarna aan de muur te hangen. Nu is zo'n tv ongeveer 20 kilo, en mijn muren zijn gipsplaten. Kan ik dan ongestraft die tv met een 'paar' holle wand pluggen aan de muur hangen, of vind ik hem dan een paar dagen later weer op de grond terug? :?

En als het niet gaat met holle wand pluggen, is er dan iets anders wat wel werkt op dergelijke muren?

Ben al enige tijd aan het zoeken naar een antwoord hierop, maar ik wordt nergens echt wijzer, een e-mail naar Vögel gestuurd, maar die reageren niet :(

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-02 15:37

Nik

Die van mij hangt in gipsblokken, en dat gaat prima. gewoon stevig bevestigen, dus niet bezuinigen op materiaal. Wil je wat mee "houvast", koop dan een vlak dubbelzijdig tape, en plak die tussen de beugel en de muur (indien de muur dit toelaat). Het geeft nét een beetje extra steun :)

Mierenneukersmode: Het is Vogels ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Nik op 28-11-2005 21:57 ]

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

zo'n zware tv aan alleen gipsplaat ophangen is niet zo'n goed idee, probeer de metalen "stutten"een op te zoeken, deze zitten meestal zo'n 60 cm uit elkaar, hier worden de gipsplaten op vast geschroeft.

Wat ik persoonlijk zou doen is ; die metalen stutten opzoeken, en er een (mooi gelakte) plank hout op schroeven, en daar je tv op bevestigen.

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:06
Weet je waar de balken zitten onder je gipsplaten? Dat is de beste plaats om een zware bevestiging te doen.
Ik herinner me vaag dat er een soort haken bestaan, die bestaan uit een geplooid plaatje. Je maakt een horizontale gleuf in je gipswand, en steekt de "haak" erdoor, dan is er een stuk van het plaatje achter, en een stuk voor de gipswand. Daaraan kan je zwaardere gewichten hangen, meen ik me te herinneren, maar ik zou niet weten waar je die kan vinden.

Als je zeker wil zijn, hang dan een zo groot mogelijke plaat met zoveel mogelijk schroeven (ook weer niet elke cm, dan scheurt je wand zeker, maar elke 5 cm ofzo) met geschikte pluggen vast, en schroef dan op die plaat je scherm vast.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

ik gebruik voor gipsplaten altijd gasbetonpluggen. deze zijn er in verschillende afmetingen. kun je een olifant aan ophangen.

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 22:21:
ik gebruik voor gipsplaten altijd gasbetonpluggen. deze zijn er in verschillende afmetingen. kun je een olifant aan ophangen.
Right. :O
Voor gipsplaten hollewandpluggen gebruiken. Twee varianten; de parapluplug is het sterkste. Merk Fischer, Praxis heeft ze. Nou zijn er verschillende diktes gipsplaten. Des te dikker, des te sterker; maar dan nog kan je er geen olifant aan hangen...

Idd metalen stutten opzoeken (bij een redelijke gipsplaatmuur zitten ze om de 30/40cm (houtconstructie) of inderdaad om de 50 cm (metaal). Zoek deze stutten op met zo'n apparaatje (die heb je ook voor materiaal achter gipswanden) en probeer het systeem wat hierboven beschreven is door naftebakje.

Een LCD TV hang je niet 'los' in je gipsplaat.

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• Astra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 08:43
Bedankt voor de tips zover :)

Kom ik verder mee als wat ik toto nu toe heb gevonden. Wij hebben namelijk een zogenaamd houtskelet-bouw huis, en daar is dus geen stenen muur in te vinden. Ik zal inderdaad eens op zoek gaan naar de houten balken, en kijken of de tv daar een beetje knap aan te monteren valt. En voor de zekerheid wat Fischer pluggen halen.

Nu nog een mooie tv uitzoeken ;)

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-02 19:31

Spoooky

Core temp 37°C

Je zult ze echt aan die balken moeten bevestigen, gipsplaten gaan dat gewicht niet houden. Als het gipsblokken hadden geweest, had het niet zo'n probleem geweest..

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:58

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Elke 60 cm zal er een balk zijn waar de platen op geschroefd zijn; een leidingzoeker doet wonderen..

Wise enough to play the fool

Pagina: 1