Mobo stuk or what?

Pagina: 1
Acties:

• theHankyPanky
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09-2024
sinds kort doet mijn compu raar, windows is traag tijdens het opstarten en het lijkt erop dat er sommige (of alle) drivers niet worden geladen. hier een opsomming van probs :

- ziet geen netwerkkaartjes
- geen geluid , beeld doet het wel goed .
- kan wmp en andere programma's niet openen, krijg de melding "onvoldoende geheugen beschikbaar. kan bewerking niet uitvoeren"
- verder heb ik een spel proberen op te starten , dat gaat maar na 1 min kapt ie ermee.

ik heb geprobeerd mijn mobo drivers te updaten maar dat lukte ook niet. vervolgens ben ik maar windoes xp opnieuw gaan installeren, en dat had succes . helaas was het succes voor korte duur (10 min ) want na de eerste reboot deet i het weer als vanouds. verder heb ik mijn geheugen bankje getest met memtest, ook een ander reepje mocht niet helpen. een bios update evenmin.

iemand enig idee????

ps hier zijn mijn specs

mobo : dfi lanparty nf3 250 gb (socket 754)
proc : AMD athlon 64 3000
mem: 512 mb 3200 merkloos
video: leadtek a380 ( geforce 5950 ultra)
hd : sata maxtor 200gb

Very funny scotty, now beam up my clothes!!!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:20

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dat klinkt inderdaad als een kapotte moederbord. Kan je nog eventueel je harde schijf testen met maxblast (al denk ik dat het ook weinig zal helpen, maar je weet het nooit).

Wauw, een sig!

• theHankyPanky
Ja ik ben er ook bang voor, heb hd al getest met standaard windows test. maar ik zal je raad ff opvolgen

• Outerspace

Outerspace

thehankypanky schreef op maandag 28 november 2005 @ 21:46:
Ja ik ben er ook bang voor, heb hd al getest met standaard windows test. maar ik zal je raad ff opvolgen
En kijk ook eens als je pc gaat flippen met Knoppix.
Dat is Linux georienteerd en zou dus niet zo werken als Windows. Misschien dat het een Windows gerelateerd probleem is ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Outerspace op 28-11-2005 21:48 ]

Wauw, een sig!

• theHankyPanky
Heb ik ooook al geprobeerd en het rare is, hij doet dat redelijk. hij liep daar ook een paar x vast (kweet nie of dat normaal is want het was de eerste x dat ik het probeerde :D ) ook deed het geluid het prima.

Had ik misschien ff moeten zeggen dat ik dit al geprobeerd had :D

• Outerspace

Outerspace

thehankypanky schreef op maandag 28 november 2005 @ 21:50:
Heb ik ooook al geprobeerd en het rare is, hij doet dat redelijk. hij liep daar ook een paar x vast (kweet nie of dat normaal is want het was de eerste x dat ik het probeerde :D ) ook deed het geluid het prima.

Had ik misschien ff moeten zeggen dat ik dit al geprobeerd had :D
Hmm, hij doet het redelijk. Normaal is Knoppix erg stabiel :/
Dus ik vrees dat er iets niet helemaal goed werkt. Dus backup zsm belangrijke data als het kan voordat dat ineens verdwenen is oid.

Wauw, een sig!

• theHankyPanky
ik heb de meeste settings ed veilig kunnen stellen. dat had ik al gedaan voordat ik windows opnieuw installeerde (installeerde want bij de reparatie liep i vast : D ) dus ik denk dat ik mijn bonnetje maar eens moet opzoeken en ga kijken of ik nog garantie heb.

ps ik heb het boardje wel een tijdje overclockt , kan dit mijn garantie beperken ( kunnen ze dit zien)

Verwijderd

Het kan nooit kwaad om de voeding te controleren en in je BIOS de waarden van de lijntjes te checken.

• theHankyPanky
weten jullie trouwens of het kwaat kan om een bass box naast je compu te hebben staan. heb er net 1 en enige plek die ik ervoor heb is eigenlijk naast mijn computy

• theHankyPanky
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 21:56:
Het kan nooit kwaad om de voeding te controleren en in je BIOS de waarden van de lijntjes te checken.
voeding checken kan ik doen maar heb geen spanning meter enzo maar kan ff kijken (heb net een andere voeding verkocht :( )

• Outerspace

Outerspace

Het kan wel een sterk magnetisch veld opwekken waardoor het een en ander verkeerd gaat met je computer :D Hou maar eens een magneet bij je monitor en je zit dat het niet goed is :)

Dus plaats hem eens wat verder weg.

Wauw, een sig!

• theHankyPanky
Outerspace schreef op maandag 28 november 2005 @ 22:00:
Het kan wel een sterk magnetisch veld opwekken waardoor het een en ander verkeerd gaat met je computer :D Hou maar eens een magneet bij je monitor en je zit dat het niet goed is :)

zal ik doen, en van dat magnetisch veld bij een monitor wist ik al , nie doen dus :P

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Outerspace schreef op maandag 28 november 2005 @ 22:00:

Hmmmmm ik heb er nooit last van gehad.
Mijn bassbox staat pal naast me pc(op de kopsekant wel eens waar--> met speaker naar dvd speler)
en mijn pc draait 24/7.
Nog nooit rare conflicten ofzo meegehad

www.degroot-it.nl

• theHankyPanky
degroot schreef op maandag 28 november 2005 @ 22:16:
[...]

Hmmmmm ik heb er nooit last van gehad.
Mijn bassbox staat pal naast me pc(op de kopsekant wel eens waar--> met speaker naar dvd speler)
en mijn pc draait 24/7.
Nog nooit rare conflicten ofzo meegehad
ik kan me ook niet voorstellen dat Dat het probleem heeft veroorzaakt, en ps ik heb hem nog maar net en men pc deed daarvoor al raar)

• theHankyPanky
ik heb het mobo opgestuurd met begeleidend schrijven, ben benieuwd hoe lang het duurt (iemand ervaring met rma service van Tailor - made Group en DFI zelf)??? maar zal het laten weten hoe uitpakt

Pagina: 1