Sata HD en IDE HD

Pagina: 1
Acties:

• Glitchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-01 20:57
Heb even probleempje met het aansluiten van mijn IDE schijf.
Ik heb van het begin een SATA schijf van 200GB, deze is in 2 partities ingedeeld, 70gb voor windows etc. en 130gb voor downloads.

Nu had ik gister op de HCC nog een HD gekocht, Een 80GB IDE, nu heb ik mijn SATA schijf even afgekoppeld en op de IDE schijf windows geinstalleerd. Ik wil namelijk de 80GB IDE schijf voor windows gebruiken en de 200GB helemaal voor downloads(wil het niet formateren).

Hoe kan ik nu de originele partitie verwijderen van me SATA schijf waar windows op zit en die bij de 130GB partitie voegen zonder bestanden op de 130GB partitie te verwijderen?
Moet ik nog iets bijzonder doen daarna omdat me IDE dan Master en SATA schijf slave wordt?
Ik heb trouwens zojuist nog geprobeerd windows te starten met en de SATA en de IDE schijf aangesloten, dit werkt helemaal niet, kan niet eens in bios komen.

Thanx :9~

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Dat doe je bijv. met Partition Magic van PowerQuest .

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Glitchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-01 20:57
Moet ik dan eerst even de windows partitie verwijderen met dat programma en dan de vrije ruimte bij mijn dowload partitie voegen en dan kan ik alles aansluiten?

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:22
eerst windows op die andere schijf, dan pqmagic op de 200gb (70gb verwijderen en dan de 130gb vergroten)

PSN: djmurcielago

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Bij een sata schijf hoef je niet te klooien met master/slave. Het enige wat je opzich hoeft te doen is aansluiten en klaar is kees.

IDE moet je in dit geval wel instellen. Het beste is idd als primary master. Stel wel in je Bios in dat je van die IDE schijf wilt booten (boot sequence). :)