Netwerk valt uit na power switch on/off

Pagina: 1
Acties:

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-01 15:24

Egg

In der Schweiz jah!

Topicstarter
Ik heb een probleem dat ik nog nooit eerder bij iemand heb gezien, en doordat ik met google en dit forum niet verder kom (en dat is zelden) zal ik toch een topic moeten openen.

Ik heb een probleem met mijn eigen pc binnen het netwerk. Wanneer de stroom volledig van de pc is afgeweest (dus stekker eruit) is de kans vrij groot dat wanneer ik de computer weer aanzet, dat ik een halve dag moet wachten voor ik weer netwerkverbinding kan maken. Het maakt niet uit welke netwerk-kaart ik gebruik, de onboard gigabit-lan adapter, Of mijn wifi kaart.

Nu wil het feit dat ik om stroom te besparen een 6 poorts stekkerblok heb gekocht met een powerswitch, zodat ik 's nachts, tijdens vakanties en als ik er niet ben de complete kamer kan afsluiten van het stop contact.

Als ik nu 's morgens de switch aanklik, en alles van stroom voorzien wordt, is het altijd maar de vraag of mijn netwerk het doet de-ja-of-de-nee....

Ik probeer telkens beide netwerk aanstluitingen op mijn pc, en ik heb ook meerdere andere kaarten (linksys 11 mbit wifi, 2x 10/100 realtek netwerk kaartjes) geprobeert.

Heeft iemand ervaring met dit probleem, of is er iemand me een geniale ingave, want de helft van de keren achter mijn pc zonder internet...is vrij irritant.

Specs netwerk:

11 mbit E-tech router 4 poorts + wifi
11 mbit Edimax wireless lan pci card
onboard gigabit netwerk kaart, op msi k8t neo fis2r mobo.
verdere specs staan in mijn sig.

bij voorbaat dank

MSI GX660R for the win!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:23

chromeeh

the Gnome

Je router zit niet achter dit zelfde stekkerblok :?
En / of je modem :? Want dan zou ik gaan denken dat je verbinding naar het internet niet lekker wordt opgebouwd, of is het echt puur de lan verbinding?

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Egg

Egg

In der Schweiz jah!

Topicstarter
nee, de router staat beneden. De pc staat op mijn kamer, boven dus.

Normaal ben ik via wireless lan verbonden, en in nood met een utp kabel. Het probleem is dus dat werkelijk het complete netwerk verkeer stagneert als ik de stroom van de computer heb af gehad. :X

MSI GX660R for the win!

Verwijderd

Zijn beide ( UTP en WLAN ) gelijktijdig samen op de router aangesloten ?

• Egg

Egg

In der Schweiz jah!

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 23:44:
Zijn beide ( UTP en WLAN ) gelijktijdig samen op de router aangesloten ?
nee, momenteel alleen wlan. 2 computers: die van mij (soms :/ ) en die van mijn zus

ik zit er namelijk ook mee, dat chello zijn snelheid verhoogt, en dat ik daarom een 54/108mbit netwerk wil aanleggen. Als ik het probleem niet oplos, heb ik toch snel 100 euro geinvesteerd in een half werkend systeem...gezien mijn computer toch wel de belangrijkste is hier 8)

[ Voor 34% gewijzigd door Egg op 28-11-2005 23:46 ]

MSI GX660R for the win!

• Egg

Egg

In der Schweiz jah!

Topicstarter
niemand :/

MSI GX660R for the win!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 13:55
krijg je totaal geen enkele netwerkactiviteit? of krijg je "alleen" geen ip via dhcp?? dan zou het een probleem met de lease kunnen zijn namelijk. Als je via de antieke kabel bent verbonden...krijg je dan nog wel netwerklampjes te zien knipperen?? en wat gebeurt er als je een andere switchpoort neemt??

iRacing Profiel

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-04 07:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

kroegtijger schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 15:21:
krijg je totaal geen enkele netwerkactiviteit? of krijg je "alleen" geen ip via dhcp?? dan zou het een probleem met de lease kunnen zijn namelijk. Als je via de antieke kabel bent verbonden...krijg je dan nog wel netwerklampjes te zien knipperen?? en wat gebeurt er als je een andere switchpoort neemt??
Dat is in ieder geval de vraag: branden de lampjes op de netwekkaart en router? Doet hij het ook nooit na "ipconfig /renew" (of netwerk repareren in menu), werk ping, heb je een statisch adres geprobeerd?

(tensmisnte als je via een draad gaat)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Egg

Egg

In der Schweiz jah!

Topicstarter
@ leuk he & Kroegtijger:

Alle computers in het huis kunnen gewoon op het netwerk, behalve mijn computer.
dus router en modem werken perfect. En op elke andere pc in het huis krijg ik via dhcp alles door.
mijn pc zegt gewoon dat er geen netwerk te ontvangen valt voor een tijdje.
als ik na een uur of 2 de pc reboot, doet hij het wel weer.

ik vind het maar vaag.

MSI GX660R for the win!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 13:55
maar als je op de utp-kabel zit aangesloten, gaan dan de activity ledjes (achterop de netwerkkaart, daar waar je kabel de pc in gaat) wel branden/knipperen?? of blijven die ook uit? als die niet branden, heb je namelijk zeer waarschijnlijk totaal geen fysieke verbinding met je netwerk (stukkende switchport, stukkende kabel etc) Als die wel branden, is het een software probleem. Wat gebeurt er inderdaad als je je ip released en renewed?? of als je eens een fixed ip insteld??

iRacing Profiel

• Egg

Egg

In der Schweiz jah!

Topicstarter
sry, kick ^^

ip release en renew heb ik al geprobeerd. Mijn eigen ip instellen werkt ook niet.
Ik denk dat ik toch maar een nieuwe router en netwerkkaart koop...jammer dan

iig bedankt voor jullie inzet allemaal :>

MSI GX660R for the win!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-04 23:43
branden die lampjes nou dan ook of niet?

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Pagina: 1