Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ADSL/Telefoon signaal over 1 kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 368 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dit bericht had ik eerst geplaatst op een ander (Belgisch ISP-related) forum, maar sinds niemand daar een antwoord kan op geven en de zoekresultaten hier indirect zijn (het gaat over een andere soort kabel enz) plaats ik het hier op de hoop dat jullie hier wel een antwoord op weten...
Ik vraag me af of dit mogelijk gaat zijn nu dat versatel binnen x tijd hier komt installeren,

in een telefoonkabel zitte 5 draden ofzo, voor telefoon/adsl worden er maar 2 gebruikt, ik zou willen 2 draden gebruiken voor ADSL en 2 andere voor telefoon in dezelfde draad

Nu vraag ik mij af of dat storing gaat geven ? zoja moet ik extra kabel gaan leggen, maar die gaat ook tege die ene draad moeten liggen dan waarschijnlijk...

Voor het wa duidelijk te maken heb ik een simpel schematje gemaakt (had daar ff goesting voor):

Afbeeldingslocatie: http://FST.0wnage.be/adsl-telsignal.PNG

Iemand die wat van dat soort electriciteit kent ?
Met dank bij voorbaat :) // EDIT: image aangepast (modemnaam)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2005 23:22 ]

• Girrekes
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08-2024
Ik had ook eerst die opstelling, alleen dan met een gewoon telefoon signaal wat uit de splitter kwam, en het adsl signaal wat uit de splitter kwam, over 1 kabel( dus niet met voip). maar internet liep niet echt lekker, ook was er een ruis op de telefoon, die er eerst niet was. Daarna heb ik maar een extra kabel gelegd, naast die van de telefoon, en toen werkte alles prima. Ik weet natuurlijk niet 100% zeker of het daar aan lag, maar een KPN monteur waar ik toen eens mee gepraat had, zei dat je beter niet 2 signalen over 1 kabel kon aansluiten omdat het schijnbaar zeer gevoellig is voor storingen.

Verwijderd

Topicstarter
Liggen die 2 kabels van jou tegen elkaar rakend ?, ik ken iemand die zijn telefoonkabel naast die van de radio (luidsprekers) heeft liggen en je hoort stilletjes de radio door de telefoon
Dus kan je nog storing hebben dan...

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2005 21:28 ]

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 22:16

Elektronicanet

Leds do it!

Naast elkaar mag geen probleem zijn. Probleem is, dat ze waarschijnlijk om elkaar gedraaid zijn, waardoor hij de ruis en storing oppikt. Ik zou er een losse kabel bij trekken, en als die er tegenaan ligt, zou dat volgens mij geen problemen meer mogen geven.

Nederlander in België

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Dido

heforshe

Ik heb het al tijden zo liggen hier. Te lui om een extra kabel te leggen, dus gewoon na de splitter alles weer met zijn allen naar boven. Overigens heb ik een tijdje twee adsl-lijnen zo gehad, 1,5 en 8Mb, en ook dat leverde geen enkel probleem op.

Zorg natuurlijk wel voor goede aansluitingen (ik heb overal netjes stekkertjes op geknepen).

Wat betekent mijn avatar?

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:24
Als het goede kabel is gaat het niet storen.
Welke kleuren zitten in de kabel?

Verwijderd

Topicstarter
EDIT: ik plaats een ander bericht in een paar min (is er geen delete knop hier?)

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2005 22:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
De kleuren: wit, paars,cyaan en blauw, er zit ook een "blote" koperdraad tussen (5 draden dus)
Afbeeldingslocatie: http://fst.0wnage.be/telwire-n2.jpg
De draden in de kabel zijn niet rond elkaar gewikkeld.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2005 22:41 ]

Verwijderd

als je de rode en de groene/blauwe, gebruikt voor telefoon, kun je de andere oranje en wit gebruiken voor adsl, heb ik laats nog bij iemand gedaan die geen utp kabel naar boven wou leggen, en dit werkte perfect, het modem staat nu op de pc boven

Verwijderd

Topicstarter
maakt dat dan uit welke kleur je pakt, en vooral omdat de draden niet getwist zijn?
tuurlijk niet :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2005 23:58 ]

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 11:23
Nee, maar het is wel gebruikelijk om rood en groen (of blauw) voor de telefoon te gebruiken. Echter is het vanwege diezelfde reden ook gebruikelijk om rood en groen (of blauw) voor ADSL te gebruiken ... maar jij wilt allebei. Hou dus wel rood/groen(blauw) bij mekaar en de andere twee, en gebruik de blanke koperdraad niet. Da's een aardings-draad maar die wordt bij telefonie in principe niet gebruikt, niet binnenshuis.

Op dezelfde manier heb ik ook twee telefoonlijnen door één kabeltje lopen, maar dan gewoon voor twee binnenlijnen hierthuis. Het zou kunnen zijn dat je met het ADSL-signaal meer problemen kan ondervinden maar dat moet je proberen.

Je kunt je berichtjes niet verwijderen maar je had je nieuwe bericht wel "in" je oude bericht kunnen aanpassen via de edit-knop, dan had je niet twee berichtjes gehad ;).

[ Voor 22% gewijzigd door Wouter! op 29-11-2005 02:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
maar het is wel gebruikelijk om rood en groen (of blauw) voor
Hmm, ik heb al keren gezien dat er blauw en wit gebruikt wordt (in kastjes dan)
Da's een aardings-draad maar die wordt bij telefonie in principe niet gebruikt, niet binnenshuis.
Ik zou die kunnen aansluiten aan de aarding, zou dat storing van buiten de kabel(of er binnen) kunnen wegleiden?

[quote]Je kunt je berichtjes niet verwijderen maar je had je nieuwe bericht wel "in" je oude bericht kunnen aanpassen via de edit-knop, dan had je niet twee berichtjes gehad[/quote]
Ik ben dat een beetje gewoon van het andere foorum,als iemand die al gelezen heeft, en ik post een nieuwe (en de oude delete) dan zien zei een "new message" icon, maar hier heeft het niet veel nut...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 12:30 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:01

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 12:28:
[...]

Hmm, ik heb al keren gezien dat er blauw en wit gebruikt wordt (in kastjes dan)
KPN sluit standaard rood en blauw aan, dat is ook in 99% van alle aansluitingen de hoofdaansluiting :).
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 22:38:
De draden in de kabel zijn niet rond elkaar gewikkeld.
Dat zou nog weleens voor problemen kunnen zorgen, maar je kan dit toch gewoon aansluiten en kijken of het werkt?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
KPN sluit standaard rood en blauw aan, dat is ook in 99% van alle aansluitingen de hoofdaansluiting
Ik woon in belgie, t'zal dat zijn :)
Dat zou nog weleens voor problemen kunnen zorgen, maar je kan dit toch gewoon aansluiten en kijken of het werkt?
IK heb momenteel kabel-internet/telefoon/TV. Die telefoonkabel die binnenkomt lag ervoor al en komt momenteel (nog) geen signaal (meer) uit.
Tegen dat ik kabel opzeg en ADSL activated is zal ik dit zeker proberen !

Bedankt voor de replies :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 20:10 ]

Pagina: 1