Antwoordapparaat koppelen aan PC

Pagina: 1
Acties:

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10-2025

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een antwoordapparaat dat je kan koppelen aan de PC. Ik weet dat er diverse sofware oplossingen zijn die de mogelijkheid bieden om via een modem die functionaliteit te bieden. Echter ben ik daar niet heel erg van overtuigd. (Gebruik momenteel een ISDN oplossing)
Ik zoek daarom meer een embedded oplossing die op een analoge telefoon lijn kan worden aangesloten en vervolgens een bericht kan aannemen en dan naar een e-mail box op de server kan sturen. Bestaan dit soort oplossingen en hoe heten ze. Want met google heb ik tot op heden alleen maar software oplossingen gezien.

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
Kick

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-02 13:53

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

als je via kpn belt dan kan je bij MIJNKPN je voicemails in je e-mail laten komen .dit kost niets. je moet je alleen even aanmelden bij MIJNKPN, je krijgt dan alle gegevens in enkele seconden die je nodig bent om in te stellen. Je kan je eigen nr houden, eigen welkoms bericht inspreken en dergelijke.

You are NIJL-ed!

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
Ja maar dat zal voor ons geen oplossing zijn. Wij hebben een dubbele ISDN lijn liggen met totaal wel 8 nummers geloof ik. Afhankelijk van tijd, dag en situatie beslist de telefoon centrale naar welk toestel het wordt gestuurd. Idee was eigenlijk dat die ook eventueel het door stuurt naar een appart analoog kanaal voor voicemail.
Op het moment dat we dit dus bij KPN zouden leggen moeten we steeds de voicemail instellingen veranderen terwijl de telefoon centrale dit automatisch doet.

• Sendy
  • Niet online
Je kan mischien de Free Software PBX Asterisk inzetten. Koop wat kaartjes om de inkomende lijnen naar deze PBX te leiden en knutsel wat software...

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 17:12

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Nou ik installeer voor me werk voicemail servers, nu hebben we nog wel wat aparaatjes over (catogrie ontiegelijk groot lomp en duur)

Maar idd de optie zoals ik het noem message me je krijgt gewoon de voicemail per e-mail in wav formaat toegezonden. is de beste optie en je kan dat bij bijna elke provider wel instellen.

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
Sendy schreef op donderdag 01 december 2005 @ 13:07:
Je kan mischien de Free Software PBX Asterisk inzetten. Koop wat kaartjes om de inkomende lijnen naar deze PBX te leiden en knutsel wat software...
Het is wel software op de pc, maar ziet er wel beter uit. Heb alleen nog niet zo snel de prijzen van de bednodigde PCI kaartjes bekeken. Enige nadeel is, dat het onder linux draait. En dan zou ik daar een apparte machine voor in moeten richten. Zou juist fijn zijn als het onder windows kon... Zal eens kijken of ik via die kaartjes op windows software oplossingen kom.

[ Voor 7% gewijzigd door cyspoz op 01-12-2005 23:07 ]

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-02 17:22
Cyspoz: ik meen me te herinneren dat er zoiets is als Astwin... Al is het geen ideale oplossing, I think.

sebsoft.nl

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
Heb inmiddels nog iets anders gevonden op www.tiptel.nl Die hebben voor zowel analoog als isdn mooie oplossingen. Ben benieuwd of het wat is en wat de koppelings mogelijkheden met de pc precies zijn omdat ze daar nogal een beetje vaag over doen. Heb het vermoeden dat er wel zelf wat bij geklust moet gaan worden om dat helemaal werkend te krijgen zoals we willen, maar we zullen eens zien...
Pagina: 1