6800LE na 2 maanden einde in zicht ?

Pagina: 1
Acties:

• hfad
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:27
hej,

ik las vaak dat de 6800le's wel minder lang mee kunnen gaan.. maar ik heb 2 maanden geleden bij de winkel mijn 6800le gekocht, samen met de zalman v700-cu koeler. ik heb de kaart ook ungelockt op 16pixels en 5 shaders en dat in mijn bios geflashed met 410mhz gpu en 860mhz mem (gpu max is 415, mem max is 900, boven deze speeds krijg ik artifacts) de max temp voor gpu is 55graden wat ik ooit heb gehaald, voor de mem is dit 49 graden.

ik heb dus vrolijk 2 maand af en toe een spel zitten spelen en draai meestal alles op hoge kwaliteit met goede frame rates.. echter na die 2 maanden begon mij op te vallen dat ik zo nu en dan artifacts kan waarnemen in need for speed most wanted, niet tijdens het spelen maar in de menu zelf.

Afbeeldingslocatie: http://www.scootr.nl/arti.jpg

ik heb ook een beetje het gevoel dat de kaart ''moe'' is, de 3dmark scores zijn lager geworden naar mijn mening vergeleken met paar weken terug.

ik vind dit best jammer maar vroeg me af of ik nou de enige ben die pas na 2 maanden artifacts begint te waarnemen. want ik ben van plan mijn kaart terug te flashen en met rma te retourneren.

ik vind het jammer want als ik wist dat deze kaart maar zo'n korte levensduur had, had ik toch 100 euro extra bij betaald voor een x800gto(²) oid.

kan ik ook problemen krijgen als ik alles terug flash en naar de garantie opstuur ?

[ Voor 7% gewijzigd door hfad op 28-11-2005 20:40 ]

Verwijderd

Ja, dat doen alle fabrikanten hoor :) 1e maand op volle kracht en iedere week steeds 10% van de snelheid eraf ;)

Denk je echt dat een graka "moe" kan worden? Kijk eens naar de stof in je cooler, en maak m eens schoon. Ik denk dat je temps te hoog zijn :)

• hfad
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 20:44:
Ja, dat doen alle fabrikanten hoor :) 1e maand op volle kracht en iedere week steeds 10% van de snelheid eraf ;)

Denk je echt dat een graka "moe" kan worden? Kijk eens naar de stof in je cooler, en maak m eens schoon. Ik denk dat je temps te hoog zijn :)
ik ben geen gemiddelde tweaker die zn coolers in de kast in de steek laat :>

neej serieus ik heb mijn kast meestal open en maak om de week (echt waar) alles schoon :>

maar ik bedoel ik had die artifacts eerst niet, en begin ze net pas te ''krijgen''

temp gpu:
idle: 45 | stress: 53
temp mem:
idle: 38 | stress: 48

[ Voor 9% gewijzigd door hfad op 28-11-2005 20:48 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

hfad schreef op maandag 28 november 2005 @ 20:39:
ik heb de kaart ook ungelockt op 16pixels en 5 shaders en dat in mijn bios geflashed met 410mhz gpu en 860mhz mem (gpu max is 415, mem max is 900, boven deze speeds krijg ik artifacts) de max temp voor gpu is 55graden wat ik ooit heb gehaald, voor de mem is dit 49 graden.
Je kaart is gewoon defect aan het gaan door je unlock-actie. Unlocken, flashen en overclocken is niet zonder risico. Welke risico's dat zijn ondervindt je nu aan je levende lijf. Jammer maar helaas :)
want ik ben van plan mijn kaart terug te flashen en met rma te retourneren.
Dan hoop ik voor je dat ze zoiets niet kunnen zien, anders ben je je garantie kwijt ;)
ik vind het jammer want als ik wist dat deze kaart maar zo'n korte levensduur had, had ik toch 100 euro extra bij betaald voor een x800gto(²) oid.
De kaart heeft een absolute lange levenstijd. Maar je gaat er mee tweaken, en dat kan de levenstijd verkleinen, dat heeft niks met de kaart te maken zoals deze wordt verkocht.
kan ik ook problemen krijgen als ik alles terug flash en naar de garantie opstuur ?
Ja...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:59

FlyEragon

Alien Monkeys

Heb je het weer geprobeerd met de oude clockspeeds? En in een andere PC ?

• hfad
ik heb net 3dmark03 en 05 gedraait, ik kan geen artifacts ontdekken.. hoe is het dan mogelijk dat bij nfs wel artifacts in het menu zijn ?

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
hfad schreef op maandag 28 november 2005 @ 21:22:
ik heb net 3dmark03 en 05 gedraait, ik kan geen artifacts ontdekken.. hoe is het dan mogelijk dat bij nfs wel artifacts in het menu zijn ?
Dan is je kaart echt op het randje instabiel, soms komen bij sommige games etc. zoiets sneller naar voren dan in bijvoorbeeld in 3dm.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *
Als laatste punt nog even dit: Het komt regelmatig voor dat er vragen worden gesteld over hardware wat tijdens het overclocken/modden kapot gegaan is, waardoor de garantie dus vervallen is. In de posts erna komen dan vaak tips langs om het modden/overclocken etc zo goed mogelijk te camoufleren om zo toch garantie te kunnen claimen (en dus anderen met het probleem op te zadelen). Dit willen we uitdrukkelijk NIET hebben, en mensen die dit soort adviezen geven kunnen dan ook rekenen op passende maatregelen :)

• hfad
bedankt voor de herrinering, ik heb het wel gelezen maar ben het blijkbaar vergeten :).

nog laatste toevoeging.

ik heb net 3dmark03 gedraait en heb 12104 gescoordt (normaal 12k)
ook heb ik 3dmark05 net getest, en daar scoorde ik slechts 4200 !!
met dezelfde speeds die hier heb gebruikt haal ik met 3d03 rond 12k, en met 3d05 BOVEN de 5k.

hoe is het nou mogelijk dat 3d03 hoger is geworden terwijl 3d05 ENORM lager is geworden 8)7

vind het persoonlijk onlogisch, ik kan er alleen uit opmaken dat er dus moeite blijkbaar is met ''zware'' graphics.. ik heb verder de recente drivers van de moederbord en dezelfde drivers die ik altijd gebruik voor mijn videokaart.

kan iemand dit verklaren ?

• wenneyhanney
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-07 19:55
hfad schreef op maandag 28 november 2005 @ 21:48:
[...]

bedankt voor de herrinering, ik heb het wel gelezen maar ben het blijkbaar vergeten :).

nog laatste toevoeging.

ik heb net 3dmark03 gedraait en heb 12104 gescoordt (normaal 12k)
ook heb ik 3dmark05 net getest, en daar scoorde ik slechts 4200 !!
met dezelfde speeds die hier heb gebruikt haal ik met 3d03 rond 12k, en met 3d05 BOVEN de 5k.

hoe is het nou mogelijk dat 3d03 hoger is geworden terwijl 3d05 ENORM lager is geworden 8)7

vind het persoonlijk onlogisch, ik kan er alleen uit opmaken dat er dus moeite blijkbaar is met ''zware'' graphics.. ik heb verder de recente drivers van de moederbord en dezelfde drivers die ik altijd gebruik voor mijn videokaart.

kan iemand dit verklaren ?
Het komt waarschijnlijk door dat je kaart maar 128MB geheugen heeft.... maar zo slecht is 4200 punten voor 3dmark 05 nog niet hoor.

[ Voor 3% gewijzigd door wenneyhanney op 28-11-2005 21:56 ]

Hope for the best, prepare for the worst...

• hfad
wenneyhanney schreef op maandag 28 november 2005 @ 21:56:
[...]

Het komt waarschijnlijk door dat je kaart maar 128MB geheugen heeft.... maar zo slecht is 4200 punten voor 3dmark 05 nog niet hoor.
maar wat kan de reden zijn dat ik meer dan 800 punten lager scoor met 3dmark05 t.o.v paar weken geleden ? :X

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:59

FlyEragon

Alien Monkeys

Welkom in de de wondere wereld van computers, niets zo vaag soms.. :P Af en toe heb ik ook wel eens puntenvermindering maar vaak ligt het gewoon aan de drivers. Een fresh install helpt ook wel als je desperate bent

Verwijderd

ik haalde met een 6800gt met driver versie 78.01 op stock speeds 4900 nogwat bij 3dmark05 en met versie 81.83 haalde ik 4200.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:43

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Erkandude schreef op maandag 28 november 2005 @ 23:50:
Welkom in de de wondere wereld van computers, niets zo vaag soms.. :P Af en toe heb ik ook wel eens puntenvermindering maar vaak ligt het gewoon aan de drivers. Een fresh install helpt ook wel als je desperate bent
Mijn PC is na een verse installatie ook altijd veel sneller dan na 1 jaar.. Dan wordt het weer tijd om de boel overnieuw te installeren. :)

Heb je niet iets anders gedaan op je systeem wat de boel in het honderd schopt :?
Pagina: 1