[XP] Stoppen creatie "Mijn Muziek" map*

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Xoliul
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-03 20:56
Ik heb dus een klein vraagje:
Ik hou graag alles netjes op mijn computer, en zet daarom al min muziek bestanden in directe muziekmap op de D: schijf, makkelijker om naartoe te navigeren is de hoofdreden hiervoor. Ik heb dan ook een snelkoppeling hiernaar geplaatst in mijn documenten map, en dan de "Mijn muziek" map gedelete die default erin staat. Probleempje is nu, Windows blijft die map maar opnieuw aanmaken, en dat maakt mijn documenten beetje rommelig naar mijn zin. Enige manier om dit te stoppen ?

[ Voor 9% gewijzigd door Xoliul op 28-11-2005 20:31 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Makkelijker te navigeren lijkt mij een snelkoppeling op je bureaublad. De map 'mijn muziek'blijft dan sowieso lekker leeg.

Ik gebruik heel die map mijn documenten totaal niet.

[ Voor 23% gewijzigd door Guardian Angel op 28-11-2005 20:35 ]

ARME AOW’er

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows versie gaat het hier over?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

elevator schreef op maandag 28 november 2005 @ 20:41:
Welke Windows versie gaat het hier over?
XP gok ik zo... Mijn Muziek folder zit volgens mij alleen in XP.

Oplossing: TweakUI (Powertoys) voor XP installeren, daarmee kun je de map Mijn Muziek op een andere lokatie zetten, waar je maar wil, ook op een andere schijf :)

[ Voor 44% gewijzigd door Han op 28-11-2005 20:42 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Xoliul
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-03 20:56
Heb gegoogled, maar had geen idee van de juiste keywords voor zoiets eigenlijk. Toch bedankt :)

• pmeter
  • Laatst online: 16-03 10:28

pmeter

Poes!

Er is ook een hele simpele oplossing: de betreffende map verborgen maken. Hij is er wel, maar je ziet 'm (normaal gesproken) niet. Dus Windows maakt 'm niet opnieuw aan EN je hebt er geen last van. Het kan in elk geval met de filemanager Total Commander. Misschien kan het ook met Windows zelf...

[ Voor 28% gewijzigd door pmeter op 29-11-2005 01:29 ]

Verwijderd

Xoliul schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 01:08:
Heb gegoogled, maar had geen idee van de juiste keywords voor zoiets eigenlijk. Toch bedankt :)
http://www.google.com/sea...=%22my+music%22+create+xp :)

• Belg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-02 13:37
Je kunt ook even de inhoud van de volgende key wijzigen:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders\My Music
Gewoon verwijzen naar de map die je wilt en dan is dat jouw "My Music" folder.

De hele handel verwijderen kan ook, maar is niet aan te raden omdat sommige programma's ervan uitgaan dat dit soort mappen bestaat.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Belg schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 11:05:
De hele handel verwijderen kan ook, maar is niet aan te raden omdat sommige programma's ervan uitgaan dat dit soort mappen bestaat.
Een beetje software kan daar anno 2005 wel tegen hoor ;) Als het goed is vallen ze dan gewoon terug op de parent map ofzo. Hoe dan ook moet software dit soort "stootjes" kunnen hebben. En als het dat niet kan, dan is die software (IMHO) waardeloos. Maar goed, da's een hele andere discussie ;)
Gunner schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 11:09:
Wat eigenlijk erger is; software die je "My Documents" folder volgooien met hun mappen die bij de software horen :X
Ont-zet-tende schurft aan ja. Als ik die kl*te mappen wil hebben, dan maak ik ze wel (of, voor de minder begaafde gebruikers: vraag het dan op z'n minst of je die mappen mag maken (vanuit de software bedoel ik dus)). Ik zit hier ook te kijken naar een bult mappen waar ik niet om heb gevraagd:

Camtasia Studio
FinePrint files
Mijn eBooks
Mijn ontvangen bestanden
My eBooks
My Shapes
My Virtual Machines
My Web Sites
Pinnacle Studio

WTF moet ik met die meuk in MIJN documenten? En als er nou nog wat zinnigs in stond*... Maar nee hoor, allemaal losse rommel. Plemp het dan waar het hoort zoals (o.a.) in "<drive>:\Documents and Settings\<user>\Local Settings\Application Data" (of whatever ik daar dan ook aan veranderd zou mogen hebben middels bijvoorbeeld policies met folder redirection etc.)

* Ja in sommige gevallen (zoals de virtual machines en My Shapes (Visio)) zit er wel "nuttig" spul in, maar dat zijn verdorie toch geen documenten? Blijf er dan van af! K*tsoftware :P

[ Voor 87% gewijzigd door RobIII op 29-11-2005 11:15 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wat eigenlijk erger is; software die je "My Documents" folder volgooien met hun mappen die bij de software horen :X

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Belg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-02 13:37
Een beetje software kan daar anno 2005 wel tegen hoor ;) Als het goed is vallen ze dan gewoon terug op de parent map ofzo. Hoe dan ook moet software dit soort "stootjes" kunnen hebben. En als het dat niet kan, dan is die software (IMHO) waardeloos. Maar goed, da's een hele andere discussie ;)
Absuluut mee eens, maar waar ik werk zijn er van die mensen die er alles aan doen om hun machine naar de knoppen te helpen door software aan te vragen die niet eens een functie heeft.

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De spellen van EA zijn daar ook altijd heel goed in :|

Verwijderd

Het is niet precies waar je om vraagt, maar een andere mogelijkheid is om de gehele map My Documents te verplaatsen naar de D-schijf. Dit kun je eenvoudig doen door vanuit My Computer de eigenschappen van de map op te vragen en dan een nieuwe locatie te kiezen (bij mij werd dat logischerwijs D:\My Documents). Als je dan je muziekbestanden naar de map My Music verplaatst, staan ze ook op D: en kun je gewoon de link vanuit Windows Explorer gebruiken. Het voordeel is dat alle voor mij belangrijke bestanden op een schijf (partitie) staan en ik zo simpel een backup kan maken naar een externe harde schijf.

Een andere oplossing is om de locatie van My Music te veranderen. Dat werkt in principe net zoals hierboven beschreven met My Documents, maar via een omweg. De enige manier die ik ken om dit voor elkaar te krijgen is via Tweak UI (of door het register handmatig te bewerken, uiteraard -- maar ik zou niet weten waar je dan precies moet zijn). Je kunt dan voor allerlei systeemmappen locatie- en andere wijzigingen doorvoeren.

//edit

En ja, ik heb er ook een hekel aan dat programma's ongevraagd mappen aanmaken in de My Documents-map. De meeste verdwijnen als je ze handmatig verwijderd, bij sommige kun je de locatie wijzigen vanuit het programma, maar mij irriteert vooral Cyberlink PowerDVD 5 -- er staat een klein bestand in (default.pls), maar zodra ik het programma opnieuw start dan wordt de map weer aangemaakt en het bestand teruggeplaatst. Ik wil in de My Documents-map documenten (duh...), foto's en muziekbestanden plaatsen, meer niet! Geen playlists, savegames, bestanden die ik van internet download, en wat dies meer zij.

//edit 2

Mogelijk is er toch een makkelijkere manier om alleen de My Pictures- / My Music-map van een andere locatie te voorzien:

http://www.freepctech.com/pc/xp/xp00174.shtml

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 23:39 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Gunner schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 11:09:
Inderdaad, ik heb ook ~10 mappen die ik a) niet gemaakt heb en b) er niet in wil hebben. Voornamelijk van games, dan nog...

Gooi het dan in je AppData...

C:\Documents and Settings\%UserName%\Application Data

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
CodeCaster schreef op woensdag 30 november 2005 @ 15:57:
[...]

Inderdaad, ik heb ook ~10 mappen die ik a) niet gemaakt heb en b) er niet in wil hebben. Voornamelijk van games, dan nog...

Gooi het dan in je AppData...

C:\Documents and Settings\%UserName%\Application Data
Hoor ik daar een echo?
Lees de draad effe :P 12 keer hetzelfde melden in een topic is zooo 1985 :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 30-11-2005 16:00 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Er zitten maar 3 replies tussen de door mij geposte quote en mijn antwoord daarop :P

Edit: oh haha niet jouw hele post gelezen dus! Sorry :Y)

[ Voor 27% gewijzigd door CodeCaster op 30-11-2005 16:14 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Pagina: 1