Toon posts:

gedeelde printer via Cisco Pix vpn werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op de zaak staat een windows 2003 Terminal Server achter een cisco Pix.
Vanuit thuis maak ik met mijn notebook achter mijn linksys router, een secure vpn verbinding met de cisco software.
In de terminal sessie zie ik de shared printer die ik thuis op mijn desktop pc heb aangesloten staan in een session.
Ik kan er wel een print opdracht naar toe sturen, maar tijdens het verwerken van het proces gaat het fout. Het afdrukken geeft een foutmelding naar die printer.

Maak ik echter zonder secure vpn rechtstreeks verbinding met de Terminal server via remote desktop (de poort voor TServer sessie staat open), dan werkt bovenstaande print verhaal wel.

Iemand een idee?

IP range zaak = 192.168.1.100 en verder
IP range thuis= 192.168.2.100 en verder

Hopelijk voldoende info voor iemand die een idee qua oplossing heeft. Meer info is uiteraard te verkrijgen.

Groet,

Olaf

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-04 21:32
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 20:16:
[........]

Ik kan er wel een print opdracht naar toe sturen, maar tijdens het verwerken van het proces gaat het fout. Het afdrukken geeft een foutmelding naar die printer.
Ik wil je graag helpen!! maar plaats dan eerst ff de foutmelding :+
anders gaan we gokken!!

ik zet 1€ in :+ het papier is op :+

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, je 1 euro zijn voor mij. ;).

Het papier is niet op.

Over de foutmelding: er komt alleen Error printing. Hij geeft voor zover ik kan zien niet aan waarom de fout ontstaat. Heel onduidelijk dus.

Verwijderd

Een statische route aanmaken van de 192.168.1.100 reeks naar de 192.168.2.100 reeks? Je printer valt nu in een ander subnet (ervan uitgaande dat overal subnetmask 255.255.255.0 wordt gebruikt)

Verwijderd

Topicstarter
ok. ben een stap verder met testen

Op mijn desktop pc (die waar de printer op de lpt1 poort is aangesloten, en geshared staat), kan ik middels de secure vpn en dan een Terminal Server sessie wel printen.

Het werkt dus niet als ik middels mijn notebook en een secure vpn in een terminal server sessie naar die shared printer op de desktop wil afdrukken.

Voorheen werkte via de standaard VPN van XP wel, maar mijn werk heeft besloten wegens beveiligingsredenen tot het plaatsen van een Cisco Pix.

Er komt op de TS een bubble vanuit de system tray : This document failed to print. Er staat geen foutcode of andere foutmedling bij.
In de printqueue staat Error - Printing bij Status.

Iemand ook maar enig idee?

Thx.

Olaf

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
de standaard configuratie van een pix maakt het onmogelijk om een client z'n eigen lokale netwerk te gebruiken. Dat wil zeggen dat wanneer er een sessie opgezet is met de pix alle het andere netwerk verkeer van en naar de pc niet toegestaan is.

Dat betekend dus wanneer je geconnect bent met de pix firewall je niet meer naar de desktop pc toe kan

je kan 2 dingen doen

-in de vpn client "allow local lan access" aanzetten

OF

-de pix configuratie aanpassen

Verwijderd

Topicstarter
FF een update.

De pix werkt nu volledig. Alles staat middels een cisco soho transparant naar de Pix ingesteld.

De vpn verbindingen werken geweldig, en in de vpn client software staat local network aangevinkt.

Echter printen vanuit mijn laptop op mijn sharedprinter welke aan mijn desktop hangt werkt niet. Printen via VPN van Cisco op mijn desktop werkt wel.

Wat kan ik dan instellen in de Pix config?

Olaf

Verwijderd

Topicstarter
Anyone any idea?

Olaf
Pagina: 1