Toon posts:

2 Laptops verschillende doelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

over een jaar ga ik studeren, unief of hogeschool. Ik twijfel nog tussen 2 richtingen namelijk ingenieur informatie of architecturale vorming. Je hebt zowie een sterke computer nodig voor beide vakken. Daar gaat het dus om. Ik mag een laptop kiezen van mijn ouders.

Doel: werken voor school, grafische programma's, enz.
Zeker nodig: vrij sterk grafisch, draadloosLAN
Budget: -+ 1400 euro

Ik ben zelf al een beetje opzoek gegaan en ben deze laptop tegen gekomen. ( http://www.fnac.be/nl/pro...a=laptop&produto=10029771 ) Alles ziet er naar mijn wensen goed uit, maar over een ding heb ik graag nog een beetje meer informatie. Die processor " Intel Mobile Centrino 1.7GHz(Dothan 740/2MB/533MHz ". Ik heb de hardware markt al een tijdje niet meer gevolgt maar toen ik nog een beetje mee was zaten we wel al een beetje verder met het aantal gigaherz. Hoe komt dit?

2de deel van de vraag. In de topic titel staat 2 laptops. De andere is voor mijn moeder haar praktijk en heeft dus als doel tekstverwerker.

Doel: tekstverwerker, online banking
Zeker nodig: draadloos internet
Budget: <= 1000 euro

Zelf had ik aan deze gedacht: http://www.fnac.be/nl/pro...a=laptop&produto=10032927

Graag jullie mening hierover en mogelijk toevoegingen.

Verwijderd

Wat dacht je van een mooie Dell Dimension 6000? Mooi 1920*1200 scherm erbij :P.

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 13:32
waarom rekenen we niet meer in pure kloksnelheid, ? omdat we een processor sneller kunne maken zonder de kloksnelheid hoeven op te voeren , wat onder andere het verbruik ten goede komt ;..

tgaat al ff ni meer over het aantal mhzjes dat je haalt ...

Out of the box? What box? There is no box.

Verwijderd

Topicstarter
successor schreef op maandag 28 november 2005 @ 20:15:tgaat al ff ni meer over het aantal mhzjes dat je haalt ...
Naar wat moet je dan wel nog kijken bij een processor?

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
De snelheid van de Frontside bus telt ook mee
de grootte van Level1 en Level2 telt nogal zwaar mee voor de performance van je CPU!!!

in een laptop ook vooral of ie veel energie vergt.
dit komt weer de accu van je laptop ten goede

[ Voor 28% gewijzigd door degroot op 28-11-2005 20:38 ]

www.degroot-it.nl

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
een acer 1692 kan je veel goedkoper krijgen
Pagina: 1