Toon posts:

beveiliging draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na aanschaf van de Belkin ROUTER met ingebouwde printerserver, zou ik mijn draadloze netwerkverbinding (laptop) beter willen beveiligen dan WEP-encryptie.

Graag zou ik gebruik maken van WPA.

Nu merk ik hier niet meteen een mogelijkheid bij de netweradapter.
type: Atheros AR5001X Mini PCI Wireless Network Adapter.

Bij security op de adapter zelf heb ik de keuze uit (Dynamisch [LEAP, 802.1X,...) of Statisch)

Ik veronderstel dat Statisch de WEP encryptie betreft, maar kan er iemand mij helpen hoe een WPA beveiliging te verwezenlijken.

De Router moet dit aankunnen. (zowel WPA-TKIP als WPA-AES).

Verwijderd

Gebruik windows, niet de config tool van de fabrikant. Zie ook dat je de laatste drivers hebt van je wireless netwerkkaart. Als je kaart wpa ondersteund, dan kan je dat via windows instellen. Indien je kaart dit niet ondersteund, vermoed ik dat je wep zal moeten gebruiken ( maar sinds er dynamisch staat in je opties van je netwerkkaart, zal dat geen probleem mogen zijn. )

Verwijderd

Je heb overigens wel windows SP 2 nodig voor ondersteuning van WPA

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-04 17:58
<spam>Zie mijn sig voor een absolute beginnershandleiding inclusief screenshots en uitleg van basic termen</spam>

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
Na nog veel verder te hebben gezocht, bleek de adapter WPA niet te ondersteunen? Drivers vond ik niet meteen.

Dan maar iets gedaan wat een tweaker misschien niet zo gauw doet...gestopr met zoeken en een ander PCMCIA kaartje gekocht.

Momenteel werkt WPA vlekkeloos.

Wat ik wel merk is dat bij het opstarten van de laptop en een uitstekende verbinding is...dan valt die weer ff weg..terug...weg..ongeveer een half minuutje.

Vervolgens werkt het goed.

Ligt dit specifiek aan WPA? Dat hij meer moet over en weer "huppelen" eer het aanslaat?