Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Preorder artikelen in de pricewatch

Pagina: 1
Acties:

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:33

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Tijdens mijn zoektocht naar een goede videokaart voor een nieuwe samen te stellen systeem kom ik langs diverse "pre order" artikelen in de pricewatch. Het gaat hier dus om producten die de betreffende shop niet kan leveren op dat moment en waarvan (is mijn ervaring) de levertijd en prijs vaak ook niet vast staan.

Op zich vraag ik mij af wat de regels voor de pricewatch zijn omtrend pre order artikelen. Dit omdat ik vind dat de prijsinfo van preorder artikelen maar gedeeltelijk interessant is. Ik ben in het verleden bv al vaker artikelen tegen gekomen waarbij de goedkoopste aanbieder het artikel eigenlijk niet in het assortiment had behalve als "pre order" terwijl dit product elders wel gewoon verkrijgbaar was.

Het toestaan van toevoeging van pre order artikelen werkt het toevoegen van "lokkertjes" in de hand vrees ik. Het is nooit te controlleren of de prijs klopt en of de webshop het product uberhaubt zal gaan leveren (voor die prijs of uberhaubt).

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:01
Ik zou dit willen uitbreiden van pre-order naar out-of-stock in zijn algemeenheid. Een flink aantal webshops heeft een indicatie bij haar producten staan welke dan bijvoorbeeld op >2 weken staat. Effectief betekent dit gewoon dat het product niet leverbaar is.

Een duidelijk voorbeeld vind ik de nieuwe M-serie MP3 spelers van Sandisk. Bijvoorbeeld de M240. 3 van de 4 aanwezige shops kunnen de speler niet direct leveren en de 4e aanbieder heeft geen indicatie op de site staan.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
In Pricewatch 1.5 zal het mogelijk zijn voor shops om een voorraadindicatie mee te geven en dan weet je dus direct of producten ook beschikbaar.

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Er is een nieuwe Pricewatch versie in ontwikkeling daar hopen we de voorraad status in op te kunnen nemen. Ten aanzien van "pre order" producten, wanneer de shop het product aanbied voor de prijs die de shop op haar site vermeld, mag de shop deze prijs in de Pricewatch plaatsen.

De user kan zelf kiezen of hij/zij bij de shop het "pre order" artikel bestelt.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:01
Longbeard schreef op maandag 28 november 2005 @ 20:24:
Ten aanzien van "pre order" producten, wanneer de shop het product aanbied voor de prijs die de shop op haar site vermeld, mag de shop deze prijs in de Pricewatch plaatsen.

Toevallig heb ik het bij een webshop ook eens gehad dat de webshop het artikel zelf 2x op heeft genomen in de productcatalogus:
1x lage prijs welke in de pricewatch staat, maar met een levertijd >2 weken
1x exact zelfde product omschrijving maar hogere prijs, en direct leverbaar

Overigens komt bij diezelfde webshop het omgekeerde ook voor (duurdere prijs in pricewatch, maar goedkoper aanbod van zelfde artikel gewoon leverbaar). In dit geval zal het waarschijnlijk een artefact van hun backoffice systeem zijn, maar ideaal is het niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 28-11-2005 20:33 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Longbeard schreef op maandag 28 november 2005 @ 20:24:
Er is een nieuwe Pricewatch versie in ontwikkeling daar hopen we de voorraad status in op te kunnen nemen. Ten aanzien van "pre order" producten, wanneer de shop het product aanbied voor de prijs die de shop op haar site vermeld, mag de shop deze prijs in de Pricewatch plaatsen.

Dat snap ik, echter "pre order" artikelen zijn niet per direct leverbaar. Sterker nog, vaak is het onduidelijk of de shop de producten uberhaubt aanbied of enkel als lokker plaatst. Ik vind in het geval van "pre orderen" ook niet echt duidelijk sprake van "aanbieden" eigenlijk.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik kan me op zich wel vinden in die redenatie, maar als in de Pricewatch een voorraadindicatie komt te staan, dan kun je toch direct zien of het product op voorraad is en of je het er wil bestellen enzo?

• Longbeard

Longbeard

Bor de Wollef schreef op maandag 28 november 2005 @ 20:44:
[...]
Dat snap ik, echter "pre order" artikelen zijn niet per direct leverbaar. Sterker nog, vaak is het onduidelijk of de shop de producten uberhaubt aanbied of enkel als lokker plaatst. Ik vind in het geval van "pre orderen" ook niet echt duidelijk sprake van "aanbieden" eigenlijk.
De shop bied het product voor een bepaalde prijs aan. Ze geeft bij een "pre order" product aan dat ze het product nog niet leveren. In de huidige Pricewatch houden we niet bij of een product direct of pas over enkele dagen of weken leverbaar is, in de toekomstige hopelijk Pricewatch wel.

We gaan echter niet de "pre order" producten uit de Pricewatch weren. Er zijn meerdere tweakers die juist op deze "pre order" producten wachten en graag van te voren al een product bestellen. Tweakers.net kan en wil niet controleren wat de "intentie" van een shop met "pre order" aanbiedingen is. De uiteindelijke aankoop beslissing ligt uiteindelijk bij de koper. Tweakers.net bied uitsluitend informatie aan de users van de Pricewatch.

• Bor

Bor

Topicstarter
Een voorraadindicatie zal absoluut helpen. Wat nog mooier zou zijn is een filter ala "levertijden groter dan 2 week wil ik niet zien". Pre order zou je dan met een kleur kunnen aangeven oid.

Het is natuurlijk ook niet de bedoeling de pre order artikelen helemaal te weren zoals Longbaerd aangeeft. Een mogelijkheid hierop te filteren zou het hele probleem al oplossen imho.

[ Voor 35% gewijzigd door Bor op 28-11-2005 21:21 ]

• Longbeard

Longbeard

Wanneer de voorraad indicator wordt geintoduceerd kunnen we kijken of wij hier een filter op kunnen toepassen. Echter aangezien niet alle shops een voorraad indicator aangeven, betwijfel ik of een dergelijke functie nuttig is of zal zijn.
Plaatst je idee op devtrack, dan kijken we er tzt naar. :)

• Bor

Bor

Topicstarter
Longbeard schreef op maandag 28 november 2005 @ 21:26:
Wanneer de voorraad indicator wordt geintoduceerd kunnen we kijken of wij hier een filter op kunnen toepassen. Echter aangezien niet alle shops een voorraad indicator aangeven, betwijfel ik of een dergelijke functie nuttig is of zal zijn.
Plaatst je idee op devtrack, dan kijken we er tzt naar. :)
Klinkt als een goed plan. Wat betreft het niet meegeven van een voorraad indicator zou je natuurlijk een optioneel keuzevakje "pre order" kunnen maken zodat de shops het zelf kunnen aangeven.

edit:

Devtrack als in devtrack.tweakers.net?

Pagina: 1