@home met draadloos netwerk aangelegd; geen mail versturen

Pagina: 1
Acties:

• Joagertje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-04-2013
Ik heb vandaag bij mijn ouders een draadloos netwerk aangelegd voor @home. Dit is gedaan met de draadloze modem en netwerkkaart die door @home zelf worden geleverd.

Na de installatie kan ik zonder problemen internetten en email ontvangen. Alleen bij het vezenden van de mail krijg ik steeds een foutmelding. De foutmelding is als volgt:

De server heeft de verbinding onverwachts afgebroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit. Account: '@Home', Server: 'mail.home.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Foutnummer: 0x800CCC0F

Wie weet een manier om weer mail te kunnen verzenden? Ik heb het emailaccount al opnieuw aangemaakt in Outlook Express om een eventueel corrupt account uit te kunnen sluiten.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
[edit ] niet goed gelezen...

[ Voor 202% gewijzigd door Palomar op 28-11-2005 19:42 ]

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04 13:26
Staat er toevallig Norton Internet Security op die bak?

• Joagertje
]-[Skinlab]-[ schreef op maandag 28 november 2005 @ 19:42:
Staat er toevallig Norton Internet Security op die bak?
Nope, ik maak gebruik van Trend als virusscanner. Ik heb het ook al geprobeerd als ik de virusscanner en firewall heb uitgeschakeld.

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-04 20:26
kun je mail.home.nl pingen?

en probeer eens met mail.tilbu1.nb.home.nl als mailserver

[ Voor 54% gewijzigd door m3gA op 28-11-2005 19:46 ]

• Joagertje
Pingen gaat zonder probleem. Als ik het diagnosics programmaatje van @home gebruik worden Local Host, Gateway en Nameserver groen, dus die test lukt, alleen de test naar de proxy server, mail server, news server en webserver gaan niet goed;

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/edwin.jager/diagnostics.bmp

Ook als ik mail.tilbu1.nb.home.nl als smtp-server invul krijg ik dezelfde foutmelding.

[ Voor 13% gewijzigd door Joagertje op 28-11-2005 19:53 ]

• m3gA
de firewall die je uitzette is dat de standaard windows firewall ? en staat deze toevallig niet aan?

• Joagertje
De firewall zit bij de Trend in. Als ik Trend afsluit dat staat de firewall ook uit. En dus ook die van Windows.

• m3gA
Joagertje schreef op maandag 28 november 2005 @ 19:57:
De firewall zit bij de Trend in. Als ik Trend afsluit dat staat de firewall ook uit. En dus ook die van Windows.
welk merk is het draadloze modem? en zit daar niks van een firewall in?

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-04 08:56
probeer de server netmail.home.nl eens

• Joagertje
Het is een modem van Netgear. Voor zover ik weet zit hier geen forewall in, en als die er wel inzit zou ik niet weten hoe ik die moet uitschakelen. |:(

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-04 16:00
Je hebt trend. Deinstaleer eens.

Ik heb soortgelijke problemen gehad met bij mijn pa met Trend pccillin alleen zette die de mail severs iedere keer naar localhost

• Joagertje
joosd schreef op maandag 28 november 2005 @ 20:01:
probeer de server netmail.home.nl eens
Wrkt helaas ook niet, krijg ik wel een andere foutmelding mee;

Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: '@Home', Server: 'netmail.home.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E

• m3gA
Suepahfly schreef op maandag 28 november 2005 @ 20:02:
Je hebt trend. Deinstaleer eens.

Ik heb soortgelijke problemen gehad met bij mijn pa met Trend pccillin alleen zette die de mail severs iedere keer naar localhost
kan best vanwege een of ander spam filter. @TS wat krijg je als ip als je mail.home.nl pingt?

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-04 11:37

lordsnow

I know nothing

Probeer eens in een DOS box:
TELNET mail.home.nl 25

Je hoort zoiets terug te krijgen:
220-smtp1.tilbu1.nb.home.nl ESMTP Mon, 28 Nov 2005 20:02:32 +0100
220-Het is niet toegestaan deze server te gebruiken voor het versturen van
220-spam, mass mails en ongewenste e-mail. Lees hiervoor ook de voorwaarden
220 en de aanvullende voorwaarden van uw abonnement.

Trouwens, krijg je de foutmelding gelijk of na een tijdje?

En probeer je een mail te versturen, mischien met (grote) bijlage?

[ Voor 16% gewijzigd door lordsnow op 28-11-2005 20:05 ]

• m3gA
Joagertje schreef op maandag 28 november 2005 @ 20:01:
Het is een modem van Netgear. Voor zover ik weet zit hier geen forewall in, en als die er wel inzit zou ik niet weten hoe ik die moet uitschakelen. |:(
heb je iets van een typenummer?

• Suepahfly
Overigens (als je het niet erg vind 10 min in een wacht rij te hangen) kan je ook bellen met 0900-8112, leg uit dat je een netgear hebt van @home en je wordt meteen door verbonden met 2e lijn (waarschijnlijk wel weer eerst 10 min in wachtrij)

• Joagertje
Helaas is dit ook niet de oplossing gebleken.
m3gA schreef op maandag 28 november 2005 @ 20:03:
wat krijg je als ip als je mail.home.nl pingt?
213.51.146.46
lordsnow schreef op maandag 28 november 2005 @ 20:04:
Probeer eens in een DOS box:
TELNET mail.home.nl 25

Je hoort zoiets terug te krijgen:
220-smtp1.tilbu1.nb.home.nl ESMTP Mon, 28 Nov 2005 20:02:32 +0100
220-Het is niet toegestaan deze server te gebruiken voor het versturen van
220-spam, mass mails en ongewenste e-mail. Lees hiervoor ook de voorwaarden
220 en de aanvullende voorwaarden van uw abonnement.

Trouwens, krijg je de foutmelding gelijk of na een tijdje?
1. Ik krijg bij Telnet de volgende melding; Bezig met verbinding maken met mail.home.nl...Kan geen verbinding met de host maken, op poort 25: De verbinding is mislukt.

2. Deze melding krijg ik na een tijdje.

De mail die ik verstuur is even een test naar mezelf. staat alleen wat tekst in.

• Joagertje
Suepahfly schreef op maandag 28 november 2005 @ 20:10:
Overigens (als je het niet erg vind 10 min in een wacht rij te hangen) kan je ook bellen met 0900-8112, leg uit dat je een netgear hebt van @home en je wordt meteen door verbonden met 2e lijn (waarschijnlijk wel weer eerst 10 min in wachtrij)
Heb ik gister gedaan. Kreeg ik een of ander onbenul aan de telefoon die dacht dat een malloot aan de telefoon had ofzo. Die konden mij nog minder ver helpen dat dat ik dat zelf al kon. 8)7

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-04 11:37

lordsnow

I know nothing

Ik krijg bij Telnet de volgende melding; Bezig met verbinding maken met mail.home.nl...Kan geen verbinding met de host maken, op poort 25: De verbinding is mislukt.

213.51.146.46

Je kan m wel pingen, maar geen verbinding maken. Lijkt errug veel op een firewall probleem.

• Suepahfly
Firewall of portforwarding denk ik. Voor de laatste kan in de handleiding kijken hoe je poort 25 op je router los zet.
Ik weet niet zeker of dit mogelijk is aangezien de router van @Home een beperkte interface hebben. Met het 'loszetten' van de rest van de configuratie kan je support vergeten helaas

• Ibby
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-08-2018
Bij mij deed de mail het in het begin ook niet.

Toen de Pop3 en SMTP beide op mail gezet en werkt nu wel.

Stond eerst op mail.home.nl
Net als bij jou zie ik!

• Joagertje
Ibby2 schreef op maandag 28 november 2005 @ 20:36:
Bij mij deed de mail het in het begin ook niet.

Toen de Pop3 en SMTP beide op mail gezet en werkt nu wel.
Dit heb ik ook al geprobeerd. helpt ook niet. Heb inmiddels gezocht naar de handleiding om poort 25 open te zetten, alleen zit er geen handleiding bij. Ik zal dus zelf op zoek moeten om deze poort open te zetten. Het is een Netgear WGT624 modem.

• Joagertje
Is er iemand die ervaring met deze modem heeft en weet hoe ik de poort moet openen?

• Ibby
Joagertje schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 10:16:
Is er iemand die ervaring met deze modem heeft en weet hoe ik de poort moet openen?
Nou dat staat hier allemaal perfect uitgelegd hoor:
http://www.portforward.co...ar/WGT624/WGT624index.htm

Succes ;)

• Joagertje
Helaas, het openen van poort 25 heeft ook nog niet mogen helpen :?

Dat was voor mij toch echt de laatste mogelijkheid om dit probleem op te lossen. Of zouden er nog andere mogelijkheden te vinden zijn. Het vreemde is gewoon dat ik de mailserver op de een of andere vreemde manier niet kan bereiken.

• Ibby
En Online via de home site?

Lukt het dan wel, anders zit de fout bij hun!

• Joagertje
Ibby2 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 21:20:
En Online via de home site?

Lukt het dan wel, anders zit de fout bij hun!
Webmail werkt zonder problemen. Ik heb zelf ook het vermoeden dat de fout bij hun zit of in de draadloze modem zit. Maar voordat ik dat bij hen duidelijk heb kunnen maken.......

Ik zal vanavond maar weer een bellen met @home. Misschien dat ik ne wel iemand aan de telefoon krijg die er een beetje verstand van heeft. Anders kunnen ze de hele zooi maar weer terug nemen en het geld terug storten.

[ Voor 24% gewijzigd door Joagertje op 30-11-2005 09:50 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:35

lier

MikroTik nerd

Poort 25 gewoon weer sluiten, dit is echt een noob voorstel !
(en voor diegene die niet met mij eens zijn, lees eens het grote poortmappings verhaal).

Is het niet zoiets eenvoudigs als dat je per ongeluk met je draadloze verbinding een connectie hebt met een niet beveiligd AP in de buurt ? Welk IP krijg je bij myip.nl ? Is dit een @Home IP Adres ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• m3gA
lier schreef op woensdag 30 november 2005 @ 09:56:
Poort 25 gewoon weer sluiten, dit is echt een noob voorstel !
(en voor diegene die niet met mij eens zijn, lees eens het grote poortmappings verhaal).

Is het niet zoiets eenvoudigs als dat je per ongeluk met je draadloze verbinding een connectie hebt met een niet beveiligd AP in de buurt ? Welk IP krijg je bij myip.nl ? Is dit een @Home IP Adres ?
dit klinkt eigenlijk best logisch aangezien je de mail server niet van buiten het @home netwerk kan benaderen :D

• Joagertje
Nadat het openzetten van poort 25 ook niet lukte heb ik dit ook weer verwijderd. Hij zit nu weer dicht. Het was even een test om te kijken of hij het dan wel deed, wat dus niet zo bleek te zijn.

Zit nu op mijn werk dus kan niet kijken wat het ip-adres is via myip.nl. Zal ik vanavond weer bekijken. Dan zal ik even laten weten wat ik daarmee krijg.

• Joagertje
Vandaag weer een hele tijd bezig geweest. De computer stond boven in de werkkamer en de router beneden. Nadat ik via myip.nl naar het toegewezen ip-adres heb gekeken bleek dan ik gebruik maakte van een Wanadoo verbinding. Waarschijnlijk heeft iemand in de buurt een draadloos netwerkje dat niet beveiligd is |:(

Hierna maar besloten om de bak maar even naar beneden te brengen om het daar maar te testen. Wat tot mijn stomme verbazing nu helemaal niet lukte. Krijg dus geen verbinding met mijn eigen router en tevens ook de Wanadoo verbinding is niet meer te vinden.

Hierna maar de drivers voor de netwerkkaart opnieuw geinstalleerd. Ook dit mocht niet helpen. Ik krijg dus op de een of andere vreemde manier geen verbinding met de router :( :(

Ik zou nu dus echt niet meer weten wat ik hieraan zou kunnen doen om de verbinding werkend te krijgen.....

• Joagertje
Update: Na alles opnieuw geinstalleerd te hebben werkt het nu wel 8)7 Wat nu precies de oorzaak hiervan geweest is is mij een raadsel. Ben blij dat het nu werkt.

De mensen die gereageerd hebben wil ik nog ff bedanken voor de moeite. _/-\o_

Verwijderd

Ohja... stom... wireless, dan kun je idd een verbinding krijgen met een router van een buurtgenoot, is je IP adres van een andere provider (van die van de buurman) en mag je geen verbinding meer maken met je eigen SMTP server (aangezien bij @home mailserver alleen @home ip adressen mogen connecten). Logisch achteraf gezien.

Poort 25 opengooien is inderdaad vrij zinloos, aangezien je een uitgaande verbinding zelf opzet. Die wordt niet geblokkeerd door je firewall.
Pagina: 1