Toon posts:

goeie allround pc

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hey,

ik ben aan een nieuwe pc toe en zou graag een dual core aankopen. Is dit al de moeite ? ook al ondersteunen de mb's dit nog niet ?

had aan volgende specs gedacht:

AMD Athlon64 X2 3800+ 64bit Boxed
Asus A8N-SLI PCI-E Nforce4
Asus GeForce 7800 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) EN7800GT/2DHTV
Twinmos 1Gb DDR-400 Dual Channel Kit
Creative SB Audigy2
Hitachi Deskstar T7K250 250GB
Antec LifeStyle Sonata II 19’’ Belinea 101920

deze pc moet vooral dienen voor wat muziek te producen (ableton) maar ik wil ook de laatste nieuwe spellen kunnen draaien.

lijkt dit iets of gaat het systee vierkant draaien door de dual core technologie in samenwerking met de A8N-SLI. Wanneer komen de moederborden speciaal voor de X2 eigenlijk op de markt en gaan deze een hoop meer kosten dan de A8N-SLI ? Ik kan echt geen maanden meer wachten dus hoop dat dit toch een goed systeem is.

Heb zelf wel geen 5.1 of 7.1 nodig, dus op de geluidskaart kan misschien nog wat gespaard worden, maar ze moet wel een zuiver geluid produceren en ableton aankunnen.

Verwijderd

Topicstarter
ow en als scherm gaat het een 19’’ Belinea 101920 worden, daar ben ik al zeker van :)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

Elk MB met 939 chipset kan..als er een bios update for is, een AMD64 X2 ondersteunen.
Dus dat is makkelijk.

helaas is het onboard geluid van de nforce 4 chipset zo'n beetje AC97 dus een goedkope doch zuivere geluidskaart is aan te raden. Wat dacht je van een M-Audio Revolution 5.1 Geluidskaart

Audigy 2 is niets mis mee kwa geluid maar duurder over het algemeen en meer geschikt voor gaming dan audio spul! Maar als je toch het beste uit games wilt, dan is de audigy 2 niet zo slecht.

There is no place like ::1

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
moederborden zijn perfect geschikt voor x2-processoren.
Wel is er bij de iets oudere moederborden een bios-update nodig. Bij nieuwe is dat niet nodig.
Ik denk dat jij in de war ben met het nieuwe socket dat AMD gaat uitbrengen, welke oa ondersteuning gaat bieden voor DDR2-geheugen.

Voor de rest heb ik ongeveer het systeem dat jij op noemt (andere harde schijf en kingston geheugen) en ik ben nog altijd best erg tevreden.
Enige minpunt dat ik kan opnoemen betreft de geluidsproduktie van de 7800GT.
(edit: ben te sloom :))

[ Voor 3% gewijzigd door Quacka op 28-11-2005 19:30 ]

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:47
Laat dan de onboard kaart gewoon zitten die is best goed hoor. En zo'n dual core is wel sneller als je meerdere dingen tegelijk gaat doen, in spellen is er nog niet veel verschil merkbaar. En een goeie videokaart is toch wel het belangrijkste voor spellen.

Verwijderd

Topicstarter
voor mij persoonlijk is het echt niet belangrijk om een 5.1 geluid te hebben. een simpele maar goeie geluiskaart volstaat.

• silencedead
probeer het dan eerst met de onboard geluidskaart en koop later een andere mocht die je niet bevallen

Verwijderd

Topicstarter
silencedead schreef op maandag 28 november 2005 @ 19:33:
probeer het dan eerst met de onboard geluidskaart en koop later een andere mocht die je niet bevallen
nog niet zo'n slecht idee :p

• Quacka
silencedead schreef op maandag 28 november 2005 @ 19:31:
Laat dan de onboard kaart gewoon zitten die is best goed hoor. En zo'n dual core is wel sneller als je meerdere dingen tegelijk gaat doen, in spellen is er nog niet veel verschil merkbaar. En een goeie videokaart is toch wel het belangrijkste voor spellen.
nieuws: Invloed processor op gameprestaties gemeten
ik citeer:
Opvallend is dat spellen nu al van dual-core beginnen te profiteren. In eerste instantie was het voor gamers eigenlijk alleen maar interessant om hier naar te kijken als ze klaar wilden zijn voor de toekomst of ook andere dingen met hun systeem wilden doen. Nu is dual-core in sommige gevallen echter al de beste manier geworden om hoge framerates neer te zetten. In hoeverre dat nou komt door optimalisaties in de spellen zelf of door nieuwe multithreaded drivers is nog niet helemaal duidelijk, maar het effect is in ieder geval wel zichtbaar.
:Z

Verwijderd

Topicstarter
nice, nu de hamvraag. vind je voor dit geld +/- 1450 euro een beter systeem ?

• silencedead
Ja ok je hebt gelijk ze beginnen ervan te profiteren, maar het prijsverschil is volgens mij behoorlijk single of dual core processor. Kan je ook een betere videokaart voor kopen. Maar hij zoekt naar een alround pc en dan is een dual core toch wel een goede oplossing.

• Quacka
silencedead schreef op maandag 28 november 2005 @ 20:41:
[...]

Ja ok je hebt gelijk ze beginnen ervan te profiteren, maar het prijsverschil is volgens mij behoorlijk single of dual core processor. Kan je ook een betere videokaart voor kopen. Maar hij zoekt naar een alround pc en dan is een dual core toch wel een goede oplossing.
Ik snap jou ook wel. Het is beter een goede videokaart te nemen. Dat is de basis van een game-pc.
Maar heb je het budget, dan is dual core een goed idee. Maar dus pas nadat je een goede videokaart hebt gekozen.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

morreke, welkom op GoT zoals je hebt kunnen lezen tijden het registreren is dit niet de manier om een topic te openen.
Lees voortaan ook de CSL policy door om te weten wat we in dit specifieke subforum van je verwachten :)

Kijk in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? wat er in een boodschappenlijstjestopicstart hoort te staan. Bij gebrek aan eigen inzet gaat deze dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.