Het komende verhaal gaat over de volgende site: De Zwerfkei
Ik heb op deze site een div met daarin 2 andere div's, naast elkaar geplaatst. Nu moet er onder de langste div een stukje van 2pixels vrij houden. Dit wou ik doen door aan beide div's margin-bottom: 4px; mee te geven. In Firefox werkt het perfect, in Internet Explorer negeerd hij de margin-bottom als de brede div het langst is. Als echter de smalle (rechter) div langer is dan houdt hij wel 4pixels vrij, zoals hier.
Het desbetreffende stukje CSS:
Zoals je ziet zijn ze identiek aan elkaar, hetzij dat links en rechts verwisseld zijn.
De hele CSS is hier te vinden.
Ik heb ook al de search doorgeploegd en gegoogled maar kan er niet uitkomen.
Ik heb op deze site een div met daarin 2 andere div's, naast elkaar geplaatst. Nu moet er onder de langste div een stukje van 2pixels vrij houden. Dit wou ik doen door aan beide div's margin-bottom: 4px; mee te geven. In Firefox werkt het perfect, in Internet Explorer negeerd hij de margin-bottom als de brede div het langst is. Als echter de smalle (rechter) div langer is dan houdt hij wel 4pixels vrij, zoals hier.
Het desbetreffende stukje CSS:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| div#content /*De linker div, waarvan de margin-bottom niet werkt*/
{
display: inline;
position: relative;
float: left;
margin-left:4px;
margin-bottom: 4px;
padding: 4px;
width: 575px;
border: 1px solid #000000;
}
div#rightcontent /*De rechter div, waarvan de margin-bottom wel werkt*/
{
display: inline;
position: relative;
float: right;
margin-right: 4px;
margin-bottom: 4px;
padding: 4px;
width: 142px;
border: 1px solid #000000;
} |
Zoals je ziet zijn ze identiek aan elkaar, hetzij dat links en rechts verwisseld zijn.
De hele CSS is hier te vinden.
Ik heb ook al de search doorgeploegd en gegoogled maar kan er niet uitkomen.