Toon posts:

iPod mini batterij bug

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ipod mini 4 gb uit 2005 geeft al na 1 uur aan dat de batterij halfleeg is en na 3 uur dat hij leeg is.
Hierna speelt hij nog wel ongeveer 10 uur door.
Ik constateer hieruit dat dit een bug is.

Weet iemand of er een 'patch' is dat deze bug oplost??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Gewoon de nieuwste installeren en kijken of het verholpen is? Iets anders lijkt me er niet aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-10 19:11

chem

Reist de wereld rond

Wat heb je al geprobeerd?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst patch 1.4 gedownload.
Ik geloof dat ik hem ook meteen geinstalleerd heb (er was geen .exe of iets dergelijks) want in mijn 'info' op mijn ipod staat versie 1.4.

Toch zit de bug er nog steeds in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

ja ik heb er ook last van, hij geeft aan batterij leeg (batterij vakje echt helemaal leeg) maar daarna speeltie zo nog een aantal uren verder

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand me helpen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 19:30:
kan iemand me helpen met dit probleem?
:) ^^ dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 16:55
Dat komt omdat de batterij-indicator niet goed meer gekalibreerd is.

Kijk, als je een batterij zoals die in de iPod zit vaak gebruikt, maar nooit helemaal vol of leeg doet, weet 'ie op laatst niet meer wat vol of leeg is. De Apple site zegt hetzelfde over batterijproblemen.

De oplossing: Een zogenaamde Battery Reset. Dit doe je door de iPod eerst helemaal leeg te maken, tot de laatste druppel stroom eruit is, en hij alleen nog maar een sneue melding kan doen dat de batterij leeg is.

Daarna zet je hem tenminste 4 uur aan de stroom, totdat hij weer helemaal vol is. Daarna moet de batterij-indicator alweer een stuk preciezer zijn, eventueel kun je het hele proces herhalen.

Apple beveelt aan om deze batterij reset in ieder geval eens per maand te doen. Persoonlijk vind ik dat weer een beetje overdreven, maar om het om de zoveel tijd te doen is wel goed denk ik.

Probeer dat eens, kijken of het lukt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Dit is een bekend fenomeen van de indicatoren die aangeven hoe vol een Li-Ion batterij is.

Deze wordt namelijk onnauwkeurig als je de batterij zo'n 30 keer opnieuw hebt geladen, zonder dat de batterij helemaal leeg is geweest.
Normaal gesproken wil je de Li-Ion opladen wanneer dit kan, omdat dit de levensduur (hoeveel jaar je em kan gebruiken) ten goede komt.

Om er voor te zorgen dat je batterij-indicator weer goed werkt, moet je de batterij helemaal leegspelen en dan weer opladen. Dan wordt de Li-Ion batterij indicator gereset.

Meer hierover is te lezen op http://www.batteryuniversity.com/

edit:
Yopy was sneller

[ Voor 4% gewijzigd door Kanarie op 02-12-2005 19:38 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Pagina: 1