Toon posts:

Mp3 splitter/cutter voor osx?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een nogal groot audiobestand van 26uur, nu wil ik deze met mijn ipod afpelen (780mb) alleen daar gaat de batterij nogal snel van leeg hoorde ik.

Nu probeer ik een programmatje te zoeken waarmee ik het grote bestand in losse bestanden van een uur kan omzetten, kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt!

• t-h
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-12-2025

t-h

Gebruik audacity

1. zoek het punt vanwaar je wilt knippen en selecteer tot het begin
2. sla de selectie op
3. knip de selectie eruit en herhaal het hele stukje per track

Zo neem ik muziek DVD's op, ik ben het vaak niet eens op welk plekje nieuwe tracks beginnen.

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Xmp3split
Werkt echt fenomenaal, ik gebruik het altijd sinds ik het ontdekt heb. Ik deed het voorheen ook met audacity maar dat is zo'n gedoe! Ik luister veel livesets van 2 of 3 uur die ik dan opbreek in stukjes van 10 minuten of 15 minuten en dat is veel werk. Soms ook voor audio cd's voor in de autio, dan doe ik stukken van 5 minuten.

Anyway, dit programma zit in je dock, je stelt in hoeveel minuten per split je wilt, je sleept je MP3 ernaartoe en het programma maakt in luttele seconden in de source-map van je mp3 een map voor je splitfiles aan. Probeer maar, werkt perfect :)

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

Garageband :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:42

Exirion

Gadgetfetisjist

Waar haal je het vandaan dat je iPod met een groot bestaand sneller leeg gaat? Hoe groot je bestand ook is, hij zal altijd z'n buffer van 32MB (of bij de huidige generatie inmiddels meer?) om de zoveel minuten vol lezen. Hoeveel minuten hangt uiteraard af van de bitrate van je MP3. Of je nou files van een uur afspeelt of eentje van vele uren, de manier waarop de iPod het afspeelt is hetzelfde.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• unSOUND
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06-2025
mp3trimmer. Voor zowel knippen als plakken, zonder hercodering.

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/20938

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Exirion schreef op woensdag 30 november 2005 @ 12:16:
Waar haal je het vandaan dat je iPod met een groot bestaand sneller leeg gaat? Hoe groot je bestand ook is, hij zal altijd z'n buffer van 32MB (of bij de huidige generatie inmiddels meer?) om de zoveel minuten vol lezen. Hoeveel minuten hangt uiteraard af van de bitrate van je MP3. Of je nou files van een uur afspeelt of eentje van vele uren, de manier waarop de iPod het afspeelt is hetzelfde.
Ja het schijnt zo te zijn, ik begrijp ook niet precies hoe of wat. Ik gebruik Xmp3split eigenlijk voornamelijk voor het splitten van livesets voor audio cd's voor in de auto :)

Rookworst zonder R is ook worst.

Pagina: 1