Toon posts:

[XP] Driver_irql_not_less_or_equal bij opstarten Windows*

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

Ik heb dus net me nieuwe pc...toppie, nu heb ik een klein netwerkje van 2 pcs opgezet en internet word gedeeld. Ik heb een usb adsl modem aan me ouwe pc hangen.

Ik heb mn netwerk via windows geconfigureert (alles op auto)

Nu is het probleem dat ik als ik me pc opstart en de netwerk kabel erinlaat zitten windows maar 5 sec in beeld is of iets langer en dan krijg ik de altijd hatelijke bsod: DRIVER_IRQL_LESS_NOT_OR_EQUAL
De hardware is goed aangesloten etc. de software kan het ook niet aan liggen heb windows al opnieuw geinstalleerd...het gekke is dat als ik die netwerkkabel er niet in laat zitten windows gewoon kan werken.

Na een aantal keer die bsod te hebben gereboot krijg ik de fout dat windows hersteld is van een ernstige fout (5 keer achter elkaar) en kan ik normaal werken.

Ik heb de 2 netwerk kabels + switch al vervangen voor een crosskabel maar dat mocht niet baten.

Ik heb op beide pc's windows XP pro draaien. kan iemand me zeggen waar dit mogelijk aan kan liggen?

[ Voor 4% gewijzigd door sanfranjake op 28-11-2005 18:16 ]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Wat voor hardware, hoe goed ben je bij met je patches en updates en kan [google=IRQL_LESS_OR_EQUAL of [search=IRQL_LESS_OR_EQUAL] je niet verder helpen? Volgens mij is het namelijk "IRQL_LESS_OR_EQUAL", "DRIVER_IRQL_LESS_NOT_OR_EQUAL" heb ik namelijk nog nooit gezien.

[ Voor 43% gewijzigd door AtleX op 28-11-2005 18:20 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gegoogeld en kwam uit bij de microsoft hulp pagina's....daar gaven ze wat wazige info iets met windows updates etc. heb windows geupdate...voor andere updates kan ik niet weten hoe dat invloed kan hebben op deze bsod

En jah het is DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2005 18:21 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik heb even een stukje uit je post weggeknipt. Je hoeft je licentietype niet te benadrukken. Dat is echt niet stoer ofzo ;) Het zou er zomaar aan kunnen liggen. Mag je voortaan zelf achterwege laten dus :)

Verder geef ik even wat inhoud aan de titel, check daarover de Windows Operating Systems - Policy. Alleen BSOD!!! klinkt een beetje schreeuwerig en vertelt niks over je probleem. Er zijn honderden bsod's dus je zal het echt bij naam moeten noemen.
Welke foutcodes krijg je er bij? Heb je al eens in Windows XP en 2000 BSOD guide gekeken? Nog gekke dingen in je eventlogs?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
de rede waarom ik dat erbij schreef was omdat een vriend van me zei dat het daar misschien iets mee te maken had....dus niet met de intentie om stoer over te komen....

Ik zal de titel etc. de volgende keer in acht nemen bij een volgende post.

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-03 22:11

DefLite

Why so serious?

ik had last van hetzelfde probleem, bij mij hiep het toen ik alle drivers had geupdate toen was het probleem weg :)

Verwijderd

Topicstarter
welke drivers little capitain? ik zei hier dat het ook aan de alcatel speedtouch adsl modem drivers kan liggen.....maar dat verklaart niet dat ik een bsod krijg als internet nog niet eens aanstaat

• LoWang
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-03 09:59
Ik denk dat het iets met je netwerkkaart is. Kijk in apparaatbeheer bij systeem eigenschappen welke netwerkkaart er in je pc zit en zoek daar eens nieuwe drivers voor.

• Belg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-02 13:37
Kun je eens de nummers posten die achter demelding komen? Als het "de virtual memory driver" van Windows zelf is, kun je eens proberen om de pagefile uit te schakelen, rebooten en dan weer inschakelen.

Verwijderd

Lijkt me wel een fout in de drivers van de netwerkkaart, misschien dat als ie actief pakketjes binnenkrijgt dat het fout gaat..

Zoals hierboven al staat: post eens getalletjes etc., met alleen een Driver_irql.... komen we niet ver, dat kan van alles zijn ;)

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Als ie onboard zit kun je het bios van je moederbord ff updaten en drivers anders er snel ff ander netwerkkaartje in. kost toch niks!
Weet je tenminste waar de fout zit en kun je evt weer verder zoeken mocht het daar niet mee opgelost zijn.

And this !! Is to go even further beyond!!!

Verwijderd

Topicstarter
tering wat vreemd, ik ben aan het probere de fout te laten verschijnen maar blijkbaar komt ie alleen als ik em niet kan gebruiken....het is een onboard netwerkkaartje...maar ik koop wel ff een pci kostern indd nix....de getalletjes post ik zosnel ik de fout weer krijg....als ik hem weer niet nodig heb....

TNQ ALL!

Verwijderd

Topicstarter
oke dit wist ik eruit te halen soort van:

Stop: 0x000000D1

HTTP.sys - address 8D9F2DD4 Base at ad9E1000, datastamp 4167244

plz HEEEEEEEELP

Verwijderd

Topicstarter
daar word ik ook niet veel wijzer van dat had iik namelijk al gegoogeld

• Belg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-02 13:37
Als je het aanmaken van MiniDumps aan hebt staan kun je het volgende proberen:
Download en installeer de "debugging tools" (http://www.microsoft.com/...debugging/installx86.mspx). En even de link van "Download Windows Symbol Packages" volgen en het juiste Package downloaden en installeren
Start "WinDbg" en klik op "File" "Symbol file path" en verwijs naar het pad waar je de Symbol files hebt geinstalleerd (bij het XP Package is dat standaard C:\windows\Symbols).

Klik dan op "Edit" "Open/Close Log File" en type iets als: "C:\dumplogding.txt"
Dan op "file" "Open Crash Dump". Ga naar C:\windows\Minidump (of waar je windows staat) en open de laatste dump file.
Type nu onder in beeld (naast KD>) het commando: "!Analyze -v"
Als ie klaar is, klik je weer op "Edit" "Open/Close Log File" en dan op de knop "close open logfile".

Als je dan de "C:\dumplogding.txt" opent, kun je ongeveer zien wat er gebeurd bij het opstarten en welk onderdeel de fout veroorzaakt. (De melding HTTP.SYS die je opgeeft kan uiteindelijk ook veroorzaakt worden doordat een benodigd onderdeel voor de HTTP.SYS niet kan laden).

De log zou moeten beginnen met: "DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL (d1)
An attempt was made to access a pageable (or completely invalid) address at an
interrupt request level (IRQL) that is too high. This is usually
caused by drivers using improper addresses.
"
Mocht dit niet zo zijn, moet je een andere dump file pakken, want dan heb je de dump van de verkeerde BSOD te pakken.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Anders kun je de log eens posten; is altijd wel iets uit te halen.

• iro
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05-2022

iro

:)

Use !analyze -v to get detailed debugging information.

BugCheck 100000D1, {7462, 2, 1, ed44c8d4}

***** Kernel symbols are WRONG. Please fix symbols to do analysis.

Unable to load image HTTP.sys, Win32 error 2
*** WARNING: Unable to verify timestamp for HTTP.sys
*** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for HTTP.sys
*** WARNING: Unable to verify timestamp for NVTcp.sys
*** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for NVTcp.sys
Probably caused by : HTTP.sys ( HTTP+118d4 )

Followup: MachineOwner

Ik heb het probleem ook, ik ga even kijken als ik die symbols instal dat het dan verholpen is. Bedankt voor je uitleg!

Specs pc

• iro
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05-2022

iro

:)

Ok ik heb nu XP UK + SP2 integrated geinstalleerd en ik heb er nu geen last meer van! Heel maf.. Misschien moeten jullie ook proberen om XP met SP2 integrated te bemachtigen.

Succes.

Specs pc

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Oudere of nieuwere versie van netwerkkaart driver proberen :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Het lag inderdaad aan de netwerkkaart van mn asus moederplank. Ik heb de drivers nog niet geupdate (liever lui dan moe, want dan moet ik ik ergens een floppydisk gaan halen) maar ik heb er een PCI-netwerkkaart ingefrot en nu loopt ie RETE stabiel :)

Bedankt voor de posts en de hulp

(K) ME LOVE U ALL (K)
Pagina: 1