Toon posts:

ATI Radeon 9800 Pro Problemen!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ongeveer 2 weken geleden een ATI Radeon 9800 Pro 256mb grafische kaart gekocht voor mijn pc:

AMD 2400+ XP
A7V8X
512mb DDR266
Win XP Pro + SP2
Max power 300W ( 3.3V & 5V = 200 W Max )

Ik heb na een paar keer de drivers opnieuw te hebben geinstalleerd de kaart aan de gang gekregen en hij heeft zover ik weet een week goed gewerkt. Na ongeveer 1 week kwam ik windows niet meer in, na het laad-scherm van windows kreeg ik alleen zwart beeld met bovenin een dikke witte streep of af en toe zwart beeld met meerdere witte/groene strepen. Ik had deze beelden al eens gezien toen ik de kaart de eerste keer installeerde, vandaar dat ik een paar keer de drivers opnieuw heb moeten installeren. Volgens de winkel waar ik de kaart vandaan heb werkt de kaart prima en met mijn computer zelf is ook niks mis, omdat hij met mn oude kaart ( AIW 9000 64mb ) prima werkt. Kan iemand mij misschien op weg helpen uit te vinden wat deze problemen veroorzaakt?

bij voorbaat dank, Kenneth.

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07 10:55
Ok, bij de bios heb je dus goed beeld? Kom je soms wel in windows of nooit? Heb je deze videokaart ook nog in een ander systeem geprobeerd om te kijken of hij daar hetzelfde heeft?

[ Voor 26% gewijzigd door Gody op 29-11-2005 19:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik kan voor de rest overal in, veilige modus van windows en ook vga modus. ik heb zelf geen andere computer waar ik de kaart kan uitproberen. Ik ben vandaag met de kaart terug geweest bij de winkel en zij hebben hem uitgeprobeerd en volgens hun werkt ie gewoon prima. het beeld wat ik kreeg had ik dus met installeren van de kaart ook al eens, maar toen was het na een paar keer opnieuw proberen verholpen, gister heb ik wel 15 keer geprobeerd de drivers opnieuw te installeren en nog vaker opnieuw opgestart, maar ik krijg geen beeld meer, alleen het zwarte met wat strepen of iets dergelijks. Ik krijg wel het idee dat hij gewoon doorstart windows in, omdat de computer alle programma's wel lijkt te laden.

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-07 09:10
Ik heb een best zwakke voeding voor mijn systeem, en als ie het soms niet trekt wil ie nog wel eens rare dingen vertonen of gewoon vastslaan, ik zou proberen om een goede voeding te lenen en dan kijken of hij doorstart.

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-06 08:45
Je voeding is idd wat aan de zwakke kant, misschien dat een A-merk voeding het nog net trekt als je er niet teveel HD's DVD's en andere randapparatuur aan hebt hangen. Omdat je zo met drivers hebt lopen klooien zou ik je aanraden om Drivercleaner eens te draaien, dan weet je zeker dat er geen achtergebleven bestanden roet in het eten gooien.

Drivercleaner linkje

[ Voor 14% gewijzigd door lammert op 29-11-2005 18:36 ]

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-08 10:45

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

ivm aiw en eventueel andere drivers, zou ik juist typisch in safemode (veilige modus) trachten de driver te deinstalleren, en niet JA op de vraag van rebooten antwoorden, waarna je dan met drivercleaner pro alles van ati selecteert (multi cleaning proces aanvinken) en dan ineens alles verwijdert..

Daarna handmatig restarten, gewoon in vga modus windows laden, de hardware detectie laten staan, en dan de driver (nieuwste ati) installeren....

Good Luck!!

edit: en die voeding moet volgens mij wel voldoende zijn, heb zelfs nog met een x800xt pe op een 300w fortron voeding gewerkt, had wat problemen, deze vervangen met een 350w fortron voeding, en problemen bleven, dus verwacht dat die 300w ruim voldoende moet zijn, anders koppel je ff wat dvd/cdr players en/of extra HDD af, om dit uit te sluiten..

[ Voor 29% gewijzigd door SAiN ONeZ op 29-11-2005 18:51 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mn computer geformatteerd en de kaart werkt nu ( nog...? ) eigelijk zonder problemen. Ik moet wel erbij zeggen dat ik verder geen drivers heb geinstalleerd na het formatteren.. Windows heeft dit dus tijdens de installatie zelf gedaan. Toen ik probeerde vlak na het formatteren drivers voor de grafische kaart te installeren kreeg ik weer precies hetzelfde! Dit werkt dus niet.. ik heb toen geen driverclean programma gebruikt maar aangezien ik net had geformatteerd leek me dit niet nodig. Ik heb toen opnieuw geformatteerd en het gewoon zo gelaten als windows het geconfigureerd heeft, wat tot nu toe geen problemen geeft. Bedankt voor jullie snelle reacties, ik zal ze onthouden voor de toekomst ;).
Pagina: 1