HTPC

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• robinm
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-12-2025
Even wat vraagjes voor een HTPC. Ik wil een htpc hebben maar zit een beetje te dubben over de configuratie.
Ik heb nu deze configuratie:
CPU: Celeron® D 315 (2.267 GHz) € 69,-
Geheugen: 2x DIMM 512 MB (voor PC)€ 90,-
Hdd: SpinPoint P (200 GB)-€ 89,-
DVD-reWriters: SH-W162C (16/8/16x, 48/32/48x)€ 45,-
TV-kaart: MCE Card A169 Dual tuner ()€ 149,-
Moederbord: 661FM2-LSR (SiS 661FX)€ 55,-
Videokaart: V9400-X/TD (128 MB DDR-SDRAM)€ 42,-

Een kast kan ik nog niet echt vinden (moet zilver zijn)

Maar ik heb ook een server hier staan. Nu vroeg ik me af of dat te combineren valt en wat dat aan de eisen van de hardware veranderd. En natuurlijk of ik MCE of MediaPortal beter kan gebruiken.

Robin

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:54

Exirion

Gadgetfetisjist

Als je nou zelf even zoekt: mediaportal.sf.net en kun je meteen lezen over hardware requirements. Hardware requirements voor MCE kun je ook makkelijk opzoeken. Zowel bij Microsoft als in topic hier op GoT. De meningen over MCE en Media Portal kun je ook zo vinden.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• robinm
De geld nog steeds de vraag of het werken met een server te doen is

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

robinm schreef op maandag 28 november 2005 @ 19:12:
De geld nog steeds de vraag of het werken met een server te doen is
Een server is nogal een rekbaar begrip. Wat voor server? Een database? Zware webserver?

In principe zal het niet veel veranderen. Op z'n hoogst extra harddiskruimte en meer geheugen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• roelke
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-02 13:21
ik denk een dataserver (stille hdd in de htpc en de zware hdd in de server op zolder)
maar mocht je het zo willen probeer dan we gigbit lan te regelen dan weet je zeker dat je goed zit

I've GoT a solution

• robinm
thanks roelke, wat zou je als minimum eisen nodig hebben met een server voor de data?
kunnen die lager? (met oog op de koeling en het bij behorende geluid)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

robinm schreef op maandag 28 november 2005 @ 19:29:
thanks roelke, wat zou je als minimum eisen nodig hebben met een server voor de data?
kunnen die lager? (met oog op de koeling en het bij behorende geluid)
Kan best ja. Ik gebruik zelfs een MIPS router met 200MHz CPU als servertje. Dat gaat niet zo snel, maar m'n HTPC heeft een Celeron 2GHz met 512MB en dat is als server nog overkill. Een PIII met wat geheugen doet het als server meer dan voldoende, maar voor een MCE systeem is 2GHz met een redelijke videokaart en 512MB toch wel wenselijk,

• roelke
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-02 13:21
klopt ik denk dat een pIII daar goed genoeg voor is (deze gebruiken ook minder den een pentium 4)

[ Voor 18% gewijzigd door roelke op 28-11-2005 19:45 . Reden: typo ]

I've GoT a solution

• robinm
240w voeding is toch meer dan voldoende? of kan het minder? ik zag deze kast namelijk
Silverstone LC11S (R) Zilvere MCE Desktop 300W (2jr) € 167.50 Incl. BTW

http://www.silverstonetek.com/products-lc11.htm

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Als je 'm als HTPC gaat gebruiken, waarom dan geen mobo met onboard video? Goedkoper, minder hitte, betere airflow. Verder is deze Celeron D krap aan als je ooit HD content wilt afspelen.

Wat dacht je van:
AMD Opteron 144 (ongeveer 145 euro incl koeler)
Asus A8N-VM (CSM) of MSI RS482M4-ILD (ongeveer 85 euro)

Slechts 60 euro meer, veel hogere performance, en lager energieverbruik/fan lawaai.

Als kast is de Thermaltake Tenor een best mooie zilveren HTPC behuizing, en niet zo gek duur (ong 90 euro excl voeding).

• robinm
hij komt op een tv dus die onboard gaat iig niet lukken.

Maar als de content vanaf een server komt? moet die dan zo krachtig zijn :|

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Allebei die borden hebben TV-out, hoor!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

dreamvoid schreef op maandag 28 november 2005 @ 22:58:
Allebei die borden hebben TV-out, hoor!
En al hebben ze dat niet: met een Radeon (ook onboard) is het heel makkelijk om een VGA->SCART kabel te maken. Heb je perfect beeld, vooral met opgenomen interlaced PAL video. Ik heb een HTPC gebaseerd op een Asus Pundit-R met onboard 9100IGP. Tegenwoordig heb ik een LCD TV maar ik gebruikte met m'n CRT een VGA->SCART kabel.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Kijk in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? wat er in een boodschappenlijstjestopicstart hoort te staan. Bij gebrek aan eigen inzet gaat deze dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.