[PHP/MySQL]mysql op andere server gebruiken

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mijn probleem is als volgt.

Ik onderhoud een website voor een bedrijf.
Dat bedrijf had toen al eens een website laten maken en laten hosten bij www.vip.nl
Alleen nu wil hij een wat dynamischere site.
Hiervoor gebruik ik PHP i.c.m met MySQL.

Bij het pakket waarop de website gehost word. word mysql niet bijgeleverd.
Thuis draai ik wel een MySQL server, alleen krijg ik vanaf de host daar geen verbinding met mijn Mysql server.
Dit verbindingsscript gebruik ik
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$connectie = mysql_connect("ipadres mijn mysql server" , "username", "wachtwoord")
or die("kan geen verbinding maken met de database error:" .mysql_error() );

$selectie = mysql_select_db("datbasenaam",$connectie)
or die("kan de database niet selecteren");
?>

Als ik daar dus mijn IP adres invul(ipv localhost) dan krijg ik de volgende error
code:
1
Warning: mysql_connect(): #HY000Host 'ws09.provider.nl' is not allowed to connect to this MySQL server

ook als ik daar ipv mijn IP adres mijn complete hostnaam invul geeft hij dezelfde error.

Is het uberhaupt wel mogelijk om dit voor elkaar te krijgen?ik kan er namelijk maar weinig over vindne omdat veel mensen localhost gebruikt(wat ook begrijpelijk is ivm de veiligheid)

Uiteraard had ik de MySQL poorten ook allemaal juist doorgemapped, maar dat mocht niet baten helaas

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 12:38
Heb je bij je MySql users wel aangegeven dat vanaf het externe IP adres geconnect kan worden?

dus user%'HOSTADRES'

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Bij de inloggegevens in MySQL zul je ook aan moeten geven vanaf welke host(s) die gebruiker in mag loggen. Zie hiervoor oa het hoofdstuk over het aanmaken van gebruikers in de MySQL manual.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 14:55
Hey,

Heb je de betreffende host + gebruiker wel toegang gegeven?

Even voor de duidelijkheid, dit gaat niet echt snel werken... Ik heb het zelf ook eens geprobeerd maar het werk 100x sneller als je Databaseserver / webserver bijvoorbeeld naast elkaar staan of op 1 machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04 18:06

[ash]

Cookies :9

Je zal ook de poort waar mysql opdraait (standaard 3306) open moeten zetten op je firewall/router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
[ash] schreef op maandag 28 november 2005 @ 17:47:
Je zal ook de poort waar mysql opdraait (standaard 3306) open moeten zetten op je firewall/router.
Lees mijn startpost eens!
AvOn schreef op maandag 28 november 2005 @ 17:45:
Heb je bij je MySql users wel aangegeven dat vanaf het externe IP adres geconnect kan worden?
dus user%'HOSTADRES'
Yep nu werkt het idd!
Bedankt voor je hulp , net als de rest hoor!
Kon alleen weinig erover vinden , dus had me nogal rot lopen zoeken , waarschijnlijk op verkeerde termen
solopher schreef op maandag 28 november 2005 @ 17:46:
Even voor de duidelijkheid, dit gaat niet echt snel werken... Ik heb het zelf ook eens geprobeerd maar het werk 100x sneller als je Databaseserver / webserver bijvoorbeeld naast elkaar staan of op 1 machine.
Hmm opzich werkt het wel lekker.
Het is natuurlijk niet hetzelfde alsdat die 2 componenten op 1 pc staan , maar voor dit gebruik(het is ook niet eens intensief gebruik) is het snel genoeg

[ Voor 77% gewijzigd door degroot op 28-11-2005 18:48 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 17:05
Als je data niet erg onderhevig is aan verandering (geen user accounts/webshop ding) en je mysql alleen gebruikt om standaard pagina's uit te poepen die eens in de zoveel tijd door de beheerder worden aangepast, zou je kunnen overwegen om gewoon bestanden te gebruiken.
De site laad een stuk sneller, en is bent niet afhankelijk van jouw machine achter jouw internet verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
Idd, het risico dat je site down gaat is nu in eens een stuk groter. Zodra jou verbinding thuis problemen heeft of je server thuis dan is de website ook meteen "down"

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 22:58

igmar

ISO20022

degroot schreef op maandag 28 november 2005 @ 17:43:
Als ik daar dus mijn IP adres invul(ipv localhost) dan krijg ik de volgende error
code:
1
Warning: mysql_connect(): #HY000Host 'ws09.provider.nl' is not allowed to connect to this MySQL server
google

waarbij hit #1 al de oplossing biedt.

[ Voor 9% gewijzigd door igmar op 29-11-2005 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schonhose
  • Laatst online: 17-09 20:01

Schonhose

Retro Icoon

igmar schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 12:51:
[...]
google

waarbij hit #1 al de oplossing biedt.
hit#1 biedt alleen de vraagstelling die onbeantwoord is gebleven.

Volgens mij is dit een instelling in je configuratie. Ik meen ergens gelezen te hebben dat je MySQL zo kan beperken dat je alleen een connectie mag aangaan vanaf localhost.

Ik vermoed dat het in httpd.conf ergens staat.

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-03 20:39

Hagar

Diabootic

Schonhose schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 13:22:
[...]
hit#1 biedt alleen de vraagstelling die onbeantwoord is gebleven.
In tegenstelling, hit 1 geeft de volledige oplossing als je ff wat verder naar beneden scrolled.
Volgens mij is dit een instelling in je configuratie. Ik meen ergens gelezen te hebben dat je MySQL zo kan beperken dat je alleen een connectie mag aangaan vanaf localhost.

Ik vermoed dat het in httpd.conf ergens staat.
Dat kan, maar dat staat zeker niet in de config van je webserver ;)

Maar zoals je kon zien in de error werd de verbinding expliciet geblokeerd door mysql vanwege onvoldoende rechten.

Nu ook zonder stropdas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

degroot schreef op maandag 28 november 2005 @ 17:43:
Mijn probleem is als volgt.

Ik onderhoud een website voor een bedrijf.
Dat bedrijf had toen al eens een website laten maken en laten hosten bij www.vip.nl
Alleen nu wil hij een wat dynamischere site.
Hiervoor gebruik ik PHP i.c.m met MySQL.

Bij het pakket waarop de website gehost word. word mysql niet bijgeleverd.
Thuis draai ik wel een MySQL server, alleen krijg ik vanaf de host daar geen verbinding met mijn Mysql server.
Mischien een dom idee hoor, maar je kunt ook de hosting toko vragen wat het kost om een mySQL database te krijgen. Remote mysql gaat de performance van die website niet echt positief helpen namelijk.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schonhose
  • Laatst online: 17-09 20:01

Schonhose

Retro Icoon

Hagar schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 13:35:
[...]

In tegenstelling, hit 1 geeft de volledige oplossing als je ff wat verder naar beneden scrolled.
De eerste hit is bij mij http://www.experts-exchan...ses/Mysql/Q_20992690.html, ik zal wel ontzettend blind zijn, maar ik zie geen oplossing. :P
Dat kan, maar dat staat zeker niet in de config van je webserver ;)

Maar zoals je kon zien in de error werd de verbinding expliciet geblokeerd door mysql vanwege onvoldoende rechten.
Onvoldoende rechten kunnen ook in de httpd.conf gezet worden van de server. Let wel: de server waarop je de database probeerd te benaderen. Aanpassingen op je eigen server zal niet tot gewenste resultaat leiden.

Maar dat leek me duidelijk. ;)

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 17:11

Gertjan

mmmm, beer...

Schonhose schreef op woensdag 30 november 2005 @ 13:02:
De eerste hit is bij mij http://www.experts-exchan...ses/Mysql/Q_20992690.html, ik zal wel ontzettend blind zijn, maar ik zie geen oplossing. :P
http://www.hansanders.nl ;) B)

Ik zie eronder toch echt de volgende replies staan die wel een oplossing bieden.
code:
1
2
3
4
5
6
Comment from madwax
Date: 05/19/2004 01:25AM PDT

The problem is that your user is not allowed to connect from that host. By default all users are only allowed to connect from localhost, i.e. the same computer. A soultion could be to log in through localhost and change the user to be allowed to login from all domains (i.e. change the host-field in user-table in the mysql-database from localhost to %).

//madwax

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Accepted Answer from psadac
Date: 05/19/2004 02:42PM PDT
Grade: A

if you want to allow a user called 'myuser' to connect from any host with the password 'mypassword' :

GRANT ALL PRIVILEGES ON *.* TO 'myuser'@'%' IDENTIFIED BY 'mypassword' WITH GRANT OPTION;

if you want to allow a user called 'myuser' to connect from your station with the password 'mypassword' :

GRANT ALL PRIVILEGES ON *.* TO 'myuser'@'192.168.1.3' IDENTIFIED BY 'mypassword' WITH GRANT OPTION;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 14:55
Als je even had gekeken.....

De TS heeft allang een keer gepost.. dat het al werkt, dus eigenlijk een beetje nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 17:11

Gertjan

mmmm, beer...

solopher schreef op woensdag 30 november 2005 @ 14:21:
Als je even had gekeken.....

De TS heeft allang een keer gepost.. dat het al werkt, dus eigenlijk een beetje nutteloos.
Sorry?

1) een discussie is niet direct afgelopen als de TS zijn antwoord heeft.
2) het lijkt mij handig voor mensen met hetzelfde probleem om via de search het antwoord direct in dit topic te kunnen vinden. De twee posts uit de thread op expertsexchange vind ik een stuk beter uitgelegd en van toepassing op dit probleem dan de meeste posts in dit topic (op AvOn na :) ).

Maar goed, posts zoals de jouwe en deze zijn pas echt nutteloos. :)
Pagina: 1