Mijn probleem is als volgt.
Ik onderhoud een website voor een bedrijf.
Dat bedrijf had toen al eens een website laten maken en laten hosten bij www.vip.nl
Alleen nu wil hij een wat dynamischere site.
Hiervoor gebruik ik PHP i.c.m met MySQL.
Bij het pakket waarop de website gehost word. word mysql niet bijgeleverd.
Thuis draai ik wel een MySQL server, alleen krijg ik vanaf de host daar geen verbinding met mijn Mysql server.
Dit verbindingsscript gebruik ik
Als ik daar dus mijn IP adres invul(ipv localhost) dan krijg ik de volgende error
ook als ik daar ipv mijn IP adres mijn complete hostnaam invul geeft hij dezelfde error.
Is het uberhaupt wel mogelijk om dit voor elkaar te krijgen?ik kan er namelijk maar weinig over vindne omdat veel mensen localhost gebruikt(wat ook begrijpelijk is ivm de veiligheid)
Uiteraard had ik de MySQL poorten ook allemaal juist doorgemapped, maar dat mocht niet baten helaas
Ik onderhoud een website voor een bedrijf.
Dat bedrijf had toen al eens een website laten maken en laten hosten bij www.vip.nl
Alleen nu wil hij een wat dynamischere site.
Hiervoor gebruik ik PHP i.c.m met MySQL.
Bij het pakket waarop de website gehost word. word mysql niet bijgeleverd.
Thuis draai ik wel een MySQL server, alleen krijg ik vanaf de host daar geen verbinding met mijn Mysql server.
Dit verbindingsscript gebruik ik
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
| <?php $connectie = mysql_connect("ipadres mijn mysql server" , "username", "wachtwoord") or die("kan geen verbinding maken met de database error:" .mysql_error() ); $selectie = mysql_select_db("datbasenaam",$connectie) or die("kan de database niet selecteren"); ?> |
Als ik daar dus mijn IP adres invul(ipv localhost) dan krijg ik de volgende error
code:
1
| Warning: mysql_connect(): #HY000Host 'ws09.provider.nl' is not allowed to connect to this MySQL server |
ook als ik daar ipv mijn IP adres mijn complete hostnaam invul geeft hij dezelfde error.
Is het uberhaupt wel mogelijk om dit voor elkaar te krijgen?ik kan er namelijk maar weinig over vindne omdat veel mensen localhost gebruikt(wat ook begrijpelijk is ivm de veiligheid)
Uiteraard had ik de MySQL poorten ook allemaal juist doorgemapped, maar dat mocht niet baten helaas
www.degroot-it.nl