[xfx6600GT]dual dvi clone veranderen tijdens video afspelen

Pagina: 1
Acties:

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:49

mr_petit

opperprutser

Topicstarter
situatie:
Ik heb een xfx6600GT (dual dvi) waarbij zowel m'n monitor als lcd tv via dvi zijn aangesloten.
Vanaf mijn toetsenbord kan ik mijn lcdtv niet zien.
De lcdtv is als clone ingesteld op nview. (op z'n native resolutie; waarbij m'n gewone monitor als primary staat aangegeven en de lcdtv als secondary)
Als ik een dvd'tje kijk, start ik 'm op via m'n gewone monitor (bij m'n tobo), m'n gewone monitor staat dan nog als primary aangegeven, zodat ik het beeld van de dvd zie (de dvd wordt kennelijk alleen op
de primary monitor weergegeven). Ik wandel dan door de menu's, en als de hoofdfilm begint, verander ik (binnen de clone instellingen) de primary monitor van m'n gewone monitor naar m'n lcd tv (en ga ik de film kijken).

Nu komt het probleem: dat veranderen (tijdens dat de dvd speelt) werkt alleen met de nvidia drivers 66.93. Aangezien dat prehistorische drivers zijn, wil ik dat veranderen (bijv. BF2 wil graag nieuwere dirvers zien (geeft ie aan), BF2 draait voor m'n gevoel ook niet altijk 100% stabiel).
Bij alle nieuwere drivers wordt het clone instellingen menu'tje echter grijs als er een dvd speelt.

De dvd via video overlay afspelen werkt niet: hij maakt er een 4:3 signaal van (ongeacht de verhouding van de primary display). Als ik daar via m'n tv een 16:9 signaal van maakt kan hij het alleen in de breedte uitrekken (scale/zoom werkt niet bij een dvi signaal).

Heeft er een oplossing voor mijn probleem?

[ Voor 8% gewijzigd door mr_petit op 28-11-2005 17:43 ]

"man is not truly one, but truly two,"

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Sorry, niet goed gelezen

[ Voor 85% gewijzigd door Mentox op 29-11-2005 07:47 ]

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Topicstarter
..

[ Voor 101% gewijzigd door mr_petit op 06-12-2005 19:58 ]

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Topicstarter
*kickje

Weet iemand misschien een andere manier (of een tooltje) waarbij de video overlay via dvi ook echt in 16:9 wordt verzonden? (dus niet 16:9 video in een 4:3 signaal zoals dat kennelijk standaard gebeurt)
Dat zou namelijk ook voor een oplossing zorgen.

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-07 00:10
Ik zou een draadloze muis kopen (bluetooth) en dan voordat je de film start je TV op primary zetten. (Kan ook met short-cut (bv. via knopje op muis) profiel laden uit nview).

Vervolgens wandel je naar je TV en doe je alles met je muis. Zo doe ik het al een lange tijd. Het switchen tijdens het afspelen mag niet, omdat de boel dan vast kan lopen. Ik kan het echter wel via de profielen, maar vaak loopt de film dan vast.

Voor 16:9 instellingen etc. zou ik ZoomPlayer pro gebruiken als player. Misschien kun je daar iets meer mee?

Heb je trouwens niet dat bij clone de beide resoluties gelijk moeten zijn? Anders gaat het beeld toch scrollen op de secondary? Anders zou je namelijk zonder overlay kunnen kijken, bv VMR9, kan ook met zoomplayer.

[ Voor 17% gewijzigd door Pino64 op 19-04-2006 20:02 ]