[X800 GTO] Beeld wil niet op 2 schermen

Pagina: 1
Acties:

• markg85
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-07 22:24
Hallo,

Ik heb sinds een kleine 2 weken een X800 GTO vga kaart en ik wou nu eens proberen of ik me scherm over mijn scherm en de tv kon opsplitsen om daar films op te kijken. Met me oude kaart (9600SE) dee je gewoon op je beureablad rechtermuisknop --> eigenschappen --> instellingen en daar dan op de 2de monitor weer rechtermuisknop en dan op gekoppeld klikken en dat werkte gewoon goed

Bij deze kaart lijkt alles hetzelfde maar zodra ik de instellingen toepas is de 2de monitor weer uitgeschakeld :s ik krijg dus nooit beeld op me 2de monitor :s

Wat ik heb geprobeert:
- google... niet echt wat gevonden
- zooi verschillende kabels
- me hoofd monitor aangesloten op de digitale poort van me vga kaart
- me hoofd monitor aangesloten op de analoge poort van me vga kaart
- ATI CCC
- gewoon beldschermeigenschappen
- ik heb ook bij de geinstalleerde hardware gekeken wat allemaal goed lijkt

Nog even voor de duidelijkheid.. ik probeer me tv dus aan te sluiten via dat ronde poortje in me vga kaart!!

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen
Thanx.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-08 18:10

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Afaik kun je ergens aangeven dat je het detecteren van je TV forceert.

Waarom gebruik je trouwens neit de theatre mode van Ati? Dan wordt, zodra er iets met een overlay gestart wordt (wat over het algemeen het geval is bij het afspelen van filmpjes) Het complete beeld op de overlay naar de TV gestuurd. Dat gebruik ik altijd om TV te kijken via de PC. Het werkt zelfs met embedded media spelers zoals bij uitzendinggemist.nl.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• markg85
Janoz schreef op maandag 28 november 2005 @ 17:23:
Afaik kun je ergens aangeven dat je het detecteren van je TV forceert.

Waarom gebruik je trouwens neit de theatre mode van Ati? Dan wordt, zodra er iets met een overlay gestart wordt (wat over het algemeen het geval is bij het afspelen van filmpjes) Het complete beeld op de overlay naar de TV gestuurd. Dat gebruik ik altijd om TV te kijken via de PC. Het werkt zelfs met embedded media spelers zoals bij uitzendinggemist.nl.
theatre.. nooit geweten dat die erin zit.. waar zit die dan :s
Dat forceren komt me idd bekend voor maar niet van ATI.. wel bij nvidia drivers :p misschien heeft ati dat ook wel ergens?? ik kan het niet vinden... niet in ACCC en beldscherm instellingen van windows

//EDIT//

ik installeer nu weer allemaal ati zooi waardoor het MOGELIJK zou gaan werken..
geinstalleerd en werkt dus mooi niet
ERAF met die shit.. het moet gewoon in de beeldschereigenschappen aan te zetten zijn

[ Voor 12% gewijzigd door markg85 op 28-11-2005 17:52 ]

• markg85
Oke.. ik heb nu de standaart ati drivers geinstalleerd ZONDER CCC maar met de opties voor het beeldscherm controle paneel en ik kan nu idd het 2de beeldscherm/tv forceren en die ziet ie ook :D maar wat ik wou kan nog steeds niet.. bijde apparaten aan :(

Dus als iemand een idee heeft :)