Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Spyware] Meldingen dat ik spyware heb, niets te vinden*

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik krijg steeds van windows een irritante melding dat ik spyware heb. Ik heb norton 2006 al laten scannen en kan niks vinden, en ad-aware ook niet. Net zoals 1000 andere programma's. Kan ik die melding niet weghalen, want ik word er gek van >:).

En als ik op die melding klik krijg ik allemaal anti-spyware programma's die ik kan downloaden. En soms krijg ik een error dat ik spyware heb en als ik op ok klik kan ik het verwijderen met spyware programma;s. Ik kan dus geen spyware vinden en mijn cpu gebruik is ook normaal. Kan ik dus die irritante meldingen weg krijgen?

bedankt

Verwijderd

a: Welk OS gebruik je?
b: Staat je popup blokkering aan?
c: enz.........welke programma's heb je laten zoeken op spyware??

Verwijderd

En van welk programma komen die vensters?
Als ze van je browser zijn gok ik er op dat het gewoon reclame is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 16:57:
En van welk programma komen die vensters?
Als ze van je browser zijn gok ik er op dat het gewoon reclame is.
Dat denk ik dus ook.

Maar TS kijk eens of je met Firefox er ook last van hebt. 8)

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-11 22:30
Het zou heel goed kunnen dat die meldingen zelf al worden veroorzaakt door spyware.
En verder gaat ik mee in de de vraag van RobuZZ welke anti-spyware programma's je al gebruikt heb. Wat waren de resultaten daarvan, werden er dingen gevonden en wel/niet verwijderd en heb je het ook in de veilige modus geprobeerd?

Heb je anders een screenshot als voorbeeld van zo'n melding?

En zie verder:
[rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml]
http://www.spywarewarrior.com/rogue_anti-spyware.htm (met name het kopje 'Trustworthy Anti-Spyware Products')

[ Voor 3% gewijzigd door Sassie op 28-11-2005 17:00 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

1. Neem de faq van B&V door: Beveiliging en Virussen - FAQ

2. Scan dan een sGOED.

3. Ik schat zo in dat je een nep-antispyware programm hebt gedownload (welk programm geeft de popup? ) vanuit zo'n window "your computer may have spyware"(wat gewoon een recalme banner in een webpagina is) . Dan krijg je in je tray in het vervolg een melding dat je spyware hebt en dat je de volledige versie moet downloaden. (payware). niet doen --> zie 1.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:58

Eagle Creek

Breathing security

Lees de handleiding van HijackThis:
http://www.antispywareoff...jackthis/handleiding.html (of van bovenstaande sites)

Plaats daarna je HijackThis-log in de volgende sectie:
http://www.antispywareoff...rum/forumdisplay.php?f=38

Vermeld ook daar je probleem erbij.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zoals je ziet - dit topic hoort beter op z'n plek in Beveiliging & Virussen - ik ga je topic dan ook even verplaatsen :)

Windows Operating Systems >> Beveiliging & Virussen

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 19:01
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat je messenger-service nog aanstaat, kijk daar eens naar?

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik windows xp, en heb gescanned met norton 2006, ad-aware, spy sweeper.
Mijn pop-up blokker staat ook aan. Die vensters komen niet in mijn browser, maar in windows zelf. Onder in de balk waar alle icoontjes staan komt de hele tijd een melding in beeld. met Your computer is infected! en als je erop klik krijg je anti spyware programma's. Maar het blijf komen en als ik het weg klik kom het weer terug. Ik heb denk ik geen spyware want heb nog niks kunnen vinden.

Ik kan ook mijn startpagina niet wijzigen hij blijft op een pagina staat met anti spyware programmas erop.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2005 20:42 ]

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-11 22:30
Lijkt je probleemop een van de volgende topics (en zo ja welke)?
[rml][ xp] spyware niet weg te krijgen[/rml]
[rml][ XP] Spyware melding?![/rml]
Trojan.Desktophijack.B
Zie ook [search= spyware melding]

Heb je trouwens al in veilige modus geprobeerd te scannen?

/edit:
Nog een topic met soortgelijke problemen: nog steeds een probleem, windows security center

[ Voor 24% gewijzigd door Sassie op 28-11-2005 23:12 ]

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Krijg je die melding in zo'n geel ballonnetje bij de systemtray? Zoja, die spyware had ik een paar dagen geleden ook. Ik heb 1001 anti-spyware en virusscanner geprobeerd maar uiteindelijk kreeg ik het alleen weg met systeemherstel.

Verwijderd

Topicstarter
JA die heb ik ook, ik heb ook al systeemherstel geprobeerd maar dat werkt niet meer.

Ik word er echt niet goed van, de hele tijd die melding, en ik kan mijn startpagina niet meer wijzigen. En ik kan niks vinden@!

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2005 21:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn duidelijk geen meldingen van windows, want die maakt niet van zulke domme opmerkingen.
Ik heb al met veel programmas gescanned en krijg het echt niet weg :(

Het is echt heel irritant.

Verwijderd

Heet het programma (wat dat veroorzaakt) niet toevallig Spyracy spywarekiller...piracy .of zoiets.
De-installeer alle programma's via software die met anti spyware te maken hebben. En installeer daarna weer eens Hitman Pro.
Installeer ook eens Microsoft anti-spyware!!

en scannen maar.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 14:09 ]

Pagina: 1