Toon posts:

[SVN] Subversion voor webprojecten

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil graag webprojecten in Subversion gaan bijhouden, maar ik ben nieuw met dit systeem en met versiebeheer in het algemeen.
Ik heb SVN draaiende, en met tortoisesvn lukt het me om vanaf files vanaf mijn workstation te committen en te checken.
Ideaal voor C, Java en dat soort projecten, maar ik wil het nu gaan gebruiken voor een PHP project.
We hebben de www-root over het netwerk gedeeld, en daarin passen we met ca. vier personen de PHP files aan. Hoe kan dit nu het beste in Subversion worden gezet? Is in dit geval de www-root de 'local repository' die anders 'je eigen computer' is?
Ik ben benieuwd hoe dit doorgaans wordt gedaan. (in het oreilly subversion boek wordt niet over deze situatie gesproken)

bedankt

(oja iemand ervaring met Trac?)

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

Gewoon de development files in de SVN zetten en af en toe een update doen in je www-root ?

Je moet in ieder geval niet je www-root als svnroot gaan gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
simple as that?
bedankt!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:57

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Waarom werken jullie rechtstreeks in 1 www-root? Het lijkt me handiger dat iedereen zijn eigen versie heeft. Dan heb je ook geen last van de problemen die anderen veroorzaken. Zodra je iets af hebt check je dat in zodat dit ook beschikbaar komt bij de andere gebruikers. Het 'live' zetten doe je vervolgens rechtstreeks vanuit svn (dus niet vanaf je lokale versie!). Eventueel tag je die release. Op die manier weet je zeker dat de live versie ook daadwerkelijk in het versie beheer zit.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Janoz schreef op maandag 28 november 2005 @ 17:17:
Waarom werken jullie rechtstreeks in 1 www-root? Het lijkt me handiger dat iedereen zijn eigen versie heeft. Dan heb je ook geen last van de problemen die anderen veroorzaken. Zodra je iets af hebt check je dat in zodat dit ook beschikbaar komt bij de andere gebruikers. Het 'live' zetten doe je vervolgens rechtstreeks vanuit svn (dus niet vanaf je lokale versie!). Eventueel tag je die release. Op die manier weet je zeker dat de live versie ook daadwerkelijk in het versie beheer zit.
Inderdaad, zo doen we dat bij mij op 't werk ook. Er is ook ene php-plugin voor Eclipse, gebruik je die ook?

[ Voor 6% gewijzigd door Skaah op 28-11-2005 17:22 ]

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Je kan een hook maken die bij iedere commit een export doet naar je wwwroot.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik denk dat de meeste developers gewoon lokaal apache willen/zullen draaien, en die zullen dus waarschijnlijk gewoon hun working copy op de eigen pc hebben staan.

Als dat niet het geval is dan is het gebruikelijk om gewoon op /~devver1/ en dergelijke je working copy te hebben staan. Pas als een nieuwe functie of bugfix helemaal af is en in ieder geval lokaal getest (geen parse errors enzo), commit je de boel :).

Zoals al opgemerkt kan je automatisch na elke commit de site laten uitchecken naar bijvoorbeeld /testsite/ en af en toe een stabiele versie taggen en die exporteren naar /stable/ :)
Pagina: 1