Beste medetweakers,
Graag eens jullie ideeen, ik wil voor een 40 a 50 users ervoor zorgen dat bij het inloggen in windows hun mail automatisch geconfigureerd wordt.
Wat heb ik:
Optie 1 was: prf files voor outlook.
Microsoft biedt de mogelijkheid om met behulp van prf files, outlook te configureren, dus dacht ik gewoon voor iedere user een prf te maken. Echter bij de imap settings kan ik nergens een paswoord ingeven.
Optie 2 was: iaf files voor outlook express.
Zelfde verhaal, ik kan geen paswoord ingeven voor een imap gebruiker, en het is ook twijfelachtig of ik een iaf silent kan importeren.
Wat er variabel is:
* Weergave naam
* emailadres
* user
* paswoord
Al deze gegevens zitten momenteel in een mysql db waaruit die server de postfix configs genereerd.
Wat is jullie idee om eenvoudig deze accounts te configgen bij het inloggen ?
Graag eens jullie ideeen, ik wil voor een 40 a 50 users ervoor zorgen dat bij het inloggen in windows hun mail automatisch geconfigureerd wordt.
Wat heb ik:
- Posfix mailserver op linux host toegankelijk via imap.
- Windows 2003 AD
- 95 % van de clients is windows 2000 pro
- Oulook Express of Outlook 2003
Optie 1 was: prf files voor outlook.
Microsoft biedt de mogelijkheid om met behulp van prf files, outlook te configureren, dus dacht ik gewoon voor iedere user een prf te maken. Echter bij de imap settings kan ik nergens een paswoord ingeven.
Optie 2 was: iaf files voor outlook express.
Zelfde verhaal, ik kan geen paswoord ingeven voor een imap gebruiker, en het is ook twijfelachtig of ik een iaf silent kan importeren.
Wat er variabel is:
* Weergave naam
* emailadres
* user
* paswoord
Al deze gegevens zitten momenteel in een mysql db waaruit die server de postfix configs genereerd.
Wat is jullie idee om eenvoudig deze accounts te configgen bij het inloggen ?
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"