[2000/XP/2003] Automatisch mail clients configgen bij login.

Pagina: 1
Acties:

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Topicstarter
Beste medetweakers,

Graag eens jullie ideeen, ik wil voor een 40 a 50 users ervoor zorgen dat bij het inloggen in windows hun mail automatisch geconfigureerd wordt.

Wat heb ik:
  • Posfix mailserver op linux host toegankelijk via imap.
  • Windows 2003 AD
  • 95 % van de clients is windows 2000 pro
  • Oulook Express of Outlook 2003
Waarschijnlijk is jullie eerste idee, installeerd exchange daarmee gaat het automatisch, dat is nu geen optie, het is voor een lagere school en de mail wordt niet zo veel gebruikt om voor 50 man exchange aan te kopen, buiten mail hebben ze niets van de functies nodig.

Optie 1 was: prf files voor outlook.

Microsoft biedt de mogelijkheid om met behulp van prf files, outlook te configureren, dus dacht ik gewoon voor iedere user een prf te maken. Echter bij de imap settings kan ik nergens een paswoord ingeven.

Optie 2 was: iaf files voor outlook express.

Zelfde verhaal, ik kan geen paswoord ingeven voor een imap gebruiker, en het is ook twijfelachtig of ik een iaf silent kan importeren.

Wat er variabel is:
* Weergave naam
* emailadres
* user
* paswoord

Al deze gegevens zitten momenteel in een mysql db waaruit die server de postfix configs genereerd.

Wat is jullie idee om eenvoudig deze accounts te configgen bij het inloggen ?

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

WOS >> OFF

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Ik geef dit een grote trap omdat het probleem weer actueel is. Ik was het een beetje uit het oog verloren maar die mensen zijn weer aan mijn mouw aan het trekken en ik zie het manueel niet echt zitten.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:02

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Voor zower ik weet is het niet mogelijk om passwords mee te geven in een PRF-file. Ik heb eea net nog gecontroleerd met de Custom Installation Wizard uit de Office 2003 Resource Kit. Hiermee is het mogelijk om een transform-file aan te maken, welke gebruikt kan worden om Office unattended te installeren (inclusief usersettings zoals mailprofielen voor Outlook). Ook met de CIW is het niet mogelijk om een password mee te geven.

Ik vermoed dat het de bedoeling is dat je de config meegeeft (via PRF of welke methode dan ook) en dat bij het eerste gebruik het password gevraagd wordt aan de gebruiker. Vervolgens zal deze ge-hashed opgeslagen worden.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07-2025
Wij gebruiken Exchange4Linux voor een aantal gebruikers, dat is puur en alleen voor mail. Voor meer info hierover zou je contact op moeten nemen met Terrazur in Barneveld.

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Het probleem bestaat nog steeds, alleen mag van mij het product wijzigen dus het mag gerust een andere liefst gratis mailserver zijn op linux of windows.

Pagina: 1