heeft ook iemand een mobo met VIA MVP3 (super socket7) en daarmee de USB poort werkend onder windows2000?? Ik krijg hem nl. niet werkend..
Verwijderd
Ik heb een AOpen AX59pro socket7 mobo (via mvp3). Ik draai windows 98. Gisteren heb ik voor het eerst een USB apparaat aangesloten, een zip250. Ik kan gewoon de verwisselbare schijf in de verkenner zien. Ook kan ik bestanden op de zipdisk wissen.
MAAR, schrijven naar die zipdisk lukt voor geen meter. Hele systeem loopt moervast. Alleen harde reset werkt nog...
Zijn dit problemen die jij herkent?
Of werkt usb onder win98 bij jou wel?
Ik weet alleen niet wat te doen
greetz Koning Jan
MAAR, schrijven naar die zipdisk lukt voor geen meter. Hele systeem loopt moervast. Alleen harde reset werkt nog...
Zijn dit problemen die jij herkent?
Of werkt usb onder win98 bij jou wel?
Ik weet alleen niet wat te doen
greetz Koning Jan
ik gebruik ook nog windows millennium (als 2de OS), en daar doet de usb poort hetw el gewoon.. ik heb het alleen geprobeerd met mn muis en die wordt gewoon herkend.. ik zou niet weten of andere apparaten het ook doen..
Je hebt wel de via 4in1 drivers geinstalleerd? En een USB filter driver van via?
maar mn usb hardware lijkt dus wel te werken.. naar onder win2k niet..
Je hebt wel de via 4in1 drivers geinstalleerd? En een USB filter driver van via?
maar mn usb hardware lijkt dus wel te werken.. naar onder win2k niet..
Hmm vaag dan.. wat voor apparaat gebruik je op usb?
ik heb een epox mvp3 moederbord ook met usb en het draait onder windows 2000 pro. Ik heb een usb muis en deze doet perfect, gewoon na de install al..
ik heb een epox mvp3 moederbord ook met usb en het draait onder windows 2000 pro. Ik heb een usb muis en deze doet perfect, gewoon na de install al..
hmz vaag.. misschien moet ik dan es een nieuwe install doen.. maar ik had win2k dr nog op staan met een oud moederbord.. toen heb ik dit moederbord dr in gezet en hij herkende de USB poort als 'Niet ondersteunde USB controller' (oid).. toen heb ik wat drivers geprobeerd van via en met veel foutmeldingen wordt ie nu wel gezien alleen hij doet niks..
maar jij (_hades_) hoefde dus NIKS in te stellen? Gewoon win2k installeren en hij deed het?
maar jij (_hades_) hoefde dus NIKS in te stellen? Gewoon win2k installeren en hij deed het?
Verwijderd
Om gelijk even antwoord te geven: Nee ik heb het ook NIET werken

Ik heb zo'n Epox Mobo met het zelfde chipset, en met USB is het superbrak.. Ik heb zo'n USBradio, wil totaal niet werken.
Onder W2K krijg ik geen enkel USB apparaat aan de praat
Onder Windows ME weet ik niet, ik zal zometeen FF me webcam voor je aansluiten, kijken of dat wil
Misschien zou er wat verbetering zijn als je je bios ging flashen, maar daar weet ik niks over!
Ik heb zo'n Epox Mobo met het zelfde chipset, en met USB is het superbrak.. Ik heb zo'n USBradio, wil totaal niet werken.
Onder W2K krijg ik geen enkel USB apparaat aan de praat
Onder Windows ME weet ik niet, ik zal zometeen FF me webcam voor je aansluiten, kijken of dat wil
Misschien zou er wat verbetering zijn als je je bios ging flashen, maar daar weet ik niks over!
Jep het werkte bij mij direct, ik hoefde niets in te stellen of installeren ofzo..Op vrijdag 19 januari 2001 14:31 schreef rick_h het volgende:
misschien moet je eens je bios flashen met een nieuwe bios, ik heb dat laatst ook gedaan, misschien dat het daar aan ligt dat het bij mij wel werkt en bij jou niet (ik weet het niet zeker want toen draaide ik nog geen win2000)
btw ik heb de epox mvp3g-2 das geloof ik 1 van de laatste mvp3 bordjes die is uitgekomen..
ik heb een DFI P5BV3+.. met bios uit 3 jan. 2000.. is volgens mij de nieuwste die te krijgen is..
ik had ook al een mailtje naar DFI gestuurd en daar zeiden ze dat de USB functie (nog?) niet ondersteunt werd onder win2K.. en dat ik maar naar VIA moest mailen. via heeft nog niet gereageerd.. maar dr staan wel drivers (beta) voor USB onder win2k.. die doen het bij mij niet goed (installprogje crasht al
).. dus ik vroeg me af of het echt niet kon... maar blijkbaar dus wel als hij het bij iemand anders wel doet..
ik had ook al een mailtje naar DFI gestuurd en daar zeiden ze dat de USB functie (nog?) niet ondersteunt werd onder win2K.. en dat ik maar naar VIA moest mailen. via heeft nog niet gereageerd.. maar dr staan wel drivers (beta) voor USB onder win2k.. die doen het bij mij niet goed (installprogje crasht al
Hmm.. misschien dat epox zelf er nog een beetje aan geknutselt heeft, want mijn bordje ondersteund ook 133mhz fsb, en dat doen andere niet of wel.. ?
nee die van mij gaat maar tot 100MHz..
maar ik ben nu weer iets verder.. als ik de drivers wilde installeren vroeg ie aldoor naar een paar bestanden (paar *.sys, *.dll) en ik head aldoor op Skip file gedrukt
.. ik zat nu es wat te zoeken in de windows directory en dr is een directory "Driver cache" met daarin een allerlei drivers in een *.cab bestand. Die dir uitgepakt en nog es de drivers geinstalleerd, de diretory opgegeven waar ik die cab file heb uitgepakt en hij vond nu wel alles op 1 bestandje na.. dat bestandje had ik wel in mn windows ME dir staan dus die maar gebruikt..
Toen ik daarna windows2000 opnieuw opstartte vond ie ook nog es een keer een 'USB root hub' en daarvoor ookd e drivers geinstalleerd.. toen weer gereset en de USB controller geeft geen foutmelding, aleen bij de USB root hub staat nu een geel vraagteken met de foutmelding
Dit apparaat werkt niet goed omdat Windows de voor dit apparaat vereiste stuurprogramma's niet kan laden. (Code 31)
en mn usb muis doet het nog steeds niet
.. het lampje (het is een opical mouse) gaat ook niet branden..
maar ik ben nu weer iets verder.. als ik de drivers wilde installeren vroeg ie aldoor naar een paar bestanden (paar *.sys, *.dll) en ik head aldoor op Skip file gedrukt
Toen ik daarna windows2000 opnieuw opstartte vond ie ook nog es een keer een 'USB root hub' en daarvoor ookd e drivers geinstalleerd.. toen weer gereset en de USB controller geeft geen foutmelding, aleen bij de USB root hub staat nu een geel vraagteken met de foutmelding
Dit apparaat werkt niet goed omdat Windows de voor dit apparaat vereiste stuurprogramma's niet kan laden. (Code 31)
en mn usb muis doet het nog steeds niet
Hmm vaag dan, bij mij geeft ie in device manager dit aan:

dus gewoon de windows2000 driver..
/edit
Voor die host controller gebruikt ie btw een VIA driver (maar nog steeds gepublished door microsoft dus gewoon van install cd)

dus gewoon de windows2000 driver..
/edit
Voor die host controller gebruikt ie btw een VIA driver (maar nog steeds gepublished door microsoft dus gewoon van install cd)
Ik heb de AopenAX59pro, met die chipset
onder windows2000 compleet werkend.
Wel! moet er een setje drivers enzo worden gedownload van Aopen, maar dan werkt het allemaal prima.
onder windows2000 compleet werkend.
Wel! moet er een setje drivers enzo worden gedownload van Aopen, maar dan werkt het allemaal prima.
Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]
Pagina: 1